آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل چشم را پرداخت می‌کند؟

آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل چشم را پرداخت می‌کند؟زمان مطالعه ۵ دقیقه

هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود یا نه؟ این سوال مهمی است که ممکن است بسیاری از ما که گرفتار لنز، عینک و… هستیم، داشته باشیم. بیمه تکمیلی، که از آن به عنوان بیمه درمان تکمیلی یا بیمه تکمیلی درمان یاد می‌شود به بیمه‌ای گفته می‌شود که برای جبران هزینه‌های بالای درمان در نظر گرفته شده است. از بیمه تکمیلی می‌توان در زمان بیماری یا بعد از آن نیز استفاده کرد. این بیمه موارد گوناگونی را در هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی تحت پوشش قرار می‌دهد. در ادامه این مطلب از بیمه ماهان، بیشتر در این باره بخوانید.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی

یکی از دغدغه‌های امروزی بیمه شدگان را می‌توان مرتبط به پرداخت هزینه‌های عمل جراحی، مخصوصا عمل جراحی چشم دانست.

از سوال‌های اساسی هر بیمه شده این است که بیمه تکمیلی کدام نوع از عمل‌های جراحی چشم را در بر می‌گیرد.

در واقع پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی، عمل چشم مربوط به تعهدات بیمه‌گر نسبت به بیمه‌گزار است و باید در هنگام عقد قرارداد بیمه به بندهای پوشش بیمه تکمیلی توجه کامل داشته باشید.

از جمله تعهداتی که بیمه تکمیلی به طور کلی برای هزینه‌های مربوط به چشم پزشکی پوشش می‌دهد می‌توان به :

  • عمل لیزر چشم
  • عمل لازک
  • تهیه و خرید عینک
  • رفع عیوب انکساری چشم و…اشاره کرد.

عمل لیزیک با بیمه تکمیلی سامان

باید به خاطر داشته باشید که چشم پزشکان قبل از انجام هر گونه عمل جراحی، آزمایشات، بررسی و عکس برداری‌های بسیاری را انجام می‌دهند که باید در هنگام عقد قرارداد بیمه تکمیلی نیز آن‌ها را مد نظر داشته باشید. حتما باید بررسی کنید که آیا پرداخت این هزینه‌ها بر عهده بیمه‌گر می‌باشد یا خیر.

عمل لیزیک با بیمه تکمیلی سامان

به عنوان مثال بعضی از شرکت‌های بیمه، هزینه‌های مرتبط به خرید عینک را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. اما بیمه تکمیلی سامان پوشش عیوب انکساری را دارد. در نتیجه با خرید بیمه تکمیلی درمان سامان می‌توانید برای عمل چشم از این قابلیت استفاده کنید.

بیمه تکمیلی سامان و عمل چشم

هزینه درمان چشم بسیار زیاد است و اگر فردی بخواهد آن‌را پرداخت کند، باید هزینه‌های بالایی را بپردازد. حال آنکه بیمه سامان با پوشش عیوب انکساری که شامل نزدیک بینی، دوربینی و آستیگمات است را تحت پوشش قرار می‌دهد. با بیمه تکمیلی درمان بیمه سامان می‌توانید هزینه این موارد را از بیمه بگیرید.

آیا عمل چشم، عمل زیبایی است؟

از جمله نکات مربوط به بعضی از عمل‌های جراحی چشم باید به این موضوع که عمل‌های زیبایی جز پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند توجه کرد از جمله این عمل‌ها می‌توان به کاشت لنز دائمی اشاره کرد.
بعضی از شرکت‌های بیمه عمل‌های لیزر، لازک و لیزیک را در دسته عمل‌های زیبایی قرار می‌دهند و آن‌ها را جز پوشش بیمه تکمیلی حساب نمی‌کنند. اما بیمه تکمیلی درمانی سامان برای هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی این مبالغ را تحت پوشش خود قرار داده است.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی SOS

این شرکت بیمه برای ارائه خدمات مربوط به چشم پزشکی حدود ۳۰ مرکز درمانی دارد و با بررسی شروط و قواعدی، هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی را تقبل می‌کند. مثلا باید قبل از گرفتن بیمه؛ شماره چشم‌تان صفر باشد و زمانی می‌توانید برای درمان اقدام کنید که شماره چشم‌هایتان به ۳ یا بیشتر رسیده است. دوره انتظار این بیمه ۳ ماه بوده و بیمه گذار به جز لیزیک، برای مشکلات دیگری همچون آب سیاه، آب مروارید، عینک و… نیز می‌تواند از این بیمه استفاده کند. پرداخت هزینه‌های قبل از عمل نیز در پوشش درمانی بیمه sos دیده شده و قابل پرداخت است.

هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی تعاون

بیمه تعاون از جمله بیمه‌هایی است که هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی را تقریبا تحت پوشش قرار نداده است.
علاوه بر این، آزمایش‌های قبل از عمل لیزیک مثل عکس از قرنیه جزو تعهدات بیمه تکمیلی چشم تعاون نیست و تنها هزینه‌های بینایی سنجی (اپتومتری) در این بیمه پرداخت می‌شود. علاوه بر این هزینه عینک و لنز در بیمه تعاون پرداخت نمی‌شود. اگر فکر می‌کنید؛ هزینه OCT ، پنتاکم و… را باید پرداخت کنید، هزینه آزاد آن بسیار زیاد است. در نتیجه در انتخاب طرحی که این هزینه‌ها را پرداخت کند و در هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی کمک‌تان باشد.

هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی تعاون

سایر جراحی‌های درمانی مربوط به چشم مثل آب مروارید زیرمجموعه پوشش بیمارستانی است و هزینه‌های آن تا سقف تعهدات بیمه تعاون پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر شخصی قبل از گرفتن بیمه، مبتلا به دیابت باشد و بعدها چشم‌هایش دچار مشکل شوند، هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی توسط بیمه تعاون پرداخت نخواهد شد.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی ایران، البرز، دانا و…

این بیمه‌ها که ارائه کننده‌ی بیمه‌های تکمیلی درمان گروهی هستند تا سقفی معین هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی را پرداخت می‌کنند. البته شرط شماره چشم ۳ به بالا نیز در اینجا هم وجود دارد. نکته مهم بعدی اینکه، با بیمه‌های گروهی درمان، هزینه‌های قبل از عمل نیز پرداخت می‌شود.

عمل لیزیک با بیمه تامین اجتماعی

تنها مشکلاتی که مربوط به آب سیاه و دیابت باشد، توسط بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت است. در غیر این صورت نه تنها هزینه‌های لیزیک، بلکه هزینه‌ی داروها و آزمایش‌ها نیز تحت پوشش بیمه قرار ندارند.
نکته مهم دیگر آنکه هزینه لیزیک نیز با بیمه تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود. در نتیجه برای هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی نمی‌توان روی بیمه تامین اجتماعی حساب باز کرد.

عمل لیزیک با بیمه سلامت

عمل لیزیک چشم با بیمه سلامت

بیمه سلامت نیز بسیار شبیه به بیمه تامین اجتماعی عمل می‌کند. چرا که این بیمه نیز جز بیمه‌های پایه است و جز در زمان دیابت، آب سیاه و پرداخت هزینه‌ آزمایش‌های قبل از عمل، کاری از پیش نمی‌برد. این بیمه تنها برای پرداخت هزینه قاب و شیشه عینک می‌تواند راهگشا باشد.

گرفتن پول عینک از بیمه تکمیلی

گرفتن پول عینک از بیمه تکمیلی

پرداخت هزینه عینک، تنها در بعضی بیمه‌ها، آن هم طرح‌های گروهی بالای ۱۰۰۰ نفر و یا بیش از ۱۰۰ نفر دیده شده است. هزینه قاب و شیشه به صورت جداگانه محاسبه و با شرایطی که در بندهای قرارداد ذکر می‌شود، قابل پرداخت است. در نتیجه مانند هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی نمی‌توان یک الگوی یکسان برای آن پیدا کرد.

نحوه دریافت هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی

نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی عمل جراحی چشم در وهله اول به سقف تعهدات بیمه‌گر مربوط می‌شود.
اما در هنگام دریافت هزینه بیمه تکمیلی عمل جراحی چشم باید به نکاتی نیز توجه داشت، اگر چشم شما نیازی به عمل جراحی چشم نداشته باشد می‌توانید با ارائه مدارک مستند پزشکی خود به شرکت بیمه‌گر اقدام دریافت هزینه‌های مربوط به درمان خود کنید، نوع مدارک مورد نیاز برای دریافت این قبیل هزینه‌ها توسط شرکت بیمه‌گر مشخص می‌شود.

بعضی از شرکت‌های بیمه‌گر قبل از انجام خدمات بیمه تکمیلی ممکن است که از شما گواهی سلامت بخواهند این شرکت‌ها هزینه‌های مربوط به عمل جراحی افراد دیابتی را به عهده نمی‌گیرند پس بهتر است اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید قبل از انجام هر گونه خرید بیمه تکمیلی درمان از تعهدات بیمه‌گر نسبت به این امور آگاه شوید.

تعهدات بیمه و هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی

اما اگر چشم شما نیاز به عمل جراحی دارد در ابتدا باید از تعهدات بیمه‌گر نسبت به این امر اطمینان حاصل کنید و بدانید که کدام یک از عمل‌های جراحی چشم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و کدام یک جزئی از عمل‌های زیبایی می‌باشند. سپس پس از اطمینان حاصل کردن از شیوه پرداخت هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی می‌توانید با مراجعه به دفاتر بیمه خود و ارائه مدارک مورد نیاز به آن‌ها اقدام به دریافت هزینه‌های مربوط به چشم خود از قبیل: هزینه‌های عمل جراحی چشم، هزینه آزمایش‌ها، هزینه‌های عکس‌برداری پیش از عمل و بعد از عمل، هزینه‌های داروها، هزینه‌های قطره‌ها، هزینه تهیه مواد مورد نیاز، هزینه‌های مرتبط با تهیه وسایلی مانند لنز‌های داخل چشم که مربوط به عمل‌های آب مروارید است را دریافت کنید.

تعهدات بیمه و هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی

پیش از خرید بیمه، بررسی کنید

به عنوان نکته نهایی در هنگام تهیه یا دریافت بیمه تکمیلی برای امور مربوط به عمل جراحی چشم خود حتما از تعهدات شرکت بیمه‌گر خود نسبت به پرداخت هزینه‌های پاراکلینیکی نوع اول و نوع دوم که از جمله، پنتاکم، فوندسکوپی، کانفواسکن، انتروپیون، پاکیمتری و تمام تست‌های بینایی سنجی و، آنژیوگرافی چشم ، عکس برداری از قرنیه (OCT) و… اطمینان حاصل کنید. امیدواریم این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان، اطلاعات لازم در زمینه هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی را برایتان ارائه کرده باشد.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه