خرید بیمه مسافرتی

۷ تجربه از داشتن بیمه مسافرتیزمان مطالعه ۳ دقیقه

خرید بیمه مسافرتی یا بیمه سفر یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید قبل از اینکه عازم سفر شوید، انجام دهید. این بیمه علی رقم هزینه بسیار کمی که دارد، پوشش‌های مناسبی را در مواقع گوناگون برایتان خواهد داشت. اما بسیاری از مردم فکر می‌کنند که وجود بیمه مسافرتی آنقدرها هم مهم نیست و اگر اجبار کشورها برای دریافت آن نباشد، اقدامی برای آن نمی‌کنند. از سوی دیگر برخی از مسافران برای خرید تور به آژانس‌های گردشگری مراجعه نمی‌کنند و در نتیجه خودشان راهی سفر می‌شوند. اما ممکن است در مقصد به مشکلات زیادی بربخورند که نداشتن بیمه مسافرتی باعث آن شده است. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان از ۷ تجربه‌ خرید بیمه مسافرتی گفته‌ایم که برای مشتریانمان اتفاق افتاده و علت خرید بیمه سفر را بیشتر برایتان بازگو می‌کند.

۱- سارا و پروازی با ۷ ساعت تاخی

اولین تجربه که شاید برای خیلی از ما اتفاق افتاده باشد، تاخیر در زمان پروازهاست. سارا که همراه دو تن دیگر از دوستانش عازم دبی بود، طبق ساعت مقرر در فرودگاه حضور پیدا کرد. اما به دلیل نقص فنی هواپیما پرواز مدام تاخیر می‌خورد و امکان پرواز نبود. این اوضاع تمام مسافران را کلافه کرده بود. چرا که هر ساعت تاخیر پرواز درواقع بخشی از زمان مفید سفر را از بین می‌برد و برخی مسافران نگران ساعت ورودشان به هتل‌های مقصد بودند. از آنجا که سارا و دوستانش بیمه مسافرتی داشتند، متوجه شدند که به دلیل این تاخیر می‌توانند بلیط دیگری را گرفته و ماوتفاوت آن‌را از بیمه سفر دریافت کنند. با همین روش آنها توانستند بخش زیادی از زمان از دست رفته را جبران کرده و خود را به مقصد برسانند. علاوه بر این آنها فهمیدند که اگر در فرودگاه کشور مبدا این تاخیر پیش می‌آمد و آنها مجبور بودند باز هم هتل بگیرند، بیمه هزینه این موضوع را هم تا سقفی مشخص پرداخت می‌کرد.

۲- بیماری مجید در مالزی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید، مطالعه درباره بایدها و نبایدها و نکات مهمی است که در کشور مقصد ممکن است با آن روبرو شوید. با این حال، ذات سفر پر از تغییر، چالش و رویدادهای غیر قابل پیش بینی است. مجید برای یک هفته به مالزی سفر کرده بود. او قرار بود چهار روز در کوالالامپور و سه روز در جزیره بکر و زیبای پینانگ باشد. پس از گذشته چهار روز، با اتوبوس‌های بین شهری به پینانگ رفت و اقامتش را در هتلی ساحلی آغاز کرد. در اولین روزی که به ساحل رفت، متوجه تابلوهایی شد که از گردشگران خواسته بودند به هیچ وجه در آب اقیانوس شنا نکنند. چرا که در منطقه عروس‌های دریایی و مارهای آبی زندگی می‌کنند و می‌توانند خطرات زیادی را داشته باشند. به همین دلیل مجید از شنا کردن در آب‌های آزاد چشم پوشی کرد. اما در روز دوم اقامتش وقتی که بدون کفش در ساحل قدم می‌زد ناگهان گزش یک موجود عجیب را احساس کرد. بر اثر یک اتفاق، یک توتیای دریایی که خارهایی بلند و خطرناک دارد، به ساحل و بعد هم به مجید رسیده بود. اقدامات درمانی مجید به سرعت و راحتی با کمک پرسنل هتل انجام شد. تمام هزینه‌های پزشکی او برای بیمه ارسال شد و با کمک خرید بیمه مسافرتی دیگر لازم نبود، که مجید در حین درد داشتن و مشکلات دیگر، به پرداخت هزینه‌های درمان سنگین در یک کشور غریب فکر کند.

۳- پروین و نیاز به همراه در ترکیه

پروین، چند سال پیش به ترکیه و شهر استانبول سفر کردند. او می‌خواست خرید کند، از کافه‌های خیابان استقلال لذت ببرد و سری هم به محوطه‌ی تاریخی استانبول بزند. اما ناگهان در یک روز بارانی به علت کاهش دید راننده، پروین با یک ماشین تصادف کرد. آمبولانس او را به سرعت به بیمارستان منتقل و کارهای درمانی او آغاز شد. اما پروین زبان پرستاران را نمی‌دانست و ضمنا به خاطر شوک و درد فراوان احساس ترس زیادی داشت. در اینجا نیاز بود که یکی از اعضای خانواده پروین کنار او باشند تا ضمن کمک روحی او برای انجام عمل‌های جراحی رضایت‌نامه‌ها را پر کنند. بیمه مسافرتی ماهان تمام هزینه‌های سفر خواهر پروین به ترکیه را پرداخت کرد. این خدمات یکی دیگر از مزایای بیمه مسافرتی است و با کمک آن پروین توانست یکی از اعضای خانواده‌اش را در روزهای سخت و پر دردی که داشت کنار خودش داشته باشد.

۴- ستاره‌ و چمدان‌های گمشده

سفر به روسیه آن هم در اواسط پاییز، به یک چمدان بزرگ از لباس‌های گرم و پشمی نیاز دارد. لباس‌هایی که اگر نباشند قطعا حتی برای چند دقیقه هم نمی‌توان در سرمای استخوان سوز روسیه دوام آورد. در این شرایط پیدا شدن چمدان و یا حداقل گرفتن هزینه آن می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. ستاره در فرودگاه مسکو هر چقدر صبر کرد، خبری از یکی از چمدان‌هایش نشد. او پس از پر کردن فرم‌های مربوطه به هتل رفت و منتظر خبر شد. بعد از ۲۱ روز متاسفانه باز هم چمدان پیدا نشد. فرودگاه و ایرلاین مبلغی را به عنوان خسارت به ستاره پرداخت کردند اما مبلغ قابل توجهی نبود. ولی از آنجا که ستاره بیمه مسافرتی داشت، ماوتفاوت این خسارات توسط بیمه واریز شد و به او کمک کرد تا بتواند بخشی از وسایلی که گم شده است را جایگزین کند.

۵- امید و نیاز به وکیل

هند کشوری زیبا، پهناور و بسیار دوست داشتنی است که بخش زیادی از مردم جهان دوست دارند به آن سفر کنند. اما این کشور در کنار تمام زیبایی‌هابش نکات و ریزه کاری‌هایی هم دارد. از آنجا که در این کشور مذاهب گوناگونی وجود دارد، هر کدام عقاید و سخت‌گیری‌های خودشان را دارند. اما امید از این سخت‌گیری‌ها با خبر نبود و به خاطر جا به جا کردن یک مجسمه در معبدی هندو، ناگهان در میان یک نزاع قرار گرفت. از آنجا که امید زبان هندی نمی‌دانست، با رسیدن پلیس توانست با ارائه بیمه مسافرتی‌اش از کمک یک وکیل استفاده کند. امید اگر بیمه مسافرتی نداشت، در پروسه‌ای طولانی باید در انتظار تعیین وضعیتش در زندان کشوری می‌ماند که نه زبانشان را می‌دانست و نه از قوانین و شرایط آنها اطلاعی داشت. با کمک خرید بیمه مسافرتی این مشکل از طریق نماینده بیمه و یک وکیل به سرعت حل و فصل شد.

۶- زهرا و گم شدن پاسپورت

چه در سفرهای تجاری و چه درمانی و گردشگری، همواره به مسافران توصیه می‌شود پاسپورت خود را به همراه داشته باشند. چرا که ممکن است مشکلاتی برای آنها پیش بیاید و لازم باشد با ارائه مدارک شناسایی، حضور قانونی خود را در آن کشور اثبات کنند. زهرا هم به دلیل همین موضوع همواره پاسپورتش در کیفش بود. اما وقتی که از یک گردش طولانی در کوچه پس کوچه‌های برلین به هتل بازگشت، متوجه شد پاسپورتش در کیفش نیست. اتفاقی بسیار مهم که نه تنها ادامه سفر بلکه بازگشت او به ایران را با مشکلات زیادی روبرو ومی‌کرد. او برای حل این مشکل به سفارت ایران مراجعه کرد تا برگه عبور بگیرد. در آنجا متوجه شد که برخی کشورها برای ارائه برگه عبور مبلغی را دریافت می‌کنند اما با داشتن بیمه مسافرتی این مبلغ تحت پوشش بیمه است. ضمنا اگر برای گرفتن مزایایی نیاز به ارائه پاسپورت باشد و به دلیل نبودن آن مجبور باشید پولی پرداخت کنید، باز هم بیمه آن مبالغ را به شما باز می‌گرداند. در نهایت وقتی زهرا به ایران بازگشت و برای گرفتن پاسپورت المثنی اقدام کرد، هزینه آن‌را نیز از محل خرید بیمه مسافرتی دریافت کرد.

۷- کامیار و خانه‌ای که طعمه دزدها شد

وقتی برای مدت طولانی آن هم در تعطیلات به سفر می‌روید، ممکن است یکی از نگرانی‌هایتان دزدهایی باشند که محله‌های گوناگون را زیر نظر دارند و برای دستبرد زدن به خانه‌ها آماده می‌شوند. کامیار که برای یک سفر پژوهشی باید به گرجستان می‌رفت، حدود ۳ هفته در ایران نبود. او وقتی از سفر بازگشت متوجه شد بخش کوچکی از یک شیشه آپارتمان شکسته و تعدادی از اشیای قیمتی خانه به سرقت رفته است. از آنجا که خانه کامیار تحت پوشش بیمه آتش سوزی که پوشش دزدی را هم ندارد نبود، او در ابتدا بسیار ناراحت و نگران شد. اما بعد به یاد آورد که در طرح ویژه بیمه مسافرتی، بیمه دزدی از خانه در زمان سفر را هم انتخاب کرده است. همین تصمیم کوچک به او کمک کرد تا بتواند موضوع را با سرعت بیشتری پیگیری و خسارت‌های خود را از بیمه دریافت کند.

این‌ها ۷ تجربه واقعی از کسانی بود که در سفرهای مختلف با آن مواجه شده بودند. سفرهایی که شاید هرگز فکرش را هم نمی‌کردند که چنین اتفاق‌هایی در آن رخ بدهد. اما با خرید بیمه مسافرتی، توانستند میزان نگرانی، خسارات و مشکلات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. آیا شما تجربه‌ای از خرید بیمه مسافرتی داشته‌اید؟ حالا فکر می‌کنید خرید این بیمه چقدر واجب است و باید چقدر زودتر برای تهیه آن اقدام کنید؟

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه