بیمه مسافرتی با پوشش کرونا

بیمه مسافرتی با پوشش کرونازمان مطالعه ۴ دقیقه

بیمه کرونا و یا بیمه مسافرتی کرونا از جمله بیمه‌هایی هستند که در این دو سال اخیر، تقاضای زیادی داشته‌اند. به خصوص آنکه کشورهای مختلف در مواجه با کرونا رفتارها و قوانین مختلفی را داشته‌اند و با توجه به آنها با مسافران برخورد کرده‌اند. برخی سفرها به خاطر کرونا لغو شده است و برخی مسافران برای دو هفتته در فرودگاه‌ها قرنطینه شده‌اند. از آنجا که بیمه مسافرتی با پدیده جدیدی مواجه بود، مسلما باید بخشنامه‌ها و قوانین جدیدی هم وضع می‌شد تا به سبب آن بتوان از بیمه گذار در شرایط اضطراری حمایت کرد. در این راستا در این مقاله از بیمه ماهان بیشتر برایتان از بیمه مسافرتی کرونا و شرکت‌هایی که آن‌را تحت پوشش داشتند گفته‌ایم.

کرونا و تغییر جهان

پاندمی جهانی پدیده‌ای است که ممکن است هر چند دهه یک بار اتفاق بیافتد. بیماری با واگیر شدید، کشته‌های فراوان و البته هزینه‌های بسیار برای دولت و ملت‌ها. کرونا پاندمی عصر ماست. بیماری عجیبی که با سرعت منتشر شد و در عرض چند ماه به تمام دنیا سرایت کرد. ویروسی که اگر تمام شکل‌های تکثیرش را در نظر بگیریم، به اندازه یک قاشق غذاخوری هم نمی‌شود اما توانست انسان‌های زیادی را به کام مرگ بفرستد. کرونا که مبدا آن‌را کشور چین در نظر گرفته‌اند، باعث تغییر جهان شد و یکی از مهم‌ترین تغییرات آن در صنعت گردشگری بود.

برای مدت‌ها، گردشگران دیگر نمی‌توانستند حتی از خانه خود خارج شوند چه رسد به اینکه بخواهند بیمه مسافرتی بخرند و به سفر بروند.

کم کم با آمدن واکسن‌ها شرایط تغییر کرد و شرکت‌های بیمه هم بیمه کرونا یا بیمه مسافرتی کرونا را آوردند.

پوشش کرونا در بیمه مسافرتی

واکسن‌ها و سفر

  • با اتمام تست‌های بالینی کرونا، کم کم مردم بیشتری توانستند از قرنطینه خارج شوند و بار سفر ببندند. گردشگران، بازرگانان و کسانی که تجارت‌شان به سفر وابسته بود در این مسیر قرار گرفتند.
  • واکسن‌ها می‌توانست از ابتلا به شرایط حاد بیماری جلوگیری کند و اگر هم کسی بیمار می‌شد، می‌توانست به او کمک کند که بیماری‌اش تبدیل به تلفات جانی نشود.
  • با این وجود قوانین کشورها باز هم با هم تفاوت داشت. برخی زدن واکسن را پذیرفته بودند و برخی دیگر معتقد بودند که حتی با زدن واکسن هم مسافران باید در قرنطینه باشند.
  • به همین دلیل در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی جایی برای قرنطینه مسافران در نظر گرفته شد تا پس از دو هفته و در صورت سالم بودن تست‌ها وارد کشور مبدا شوند.
  • پس بیمه کرونا می‌توانست به بازار بیاید و از مردم برای تست‌ها و قرنطینه‌ها مراقبت کند. چرا که گاهی به سبب قرنطینه و یا مثبت شدن تست‌ها، مسافر، کل سفرش را از دست می‌داد.

بیمه سفر و مزایای آن

  • پیش از آنکه بیمه کرونا به بازار بیاید، بیمه سفر خود به تنهایی یک بیمه کامل و جامع بود. بیمه‌ای که می‌توانید با کمک آن بسیاری از مشکلات و نگرانی‌هایی که در طول سفر پیش می‌آید را جبران کنید.
  • مثلا اگر هواپیمای شما تاخیر طولانی داشته باشد و مجبور شوید اقامت بیشتری در کشور مقصد داشته باشید، بیمه مسافرتی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.
  • اگر چمدان‌هایتان را گم کنید، بیمه مسافرتی کنارتان خواهد بود. اگر در سفر بیمار شوید و به پزشک، دارو و حتی عمل جراحی احتیاج پیدا کنید، بیمه مسافرتی می‌تواند کمک حال‌تان باشد و از شما محافظت کند.
  • همچنین اگر مشکل‌تان خیلی حاد باشد، با هزینه بیمه مسافرتی یکی از اقوام درجه یک‌تان به کشور مقصد می‌آید تا در روزهای سخت بیماری کنارتان باشد.
  • هزینه‌های اقامت و… این فرد نیز تا سقف مشخصی بر عهده بیمه است و نباید نگران این موضوع باشید.
  • در نهایت اگر مسافر اتفاقی برایش بیافتد و فوت کند، بازگرداندن پیکر او نیز بر عهده بیمه مسافرتی است. هزینه‌ای که بدون بیمه بسیار بالاست و اگر فردی بیمه نباشد ممکن است هیچ وقت نتوانند پیکرش را به ایران بازگردانند.
  • به همین دلیل با خرید بیمه مسافرتی می‌توانید مطمئن باشید سفری ایمن و مطمئن دارید.

پوشش کرونا در بیمه مسافرتی

با همه گیری ویروس کرونا، برخی شرکت‌های بیمه، بیمه کرونا را به پوشش‌های قبلی خود اضافه کردند. چرا که بیمه مستقیما بر روی سفر و فرآیندهای آن تاثیر گذاشت و توانست آن‌را به پدیده‌ای متفاوت تبدیل کند. به همین دلیل با توجه به شرایط پیش آمده، بیماری کرونا و عواقب آن در سفر به برخی بیمه نامه‌ها اضافه شد. در ادامه از این شرکت‌های بیمه برایتان گفته‌ایم.

خرید بیمه مسافرتی کرونا از بیمه ماهان

بیمه مسافرتی کرونا بیمه سامان

بیمه مسافرتی سامان از بهترین و قدیمی‌ترین بیمه‌های مسافرتی است. بیمه‌ای که می‌توان از آن برای سفر به کشورها و مقاصد گوناگونی استفاده کرد و با خیالی آسوده در سفر بود. پوشش‌ها و نکات مهم بیمه مسافرتی سامان به شرح زیر است.

  • صدور بیمه نامه، باید قبل از آغاز سفر و در ایران انجام شود
  • در صورتی که صدور بیمه نامه بعد از خروج از مرزهای کشور ایران باشد، بیمه نامه فاقد اعتبار خواهد بود
  • طرف قرارداد با بیش از ۵۰۰۰ بیمارستان و مراکز اورژانس در سراسر جهان
  • ارائه خدمات کمک رسانی به صورت ۲۴ ساعته و در تمام نقاط جهان
  • پشتیبانی اپراتور فارسی زبان و سایر زبان‌های زنده دنیا
  • پرداخت هزینه‌های خسارت بیمه مسافرتی سامان، به صورت مستقیم به مراکز درمان (Direct Billing) در سراسر جهان

همچنین بیمه سامان، طرح‌های ۷۰ هزار یورو و ۱۰۰ هزار یورو بیمه مسافرتی سامان، ویژه تمام نقاط دنیا به جز آمریکا و کانادا، با پوشش بیماری کرونا (کووید-۱۹) را نیز ارائه کرده است. در نتیجه اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید و یک بیمه جامع و کامل می‌خواهید، بیمه ماهان، بیمه مسافرتی سامان را به شما پیشنهاد می‌کند.

همچنین بخوانید: ارزان‌ترین بیمه مسافرتی کدام است؟

پرداخت هزینه بازگرداندن کودک

کرونا باعث مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها نیز شده است. بسیاری از افراد، اعضای درجه ۱ خانواده خود را از دست دادند و به همین دلیل نتوانستند تا مدت‌ها به زندگی عادی بازگردند.
حال اگر فردی در سفر باشد، برایش حادثه‌ای رخ بدهد و یا حتی فوت کند، تکلیف کودک یا کودکان او چه خواهد بود؟

اگر فرد بیمه‌گزار به علت بیماری، فوت و… قادر به مراقبت از فرزند خود نباشد، شرکت بیمه با نظارت یک بزرگسال هزینه بازگشت فرزند به کشورش را پرداخت خواهد کرد. سن قابل ‌قبول برای فرزند بستگی به شرایط بیمه‌نامه دارد.

مثلا بیمه مسافرتی سامان برای کودکان زیر ۱۵ سال این پوشش را ارائه می‌دهد.

برای مثال اگر تحت پوشش بیمه مسافرتی سامان باشید و در سفر خارجی دچار حادثه شوید، فرزند زیر ۱۵ سال شما به همراه یک بزرگ‌سال تحت پوشش بیمه مسافرتی سامان به کشور محل اقامت بازگردانده می‌شود تا شما در بیماری و مشکلات، دغدغه نگهداری از کودکان را نداشته باشید.

بیمه مسافرتی برای چه مناطقی صادر می‌شود؟

در زمان خرید بیمه مسافرتی کرونا و درواقع بیمه کرونا مقصد سفر شما نیز بسیار مهم است. به همین دلیل شرکت‌های بیمه مقاصد را دسته‌بندی کرده‌اند تا بتوانند با توجه به مناطق مجزا برایتان بیمه مسافرتی صادر کنند. در ادامه از مقاصدی که شرکت‌های بیمه دسته بندی کرده‌اند بخوانید.

  • منطقه یک (همه کشورهای جهان)
  • منطقه دو (کشورهای جهان به جز آمریکا، کانادا، استرالیا و ژاپن)
  • منطقه سه (خاورمیانه و آفریقا)
  • منطقه شینگن
  • منطقه یازده (ارمنستان، گرجستان، قبرس شمالی و دوبی)
  • منطقه دوازده (چین، تایلند، مالزی و هند)
بیمه مسافرتی برای چه مناطقی صادر می‌شود؟

علاوه بر دسته‌بندی فوق، یک نوع از دسته‌بندی محیطی نیز بدون مشخص کردن منطقه وجود دارد:

  • سراسر جهان
  • کشورهای حوزه شینگن
  • کشورهای حوزه خلیج فارس به اضافه کشورهای عربستان سعودی، عراق و سوریه
  • کشورهای خاورمیانه، آفریقا و ترکیه

خرید بیمه مسافرتی کرونا از بیمه ماهان

با توجه به نکات ذکر شده اگر قصد خرید بیمه مسافرتی دارید و می‌خواهید به مناطق گوناگون سفر کنید حتما خرید بیمه مسافرتی کرونا و یا بیمه کرونا را نیز در نظر بگیرید.

چرا که بدون بیمه کرونا تنها می‌توانید از پوشش‌های عادی بیمه مسافرتی بهره‌مند شوید و بقیه پوشش‌ها برایتان کارایی ندارد. امیدواریم همواره در راحتی و ایمنی سفر کنید و بتوانید بدون مشکل و نگرانی از سفرهایتان لذت ببرید.

شرکت بیمه ماهان که یک سایت جامع و کامل برای ارائه انواع بیمه نامه‌هاست نیز کنارتان خواهد بود تا بهترین و به صرفه‌ترین بیمه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. برای خرید بیمه مسافرتی لطفا وارد صفحه بیمه سفر شوید و بیمه خود را سفارش دهید تا آن‌را سریع و رایگان به دست‌تان برسانیم.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه