ازکی بیمه مسافرتی بخرم؟

ازکی بیمه مسافرتی بخرم؟زمان مطالعه ۳ دقیقه

وقتی اسم سفر و مسافرت به گوش می‌رسد، برنامه‌های مختلفی برای قبل و بعد آن به ذهنمان خواهد رسید؛ زمانی که یک فرد برنامه‌ریزی برای سفر خود انجام می‌دهد، فقط به اتفاقات مثبت آن فکر می‌کند؛ ولی آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که در سفرها به‌خصوص سفرهای خارجی امکان دارد چه مشکلاتی برایتان پیش آید؟ مثلا در سفرهای خارجی امکان به وجود آمدن مسمومیت‌های غذایی، دریازدگی، سرماخوردگی و دیگر موارد وجود دارد.

 البته این مشکلات فقط به‌سلامتی افراد ختم نخواهد شد بلکه ممکن است اتفاقات دیگری مثل گم کردن مدارک شناسایی، به وجود آمدن مشکل حقوقی، گم کردن چمدان‌ها نیز پیش بیاید.

درصورتی‌که در طی سفر با مشکلات مختلفی روبه‌رو شوید، بیمه مسافرتی از شما حمایت می‌کند و درصورتی‌که مشکلات به وجود آمده با پول برطرف شود آن را پرداخت می‌کند و اگر مشکلات حقوقی باشد، راهکارهای فوق‌العاده‌ای پیش روی شما می‌گذارد.

ازکی بیمه مسافرتی بخرم؟
ازکی بیمه مسافرتی بخرم؟ | مقایسه و خرید آنلاین بیمه از بیمه ماهان

بیمه مسافرتی چیست؟

این نوع بیمه به شخصی که به سفر می‌رود اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد تا با خیالی راحت از سفر لذت ببرد و نگران مشکلات احتمالی نباشد. زمانی که فردی برای گرفتن ویزا به سفارتخانه می‌رود برای سفر به بعضی از کشورها داشتن این بیمه الزامی است و برای بعضی دیگر پیشنهاد می‌شود که حتما از آن استفاده نمایند.

حال شاید از خود بپرسید که برای سفر به کشورهایی که بیمه مسافرتی الزامی نیست چرا باید از آن استفاده کنیم؟ چون در زمان حال ارزش ارز در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر اختلاف زیادی دارد، همین امر موجب می‌شود که هزینه‌ها در کشورهای خارجی چندین برابر شود.

 مثلا اگر مسافر دچار صدمه‌ای شوید و بخواهد بدون بیمه مسافرتی مورد درمان قرار بگیرد برای یک مشکل بسیار کوچک باید هزینه‌ی گزافی پرداخت کند. حال به این فکر کنید که فرد هزینه‌ی درمان را هم نداشته باشد، چه‌کاری می‌تواند انجام دهد؟ ولی وقتی بیمه مسافرتی داشته باشد می‌تواند تمام هزینه‌ها را از بیمه دریافت کند، پس درنهایت به این نتیجه می‌رسیم که داشتن بیمه‌ی مسافرتی به‌خصوص در سفرهای خارجی بسیار حائز اهمیت است.

اصطلاحات تخصصی بیمه مسافرتی

بستگان درجه‌یک: افراد درجه‌یک مانند همسر قانونی، فرزندان، پدر، مادر، برادر و خواهر شخص بیمه‌شده شامل این بند می‌شوند.

صدمات بدنی: مشکلی که به‌صورت ناگهانی برای فرد بیمه‌شده بعد از شروع سفر به خارج از کشور اتفاق افتاده باشد.

بیماری: وقتی فرد بیمه‌شده دچار بیماری شود و این موضوع مورد تائید پزشک قرار بگیرد. لازم به ذکر است که بیماری نباید ارثی باشد در غیر این صورت بیمه حقی برای فرد قائل نیست.

بیماری حاد: وقتی مسافر دچار بیماری می‌شود که نیاز به بستری شدن در بیمارستان را داشته باشد و شخص بیمه‌شده نتواند در تاریخ معین بازگردد و جانش درخطر باشد بیمه موظف به پرداخت هزینه‌های مسافر است.

قرنطینه‌ی اجباری پزشکی: اگر شخص بیمه‌شده دچار بیماری شود که قابل‌انتقال باشد و نیاز به قرنطینه داشته باشد، شرکت بیمه موظف به پرداخت هزینه‌های ایشان است.

ازکی بیمه مسافرتی بخرم؟
ازکی بیمه مسافرتی بخرم؟ | مقایسه و خرید آنلاین بیمه از بیمه ماهان

انواع متفاوت بیمه‌نامه‌ی مسافرتی

خرید بیمه‌ی مسافرتی شینگن: زمانی که فرد برای اخذ ویزای شینگن اقدام می‌کند، در فهرست مدارک موردنیاز بیمه‌ی مسافرتی هم به چشم می‌خورد که همین موضوع می‌تواند اهمیت این بیمه را نشان دهد.

خرید بیمه‌ی مسافرتی برای کانادا و کشورهای غیر شینگن: برای سفر به کانادا یا کشورهای غیر شینگن هم به بیمه‌ی مسافرتی نیاز بوده و استفاده از بیمه‌ی مسافرتی کاملا اجباری است حتی برای تورهای داخل کشور هم آژانس‌ها موظف هستند که مسافران را بیمه کنند.

بهترین بیمه‌ی مسافرتی کدام است؟

می‌توانیم به این موضوع اشاره‌کنیم که یکی از فاکتورهای مهم بیمه‌های مسافرتی، شرکت‌های بیمه‌ای هستند که بیشترین پوشش را در زمان حادثه برای اشخاص بیمه‌شده‌ی خود در نظر می‌گیرند و می‌توانند در مدت‌زمان خیلی کم و به مناسب‌ترین شکل، زیان‌های واردشده به شخص را جبران کنند.

تعدادی از شرکت‌های بیمه وقتی برای شما مشکلی ایجاد می‌شود، همان لحظه آن را بررسی و مورد پیگیری قرار می‌دهند و در صورت تائید کارشناس هزینه را به شخص پرداخت می‌کنند؛ اما بیشتر شرکت‌های بیمه این‌گونه فعالیت می‌کنند که فرد بیمه‌شده ابتدا خود باید تمام هزینه‌ها را پرداخت کند و بعد مدارک خود را به شرکت بیمه تحویل دهد و پس از تائید کارشناسان بیمه، هزینه‌ها به شخص پرداخت می‌شود.

ازکی بیمه مسافرتی بخرم؟

همان‌طور که در بخش قبلی گفته‌شده، نحوه‌ی کارکرده شرکت‌های بیمه باهم متفاوت است به همین خاطر این سوال مهم پیش میاید که ازکی بیمه مسافرتی بخرم؟

برای دریافت جواب این سوال می‌توانید با کارشناسان فروشگاه آنلاین بیمه ماهان تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ماهان بهره‌مند شوید، این نکته را در نظر داشته باشید که پس از مشاوره می‌توانید بیمه مسافرتی خود را به‌صورت آنلاین و تلفنی سفارش دهید. برای سفارش تلفنی می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب تماس بگیرید و ثبت سفارش کنید اما خرید بیمه مسافرتی از فروشگاه آنلاین بیمه ماهان به‌صورت ۲۴ ساعته امکان‌پذیر است و هیچ محدودیت زمانی ندارد.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه