بهترین بیمه بدنه خودرو

بهترین بیمه بدنه خودروزمان مطالعه ۵ دقیقه

خرید بهترین بیمه بدنه خودرو تا سال‌ها پیش یک کار غیر ضروری و یا حتی لوکس و لاکچری به نظر می‌رسید. اما در سال‌های اخیر با به بازار آمدن انواع بهترین بیمه بدنه شما می‌توانید، بهترین بیمه بدنه خودرو را با قیمت مناسب بهترین پوشش‌ها و با سرعت تهیه کنید.

چرا که در سال‌‌های اخیر قیمت خودرو به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا کرد و اگر ماشینی به شکلی آسیب ببیند، هزینه‌های آن بسیار سرسام آور است. به خصوص اگر روزی تصادف کنید و راننده مقصر باشید، تنها با خرید بهترین بیمه بدنه خودرو می‌توانید خودتان از رنج پرداخت مبالغ سنگین نجات دهید. اما چگونه می‌توانید بهترین بیمه بدنه خودرو را پیدا کنید، قیمت بیمه بدنه چقدر است و بیمه‌های بدنه با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند؟ در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. امیدواریم در پایان این متن بتوانید برای خرید بیمه بدنه تصمیمی عالی و کارا داشته باشید.

بهترین بیمه بدنه از لحاظ پوشش

بهترین بیمه بدنه از لحاظ پوشش

پوشش بیمه بدنه یکی از مهم‌ترین موارد برای تصمیم گیری است. چرا که در نهایت می‌خواهید بدانید کدوم شرکت بیمه، پوشش‌های بیشتری برای بیمه بدنه ارائه می‌کند؟ برای آنکه بتوانید دید بهتری نسبت به شرکت‌های بیمه مختلف و پوشش‌هایی که دارند داشته باشید، جدول زیر را برایتان آماده کرده‌ایم.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ فروش بیمه نامه

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ قیمت

قیمت بیمه بدنه نیز برای انتخاب بهترین بیمه بدنه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین بیمه بدنه، قیمت آن است. برای اینکه بگوییم قیمت بیمه بدنه شما چقدر است، باید عوامل گوناگونی را در نظر بگیریم. محاسباتی که معمولا ساده نیستند اما با توجه به چند پارامتر اصلی، می‌توان آنها را در نظر گرفت. این عوامل را در ادامه لیست کرده‌ایم.

  • نوع ماشین
  • مدل
  • سال ساخت

ارزش ماشین: کارشناس بیمه با توجه به لکه‌ها، شکستگی‌ها، خطوط و… ارزش ماشین را تعیین می‌کند. لازم به توضیح است که هر چقدر ماشین تمیزتر باشد، ارزش ماشین برای خرید بیمه بدنه هم بالاتر می‌رود.

پوشش‌های اضافی: نوسانات بازار، جبران دزدیده شدن ماشین، جبران هزینه‌های قطعات و… از جمله پوشش‌های اضافی بیمه بدنه است که به درخواست شما می‌تواند به بهترین بیمه بدنه خودرو اضافه شود. با انتخاب پوشش‌های بیشتر، خیالی آسوده‌تر دارید و هزینه بیشتری هم پرداخت خواهید کرد.

تخفیف عدم خسارت: اگر در طی سال‌ها، بیمه بدنه بگیرید اما از آن استفاده نکنید، در سال‌ها بعد مشمول دریافت تخفیف خواهید بود. این تخفیف‌ها می‌تواند از ۱۰ درصد شروع و تا ۷۰ درصد ادامه داشته باشد.

نوع کاربری (شخصی، عمومی، بارکش و…): مشتریانی که ماشین‌های غیر شخصی (مانند تاکسی و ون) دارند، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند. درواقع هزینه بیمه شخص ثالث برای رانندگان خودروهای عمومی بسیار کمتر است.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ فروش بیمه نامه

سالنامه بیمه‌ای، هر ساله سهم فروش بیمه‌های گوناگون را ثبت می‌کند و نشان می‌دهد. در ادامه حدود فروش شرکت‌های بیمه‌ای در سال‌های اخیر آمده است:

بهترین بیمه بدنه از لحاظ پوشش

طبق جدول بالا شرکت‌های بیمه‌ای گوناگون در رقابتی تنگاتنگ در فروش بیمه بدنه با یکدیگر رقابت دارند. البته بخش زیادی از بازار، هر ساله سهم بیمه ایران، قدیمیترین بیمه‌ای است که در کشورمان ثبت شده است.

بهترین بیمه بدنه از لحاظ توانگری مالی

اینکه یک شرکت بیمه‌ای بتواند خسارت‌های وارد شده را جبران کند، توانگری مالی آن شرکت مشخص می‌شود. تمام شرکت‌های بیمه که در بیمه ماهان معرفی کرده‌ایم و تحت پوشش بیمه مرکزی هستند، از توانگری خوبی برخوردارند و جای هیچ نگرانی در پرداخت خسارت توسط آنها وجود ندارد. اما اگر بخواهید بیشتر درباره توانگری مالی بدانید، باید بگوییم، توانگری مالی ۵ درجه دارد. آنهایی که درجه ۱ هستند بالاترین توانگری و آنها که در درجه‌های پایین‌تر قرار دارند، توانگری کمتری را نشان می‌دهند.

مثلا بیمه پارسیان، البرز و دانا توانگری ۱ دارند و بیمه ایران و بیمه معلم از نظر پرداخت و جبران خسارت در درجه ۲ قرار گرفته‌اند.

همچنین بخوانید: آیا خودرو صفر نیاز به بدنه دارد؟

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ پرداخت خسارت

پوشش هزینه‌ها و خسارات وارد شده به ماشین‌ها در تعیین بهترین بیمه بدنه خودرو بسیار اهمیت دارد. در واقع یکی از گزینه‌های بسیار مهم در انتخاب بیمه، پوشش‌ها و سقف تعهداتی است که شرکت‌های بیمه‌گر ارائه می‌کنند.

اگر بخواهیم یک بیمه بدنه خوب و مناسب انتخاب کنیم، فرانشیز اعلام شده توسط شرکت‌‌های بیمه بسیار اهمیت دارد. فرانشیز به مبلغی از خسارت می‌گویند که توسط بیمه پرداخت نمی‌شود. مقدار فرانشیز در شرکت‌های مختلف و با توجه به شرایط هر بیمه‌گذار متفاوت است. مثلاً بیمه سامان برای بلایای طبیعی ۱۰٪ فرانشیز از خسارت کم می‌کند. در حالی که بیمه پارسیان برای همین پوشش فرانشیز ۳۰٪ را در نظر گرفته است. مقدار فرانشیز در خسارت‌های دوم و بعد از آن بیشتر می‌شود. درواقع در طول یک دوره (که عموما یک ساله است) شما برای خسارت‌های اول، مبلغ بیشتری را می‌توانید از بیمه دریافت کنید. اما با بالا رفتن تعداد خسارت‌ها، بیمه سهم کمتری در جبران خسارت‌ها دارد.

با توجه به این موضوع باید، پوشش مورد نظرتان را برای انتخاب بیمه بدنه در نظر بگیرید. مثلاً بیمه پاسارگاد برای خسارات اول (به جز آتش‌سوزی، سرقت و شکست شیشه) ده درصد فرانشیز را در نظر می‌گیرد. یعنی اگر ماشینی ۲۰ میلیون تومان خسارت ببیند، ده درصد آن که می‌شود ۲ میلیون تومان را بیمه پرداخت نمی‌کند و به عنوان فرانشیز از خسارت کم‌ آن را کسر خواهد کرد.

فرانشیز پوشش‌های اصلی در همه شرکت‌های بیمه برای خسارت اول ۱۰٪، برای خسارت دوم ۲۰٪ و برای خسارت سوم معادل ۳۰٪ خسارت کل است.

شرکت های بیمه آسیا و بیمه ملت پوشش حذف فرانشیز را می‌فروشد. با خرید این پوشش در بیمه بدنه، خسارت کامل پرداخت می‌شود.

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام بیمه است؟

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ سهولت در صدور بیمه بدنه

هر شرکت بیمه با توجه به قوانین و قواعدی که دارد، بیمه بدنه را صادر می‌کند. مثلا بیمه پارسیان، خودروهای بالای ۲۰ سال را بیمه بدنه نمی‌کند. بیمه ایران هم برای بیمه کردن خودروهای بالای ۱۰ سال مبلغ بیشتری را دریافت خواهد کرد.

بهترین بیمه بدنه از لحاظ تعداد مراکز پرداخت خسارت

برای بیمه شده‌گان، اینکه چه وقتی به حق و حقوق‌شان می‌رسند و یا چقدر باید برای دریافت خسارت منتظر بمانند هم اهمیت دارد. اگر بخواهیم از نظر تعداد مراکز پرداخت خسارت بیمه بدنه، انواع بیمه‌ها را با هم مقایسه کنیم، بیمه ایران با حدود ۲۰۰ مرکز، در بالای لیست ما قرار می‌گیرد. پس از آن بیمه آسیا و پارسیان نیز مراکز بسیاری دارند. علاوه بر این، برخی شرکت‌های بیمه مانند، البرز، ملت، پاسارگاد و ایران، سیستم پرداخت خسارت سیار هم دارند. با کمک این مراکز، کارشناس بیمه، خود به نزد شما می‌آید و لازم نیست ماشین‌تان را برای بررسی خسارت‌های وارد شده جایی ببرید.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ بیشترین میزان تخفیفات

برای خرید بهترین بیمه بدنه میزان تخفیف‌هایی که شرکت‌ها در نظر می‌گیرند نیز بسیار مهم است. یکی از مهم‌ترین تخفیفات، تخفیف عدم خسارت است. البته برخی شرکت‌ها تخفیف‌های دیگری را نیز در نظر می‌گیرند. مثلا اگر از بعضی شرکت‌ها بیمه عمر بخرید، می‌توانید بیمه بدنه را با تخفیف بخرید.

همچنین بخوانید: چرا بیمه بدنه ضروری است؟

بعضی شرکت‌ها به مالکان خودروهای صفر تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی می‌دهند. بعضی شرکت‌ها برای خودروهای صفر تخفیف دارند. برخی دیگر خودروهایی که بیمه شخص ثالث می‌خرند نیز می‌توانند بیمه بدنه را با تخفیف بخرید.

در نتیجه تخفیف‌هایی که می‌توانید برای خرید بیمه بدنه داشته باشید، بستگی به شرکت‌هایی دارد که می‌توانید برای خرید بیمه به سراغ آنها بروید.

خرید بهترین بیمه بدنه خودرو از بیمه ماهان

بهترین بیمه بدنه را می‌توانید به سرعت و به صورت آنلاین از [livicon_evo name=”touch.svg” style=”original” size=”۶۰px” stroke_style=”original” stroke_width=”original” try_to_sharpen=”true” rotate=”none” flip_horizontal=”false” flip_vertical=”false” stroke_color=”#۲۲A7F0″ stroke_color_action=”#b3421b” stroke_color_alt=”#F9B32F” stroke_color_alt_action=”#ab69c6″ fill_color=”#۹۱e9ff” fill_color_action=”#ff926b” solid_color=”#۶C7A89″ solid_color_action=”#۴C5A69″ solid_color_bg=”#ffffff” solid_color_bg_action=”#ffffff” colors_on_hover=”none” colors_hover_time=”۰.۳″ colors_when_morph=”none” brightness=”۰.۱″ saturation=”۰.۰۷″ morph_state=”start” morph_image=”none” allow_morph_image_transform=”false” stroke_width_factor_on_hover=”none” stroke_width_on_hover_time=”۰.۳″ keep_stroke_width_on_resize=”false” animated=”true” event_type=”hover” event_on=”self” auto_play=”false” delay=”۰″ duration=”default” repeat=”default” repeat_delay=”default” draw_on_viewport=”false” viewport_shift=”oneHalf” draw_delay=”۰″ draw_time=”۱″ draw_stagger=”۰.۱″ draw_start_point=”middle” draw_color=”same” draw_color_time=”۱″ draw_reversed=”false” draw_ease=”Power1.easeOut” erase_delay=”۰″ erase_time=”۱″ erase_stagger=”۰.۱″ erase_start_point=”middle” erase_reversed=”true” erase_ease=”Power1.easeOut” touch_events=”false”][/livicon_evo] بیمه ماهان بخرید. بیمه بدنه‌ای که می‌توان آن‌را تنها با وارد کردن چند پارامتر استعلام گرفت. بیمه ماهان با همکاری بهترین و قوی‌ترین شرکت‌های بیمه بهترین بیمه بدنه را ارائه می‌کند. برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو از شرکت بیمه ماهان می‌توانید هم اکنون وارد صفحه خرید بیمه بدنه شوید و بیمه بدنه مناسب خود را سفارش دهید

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه