بیمه سفر

چرا بیمه سفر ضروری است؟زمان مطالعه ۴ دقیقه

بیمه سفر یک از ضروری‌ترین مسائلی است که متاسفانه در برخی موارد کمتر به آن اهمیت داده می‌شود. در سال‌های اخیر سفر در سراسر ایران رشد چشمگیری داشته است. این افزایش در آمار سفر را می‌توان به دلیل بهبود وضعیت جاده‌ها، افزایش آگاهی و اطلاعات نسبت به مقاصد سفر و همینطور رشد جمعیت جوان ایران دانست. همین مسئله باعث می‌شود اهمیت بیمه مسافرت و داشتن یک بیمه نامه سفر معتبر بیشتر از گذشته مهم باشد. در این مطلب به بررسی این بیمه نامه مهم و دلایل تهیه آن قبل از شروع سفر می‌پردازیم. اگر شما نیز برنامه یک سفر داخلی یا خارجی را دارید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

خرید بیمه مسافرت

بیمه سفر چیست؟

حتما با اسامی پرتکراری در حوزه بیمه مانند بیمه شخص ثالث، بیمه آتش سوزی، بیمه حوادث و یا بیمه عمر آشنا هستید یا حداقل اسم‌هایشان به گوش‌تان خورده‌اند. اما حوزه بیمه، چیزی فراتر از این‌ها برای شما تدارک دیده است. بیمه نقش مهمی در جز به جز زندگی ایفا می‌نماید و مختص محل سکونت شما نیست. بیمه مسافرت یکی از انواع بیمه نامه می‌باشد که در طول سفر به شما اطمینان خاطر خواهد داد. مهم‌ترین نقش این نوع بیمه ایجاد امنیت کامل و همه جانبه در طول سفرتان خواهد بود. داشتن چنین بیمه‌ای به شما کمک می‌کند در صورت بروز هرگونه مشکل کمترین هزینه اضافی را پرداخت کنید.

انواع بیمه مسافرت کدام‌اند؟

قبل از صحبت درباره ضرورت داشتن یک بیمه سفر معتبر بهتر است با انواع آن آشنا شوید. بیمه سفر بستگی به تعداد بیمه‌شدگان دارد. از این رو دو نوع اصلی این نوع بیمه عبارتند از:

  • بیمه سفری شخصی یا انفرادی: این بیمه نامه توسط فرد با ارائه مدارک معتبر هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه یا گذرنامه قابلیت تامین دارد.
  • بیمه مسافرتی گروهی یا تور: در این نوع بیمه سفر کل اعضای یک گروه مسافر به صورت جمعی تحت حمایت چتر بیمه قرار خواهند گرفت.

از طرفی می‌توان با توجه به مقصد سفر نیز این نوع بیمه را به دو دسته اصلی تقسیم کرد.

  • بیمه مسافرتی داخلی: برای مقاصد داخل کشور که در واقع همان بیمه حوادث است.
  • بیمه مسافرت خارجی: در زمان سفر به مقاصد خارج از کشور.

چند سناریو برای ضرورت بیمه مسافرتی

برای درک بهتر میزان اهمیت داشتن بیمه سفر و تهیه آن در زمان شروع یک مسافرت بیایید چند سناریو را در زمان سفر باهم بررسی کنیم.

  • فرض کنید شما یک کوهنورد هستید و برای فتح قله‌ای (داخلی یا خارجی) پای در جاده می‌گذارید. اما متاسفانه دچار حادثه‌ای شده و به خدمات پزشکی و یا حمایت نهادهای مربوطه نیازمند هستید. یا در زمان برگشت از یک قله مرتفع خارجی به هلیکوپتر با هزینه‌ای بسیار گزاف نیاز پیدا می‌کنید.
  • فرض کنید بار و چمدان‌تان در هواپیما گم می‌شود و یا با تاخیر زیاد به دست شما می‌رسد. در این بین شما به موارد مختلف مانند لوازم بهداشتی نیز نیاز مبرم دارید اما هزینه این وسایل مخصوصا در یک کشور خارجی ممکن است زیاد باشد.
  • این مورد را در نظر بگیرید که ممکن است در زمان سفر بر اثر یک حادثه نیاز به بستری شدن و دریافت خدمات پزشکی داشته باشید.
  • ممکن است مدارک هویتی خود را در زمان سفر گم کنید و برای ماندن یا برگشت به مبدا دچار هزینه زیادی شوید.
  • داروهای خود را در مبدا جا گذاشته‌اید و برای تهیه آن‌ها به دردسر افتاده‌اید.
  • در یک کشور خارجی به دفاع حقوقی نیاز دارید و هزینه اخذ وکیل برایتان گران درآمده است.

در نظر داشته باشید این نوع بیمه برای سفرهای خارجی تهیه می‌شود و برای مسافرت داخلی از بیمه حوادث انفرادی یا گروهی می‌توان بهره برد.

بیمه مسافرتی و هزینه درمان

چرا بیمه مسافرتی ضروری است؟

با تمام تعاریف و سناریوهای گفته شده در بخش ابتدایی این مطلب هنوز هم مطالب مهمی برای اثبات ضرورت یک بیمه نامه سفر وجود دارد. این اهمیت را می‌توان از چند جهت مورد بررسی قرار داد.

هزینه‌های ناخواسته را کاهش دهید

بروز هر گونه مشکل می‌تواند کام مسافرین را تلخ کند. حال آنکه ممکن است یک مشکل تبعات مالی و اقتصادی زیادی نیز داشته باشد. بیمه مسافر دغدغه‌های مالی شما را در صورت بروز حادثه در سفر مخصوصا در بخش‌های پزشکی، دندان پزشکی و هزینه‌های ناشی از گم کردن مدارک هویتی به شدت کاهش خواهد داد. در برخی مناطق مانند کشورهای اروپایی، هزینه درمان بسیار سنگین است به همین دلیل قبل از سفر تهیه این نوع بیمه به شدت مورد نیاز خواهد بود.

اول بیمه بعد ویزا

برای تهیه ویزا و ارائه مدارک داشتن بیمه نامه معتبر سفر ضروری است. همانطور که گفتیم این بیمه مختص سفرهای خارجی است و برای مقاصد داخلی کشور از بیمه حوادث انفرادی یا گروهی استفاده می‌شود. یکی از مدارک ضروری برای صدور ویزا به یک مقصد خارجی، بیمه سفری می‌باشد. تا اینجا گفتیم که بیمه مسافرت ضروری است اما برای گرفتن انواع ویزا باید حتما بیمه مسافرتی را تهیه کنید.

راحت بیمه شوید

تهیه بیمه مسافرتی بسیار سریع و راحت است. شما به راحتی می‌توانید با ارائه مدارک هویتی خود و همراهان‌تان این بیمه نامه را تهیه نمایید. از طرفی بیمه سفر مدت انتظار ندارد. در واقع شما از لحظه شروع سفرتان تا انتها به صورت خودکار تحت پوشش آن قرار خواهید گرفت.

بیمه مسافرتی در شرایط خطرناک

مقایسه کنید و بخرید

در سایت بیمه ماهان می‌توانید انواع بیمه سفر را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه مناسب خود را انتخاب نمایید. باید بدانید پوشش بیمه سفری گرچه به یکدیگر شباهت دارند و اما تفاوت‌های کوچکی نیز وجود دارد که ممکن است برای برخی افراد بسیار با اهمیت باشند. مقایسه سریع و آسان انواع بیمه سفر با داشتن یک شناخت نسبی به نیازتان می‌تواند بهترین گزینه را در دسترس شما قرار دهد.

چگونه یک بیمه مسافرتی معتبر تهیه کنیم؟

سایت بیمه ماهان انواع بیمه سفر را با جزییات کامل در اختیار شما قرار می‌دهد. گرچه خرید این بیمه به صورت حضوری در انواع دفاتر بیمه ممکن است، اما شما می‌توانید به راحتی با چند کلیک ساده نیز بیمه خود را تهیه نمایید. تنها این نکته را در نظر بگیرید که موارد بسیاری در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت بیمه مسافرتی چگونه تعیین می‌شود؟

عوامل مختلفی باعث می‌شود هزینه اعلامی به افراد برای تهیه بیمه مسافرت مختلف باشد. در این قسمت به این موارد اشاره خواهیم نمود.

  • سن: برای افراد گوناگون از لحظه تولد تا سن ۸۰ سالگی می‌تواند بیمه مسافرت خریداری کرد. در نظر داشته باشید برای تهیه بیمه سفر هر چه سن شما بالاتر رود، هزینه بیشتری خواهد داشت.
  • کجا می‌روید: تقسیم‌بندی‌های مختلفی برای مقصد وجود دارد. براساس مقصد سفر شما، قیمت بیمه نیز تغییر می‌نماید.
  • کی برمی‌گردید: تعداد روز سفر شما نیز عامل دیگری برای تعیین قیمت بیمه سفر می‌باشد. هرچه سفر طولانی‌تر، بیمه سفر نیز گران‌تر.
  • آنچه لازم دارید: تعهدات مختلف در انواع بیمه مسافر این حق انتخاب را به شما می‌دهد که بیمه مورد نیازتان را برگزینید. هرچه تعهدات این بیمه بیشتر باشد بالطبع هزینه آن نیز بیشتر می‌شود.

در این مطلب به موضوعات مهم پیرامون بیمه مسافرتی پرداختیم. آیا شما تا به حال از این بیمه استفاده کرده‌اید؟ آیا فکر می‌کردید که پوشش این بیمه چقدر گسترده و راهگشا باشد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را درباره بیمه سفری با ما در میان بگذارید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه