بیمه مسافرتی عید نوروز

بیمه مسافرتی عید نوروززمان مطالعه ۳ دقیقه

بیمه مسافرتی عید نوروز از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین بیمه‌ها برای تمام کسانی است که می‌خواهند در فرصت تعطیلات عید نوروز به سفر بروند. این بیمه می‌تواند برای مسارفت‌های داخلی و سفرهای خارجی، کاربردی باشد. در نتیجه، مقصدتان هر جا که باشد، بیمه مسافرتی بیمه ماهان همراه شماست تا بتوانید با خیالی آسوده به سفر برود و از تمام لحظات‌تان، خاطرات خوشی را بسازید. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان، بیشتر درباره بیمه مسافرتی عید نوروز برایتان خواهیم گفت. بیمه‌ای که هزینه آن در برابر مخاطرات و مبالغ تحت پوشش، بسیار ناچیز بوده و می‌تواند امنیت سفرتان را تا حد زیادی بالا ببرد.

بیمه مسافرتی برای عید نوروز

بیمه مسافرتی چیست؟

از سال‌ها پیش، بیمه مسافرتی به شاخه‌های بیمه اضافه شد. این بیمه در پاسخ به نیازهای گوناگونی فعالیت می‌کند و می‌تواند در برابر بسیاری از مشکلات و صدمات، از مسافران مراقبت کند. چرا که ذات سفر با تغییر همراه است و ممکن است در هر مرحله از سفر، دچار مشکلاتی شوید. بیمه مسافرتی عید نوروز نیز به همین علت بسیار اهمیت دارد. چرا که بسیاری از مردم، یک سال کامل را کار می‌کنند تا بتوانند در عید نوروز به سفر بروند. حال اگر این سفر با مخاطراتی همراه شود، به جز درد و نگرانی، می‌تواند مشکلات و هزینه‌های دیگری را هم رقم بزند. در ادامه از برخی مشکلاتی گفته‌ایم که در هر سفری ممکن است گریبان‌گیرمان شود.

۱- بیماری

تغییر آب و هوا، عادات غذایی و وجود حشرات و گزنده‌ها در مناطق گوناگون، از عوامل مهمی هستند که می‌توانند منجر به بیماری فرد شوند. حالا اگر در یک کشور خارجی و یا شهری غیر از محل سکونت‌تان باشید، بیماری خطرات بیشتری برایتان خواهد داشت. ضمنا بابت هر کار کوچکی باید، باید هزینه زیادی بپردازید و در نتیجه، سفرتان یا به خطر می‌افتد و یا دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.

۲- دزدی و گم شدن اموال

در بسیاری از کشورهای توریستی، دزدی رواج دارد. تا جایی که در برخی شهرها، تابلوهای هشدار دهنده نصب می‌کنند و بسیاری از هتل‌ها مجهز به صندوق‌های امانت هستند. از سوی دیگر، در تعطیلات عید نوروز، فرودگاه‌ها بسیار شلوغ هستند و گم شدن بارها هم امری محتمل خواهد بود.

۳- حوادث غیر مترقبه

بسیاری از رویدادها دست ما نیست. مثلا تغییرات ناگهانی آب و هوا، مشکلات سیاسی و یا بیماری و فوت ناگهانی اقوام. این شرایط ویژه نیاز به بلیط‌های فوری و امنی دارد که در ایام نوروز، پیدا کردنشان تقریبا محال است. در نتیجه با بیمه مسافرتی عید نوروز می‌توان بسیاری از نگرانی‌ها را پوشش داد.

۴- دزدی از خانه زمانی که نیستید

یکی از بهترین پوشش‌های بیمه مسافرتی می‌تواند بیمه دزدی باشد. به خصوص برای کسانی که به سفرهای خارجی می‌روند و ممکن است برای مدت طولانی نتوانند بازگردند. بسیاری از دزدی‌ها هم از همین خانه‌ها اتفاق می‌افتد و وقتی صاحب خانه به منزلش مراجعه می‌کند، شاید آنقدر دیر شده باشد که نتوان هیچ ردپایی از دزد پیدا کرد.

۵- بیمه مشکلات در فرودگاه

در سفرهای عید نوروز، تاخیر در پروازهای داخلی و خارجی، بسیار یحتمل است. در نتیجه بیمه مسافرتی عید نوروز پوشش مهمی را برای تاخیر پروازها نیز ارائه می‌کند تا بتوانید با کمک این پوشش، از امکانات اقامت در هتل‌های فرودگاه و گرفتن غرامت، اقدام کنید.

۶- پوشش کرونا

با آغاز همه گیری کرونا، بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با سفر و گردشگری آسیب دیدند. بسیاری از پروازها کنسل شد و بسیاری از آژانس‌ها نمی‌توانستند پول مشتریان خود را پس بدهند. با توجه به این شرایط، بشرکت‌های بیمه، پوشش کرونا را نیز به بیمه مسافرتی خود اضافه کردند.

بیمه مسافرتی برای سفر خارجی

شرکت‌های بیمه، با توجه به توانگری مالی و امکاناتی که دارند، پوشش‌های گوناگونی را برای بیمه مسافرتی عید نوروز در نظر می‌گیرند. اما برای تمام آنها، قوانین قیمت گذاری مشخصی وجود دارد و عوامل ثابتی در تعیین هزینه اثر گذار است که در ادامه از این عوامل گفته‌ایم.

سن مسافر

هرچه قدر سن مسافر بیشتر باشد، حق بیمه بیشتری پرداخت خواهد کرد. گروه سنی تعیین شده از سوی شرکت‌های بیمه به این‌صورت است: ۰-۱۲ سال ۱۳-۶۵ سال ۶۶-۷۰ سال ۷۱-۷۵ سال ۷۶-۸۰ سال ۸۱-۸۵ سال ۸۶-۱۰۰ سال بالای ۱۰۰ سال

تعداد دفعات خروج از کشور

نرخ بیمه مسافرتی که یک شخص بابت سفر به یک کشور پرداخت می‌کند با قیمت بیمه مسافرتی شخصی که قصد سفر به چند کشور را دارد، یکی نیست. تک سفره (یک بار خروج): سفرهایی که فقط یک‌بار از ایران خارج‌شده باشد به‌عنوان‌ مثال سفر از ایران به آلمان چند سفره (چندبار خروج): سفرهایی که چندین بار از ایران خارج شده باشد؛ به‌عنوان‌مثال از ایران به آلمان، بازگشت به ایران و مجدداً از ایران به ترکیه

مدت سفر

مدت بیمه مسافرتی به مدت زمان سفر مدنظر مسافر بستگی دارد که به بازه‌های زمانی زیر تقسیم می‌شود: ۱-۷ روز ۷-۱۵ روز ۱۵-۲۳ روز ۲۳-۳۱ روز ۳۱-۴۵ روز ۴۵-۶۲ روز ۶۲-۹۲ روز شش ماهه و یکساله

مدت زمان پوشش بیمه سفر

مدت پوشش بیمه مسافرتی بر اساس آیین نامه بیمه مرکزی، مسافران و بیمه گذاران در سفرهای کمتر از ۹۲ روز متوالی امکان بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه مسافرتی را دارند. مدت بیمه نامه مسافرتی نیز از زمان درج مهر خروج در پاسپورت آغاز می‌شود. در مورد طرح‌های ۶ ماهه و یکساله نیز اگر بیمه گذار به تعدادی سفر کمتر از ۹۲ روز متوالی برود، در تمام آنها می‌تواند از پوشش‌های بیمه مسافرتی خود استفاده کند.

بیمه مسافرتی سفر داخلی

علاوه بر سفرهای خارجی، بیمه مسافرتی عید نوروز برای سفرهای داخلی هم کاربرد دارد. اگر با آژانس‌های گردشگری سفر کنید، آنها موظف هستند که در بخش بیمه مسئولیت، تمام مسافران را تا سقف معینی بیمه کنند. در نتیجه تمام مسافران بیمه هستند و اگر مشکلی پیش بیاید، آژانس موظف است، از محل همان بیمه خسارت‌ها را جبران کند. لازم است بدانید که اگر به صورت شخصی هم سفر کنید، باز هم می‌توانید برای مدت معینی که در نظر دارید، بیمه مسئولیت را تهیه کرده و برای جبران خسارت‌ها از آن استفاده کنید.

مدارک لازم برای گرفتن خسارت

در طول سفر خارجی، اگر مشکلی برایتان پیش بیاید، مثلا بیمار شوید و یا بخواهید سریع‌تر به کشور مقصد بازگردید، کافی است با شماره ویژه همین کار که روی بیمه‌نامه‌تان درج شده تماس بگیرید. با تماس شما، مراکز امداد رسان بیمه کارها را انجام می‌دهند و نیاز بهه کار دیگری نیست. اما اگر بخواهید پس از بازگشت از سفر، برای دریافت خسارت اقدام کنید، به مدارک زیر برای این کار نیاز دارید.

  • اصل بیمه نامه مسافرتی
  • اصل و کپی پاسپورت
  • اصل فاکتور یا رسید پرداخت شده
  • گزارش کتبی مربوط به هزینه‌های انجام شده

خرید بیمه مسافرتی

با توجه به قوانین اخیر، بسیاری از کشورها، مسافران را بدون داشتن بیمه مسافرتی قبول نمی‌کنند. در نتیجه خرید بیمه مسافرتی برای بسیاری از مقاصد، اجباری است. اما اگر اجباری هم نبود، خرید بیمه مسافرتی کاری بسیاری عاقلانه و کمک کننده است. به خصوص اگر نوروز را برای سفر انتخاب کرده‌اید، حتما برای خرید بیمه مسافرتی عید نوروز، اقدام نمایید. بیمه ماهان برای خرید آنلاین و فوری بیمه مسافرتی به تمام مقاصد و از طریق تمام شرکت‌های بیمه، کنارتان خواهد بود.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه