خرید بیمه مسافرتی

بدون بیمه، نرو ترکیهزمان مطالعه ۲ دقیقه

خرید بیمه مسافرتی از مهم‌ترین کارهایی است که قبل از هر سفر باید به فکرش باشید. انسان‌ها از سفر کردن انگیزه‌های متفاوتی دارند. سفر رفتن برای هر شخص در هر زمانی می­تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بعضی­ها برای گردش و تفریح و یا زیارت به سفر می­روند. مسافرت می­تواند دلایل و انگیزه­های دیگری مثل: مهاجرت، درمان، شناخت ملل­ها و… داشته باشد. تفاوتی وجود ندارد که بخواهید در داخل کشور خودتان سفر کنید یا به کشور­های دیگر با این­حال برای رفتن به سفر همیشه از قبل باید پیش­نیازهایی را آماده کنید مانند: موقعیت مقصد، زبان، واحد پول، آب و هوا، گذرنامه و ویزا، وسایل حمل و نقل، محل اسکان و…

با این حال به هر قصدی که بخواهید سفر کنید همچنان ممکن است که در طی سفر خطرات و مشکلاتی سفر را به کام شما تلخ کنند مخصوصا در یک سفر خارجی مانند سفر به ترکیه که از کشور خود بسیار دور شده­اید در این زمان شما نیاز دارید که در صورت بروز یک حادثه مانند بیماری یا مفقودی بار و مدارک و اموال خود یک پشتوانه در داحل کشور شما را یاری کند.

سفر به ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری میان ما ایرانیان می­باشد. شاید یکی از مهم­ترین دلایل آن هم این است که برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارید و می­توانید تا۹۰ روز در ترکیه بدون نیاز به داشتن ویزا بمانید. با این حال ترکیه با دارا بودن مراکز گردشگری بسیار و طبیعت و تاریخ خود  یکی از کشورهای مناسب برای مسافرت می­باشد. اگر هم­اکنون در حال آماده شدن برای سفر ترکیه هستید و مطمئن هستید که همه کارها را به طور کامل انجام داده­اید، با ما در ادامه همراه باشید تا با معرفی بیمه مسافرتی، سفری امن و مطمئنی را برای خود رقم بزنید.

اهیمت خرید بیمه مسافرتی

هنگامی که شما قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید در صورت نیاز به کمک از چه کسی کمک می­خواهید؟ اگر بار شما در فرودگاه مفقود شود نحوه دریافت غرامت چگونه است؟ در صورت دزدیده شدن یا مفقود شدن مدارک و اموال شما در صورت نیاز چگونه آن­ها را بدست می­آورید؟ اگر به خاطر یک قرارداد بزرگ پرواز شما دچار تاخیر گردد چگونه می­خواهید خسارت وارده را جبران کنید؟

سوالات بالا تنها نمونه­ای از مشکلاتی می­باشد که ممکن است برای هر شخصی در سفر رخ دهد در این زمان شما با داشتن یک بیمه مسافرتی می­توانیددر صورت بروز هر حادثه تحت پوشش قرارداد می­توانید از شرکت بیمه خود خسارت وارده را دریافت کنید

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه سفر یکی از پوشش­های بیمه اشخاص می­باشد. با تهیه بیمه مسافرتی شخص بیمه شده تحت پوشش هزینه­ حوادث ناگهانی قرار می­گیرد در ضمن شما برای سفر به برخی از کشورها نیاز به همراه داشتن کارت بیمه مسافرتی خود دارید. با این­حال اگر برای سفر به یک کشور خارجی مانند ترکیه نیازی به داشتن بیمه مسافرتی نیست، بهتر است که بدون بیمه به ترکیه سفر نکنید.

موارد تحت پوشش با خرید بیمه مسافرتی کدامند؟

از مواردی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می­گیرند می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش هزینه­های پزشکی و دندان­پزشکی
  • پوشش بیمه بار
  • پوشش دادن هزینه­های فوت بیمه­شده در کشور مقصد
  • پرداخت خسارت بار مفقود شده
  • پوشش هزینه­های تاخیر در سفر
  • ارسال پول برای بیمه شده در صورتی که مبلغ مورد نیاز را نزد شرکت بیمه گرو گذاشته باشد
  • پوشش هزینه­های مسائل حقوقی
  • پوشش هزینه ارسال داروها در صورت نیاز
  • در صورت مفقودی شخص بیمه شده، شرکت بیمه کننده موظف به اجرای عملیات جستجو و نجات می­‌باشد
  • و…

با این حال موارد دیگری وجود دارند که از لیست پوشش­های بیمه مسافرتی خارج است مانند:

  • عدم پوشش هزینه­های خودکشی
  • عدم پوشش حوادث بر اساس عوامل طبیعی مانند سیل، زلزله و…
  • عدم پوشش هزینه­های درمان مربوط به واکسیناسیون
  • عدم پوشش هزینه­های شیوه­های درمانی خارج از پوشش قرارداد
  • عدم پوشش هزینه­های سقط جنین
  • موارد جسمانی و صدمات قبل از تهیه بیمه مسافرتی
  • تمام شدن تاریخ بیمه مسافرتی باعث خارج شدن از تمام پوشش­های بیمه مسافرتی می­‌شود

نحوه خرید بیمه مسافرتی و نکات مورد نیاز

برای تهیه بیمه مسافرتی می­توانید به صورت آنلاین یا حضوری با مراجعه به دفاتر بیمه با همراه داشتن مدارک مورد نیاز اقدام به دریافت بیمه مسافرتی فرمایید اما در هنگام تهیه بیمه مسافرتی باید نکاتی مانند محدوده جغرافیایی، نحوه دریافت خسارت، قیمت و … توجه کنید با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی این نکات بپردازیم.

محدودیت جغرافیایی در بیمه مسافرتی

توجه داشته باشید که شرکت بیمه­کننده کشور و شهر مقصد شما را تحت پوشش بیمه قرارداده باشد.

نحوه دریافت خسارت با خرید بیمه مسافرتی

قبل از عقد قرارداد از نحوه دریافت خسارت مطلع شوید برخی شرکت­های بیمه در حین سفر مبلغ را به شما پرداخت می­کنند و برخی دیگر پس از بازگشت به کشور.

مدت بیمه مسافرتی

برای آنکه در حین سفر خود از پوشش بیمه مسافرتی خارج نشوید، توصیه می­شود که بیمه­نامه­ای بر اساس مدت طول سفر خود تهیه کنید.

قیمت بیمه مسافرتی

در هنگام عقد قرارداد از نحوه اثرگذاری بر قیمت­ها مطلع شوید، عواملی مانند سن، مقصد، پوشش بیمه و مدت زمان بیمه بر قیمت اثرگذارند. به هیچ عنوان برای کاهش قیمت بیمه مسافرتی اقدام به تهیه بیمه مسافرتی ناقص نفرمایید.

داشتن نماینده معتبر و معتمد از سمت شرکت صادرکننده بیمه در کشور مقصد.

بیمه مسافرتی به صورت گروهی یا انفرادی صادر می­شود و برای سفرهای خارجی و داخلی اعتبار دارند. در صورت بروز هرگونه حادثه در ابتدا شرکت بیمه خود را مطلع کنید. برای دریافت خسارت نیاز به اصل بیمه­نامه، رسید و قبوض پرداختی با مهر و امضا معتبر دارید. در صورت بروز حادثه شرکت بیمه شما را به مراکز مورد نیاز طرف قرارداد با خود معرفی می­کند در صورت نداشتن نماینده در کشور مقصد باید تمام هزینه­ها و مراحل جاری را طی کرده و پس از بازگشت به کشور اقدام به دریافت خسارت فرمایید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه