گم شدن بیمه نامه

بیمه‌نامه من گمشده، چه کنم؟زمان مطالعه ۲ دقیقه

گم شدن بیمه نامه از نگرانی‌هایی است که هر فردی ممکن است داشته باشد. چرا که از مهم‌ترین بیمه‌های رانندگان، بیمه شخص ثالت می‌باشد. به همراه داشتن بیمه شخص ثالث برای تمام رانندگان اجباری می‌باشد به طوری که اگر در هنگام دستور توقف خودرو توسط پلیس راننده‌ای بیمه شخص ثالت خود را به همراه نداشته باشد جریمه می‌شود و ممکن است به دستور پلیس خودرو مذکور به پارکینگ منتقل شود در این هنگام ممکن است بیمه‌نامه بیمه شخص ثالث گمشده باشد یا به سرقت رفته باشد بنابراین لازم است که بدانیم در این هنگام می‌توانیم بیمه‌نامه المثنی دریافت کنیم یا خیر و آیا پوشش‌های اضافی بیمه شخص ثالت مانند بیمه بدنه در صورت گم شدن را می‌توانیم به صورت المثتی دریافت کنیم؟ در این مقاله با بیمه ماهان همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی گم شدن بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو بپردازیم.

تبعات گم شدن بیمه نامه شخص ثالت چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ذهن افراد را پس از گم شدن بیمه‌نامه شخص ثالث آن‌ها به خود مشغول می‌کند تبعات به وجود آمده از گمشدن بیمه‌نامه است. این تبعات عبارتند از:

  • توقیف خودرو در صورت دستور ایست پلیس.
  • توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ در هنگام تصادف، در این هنگام مهم نیست که شما مقصر باشید یا زیان‌دیده.
  • امکان سواستفاده از بیمه‌نامه و دریافت خسارات جعلی که می‌تواند برای بیمه‌گر مشکلات بسیاری را به وجود آورد.
  • و…

اعلام مفقودی پس از گم شدن بیمه نامه شخص ثالث

پس از آنکه متوجه مفقود شدن بیمه‌نامه خود می‌شوید باید با به دفتر بیمه‌گذار خود یا شعب مربوطه مراجعه کنید و به نماینده حاضر در دفاتر بیمه اعلام مفقودی نمایید و اقدامات لازم برای دریافت بیمه المثنی خود را انجام دهید در این میان دانستن نکات زیر الزامیست:

  • به خاطر داشتن نام شرکت بیمه‌گر و مراجعه به دفاتر مربوطه در اسرع وقت. در صورت به خاطر نداشتن نام شرکت می‌توانید از طریق سامانه بیمه مرکزی و با وارد کردن شماره پلاک، شماره شاسی، شماره موتور،  شماره بیمه نامه و نام شرکت بیمه قبلی خود را از طریق استعلام بیمه ثالث از بیمه مرکزی دریافت نماید
  • به همراه داشتن شماره بیمه.
  • توصیه می‌کنیم در هنگامی که برای بار اول بیمه شخص ثالث خود را دریافت کردید اطلاعات مندرج بر روی آن مخصوصا شماره بیمه‌نامه را در جایی مطمئن نگهداری کنید.

نحوه صدور بیمه‌نامه شخص ثالث المثنی

پس از مراجعه شما به دفاتر مربوطه و به همراه داشتن مدارک لازم شرکت بیمه‌گر برای شما بیمه‌نامه شخص ثالث المثنی را صادر نمی‌کنند. در واقع به جای بیمه شخص ثالث گم شده، گواهی نامه شخص ثالث در اختیار شما قرار می‌گیرد. می‌توانید به جای بیمه شخص ثالث در زمان نیاز گواهی بیمه نامه شخص ثالث را ارائه نمایید. این گواهی برای زمان خسارت و هم برای زمانی که پلیس از شما درخواست بیمه شخص ثالث را می‌کند می‌توانید گواهی بیمه شخص ثالث را ارائه  نمایید. برای صدور گواهی بیمه نامه شخص ثالث به همراه داشتن مدارک شناسایی خودرو به اضافه مدارک شناسایی مالک خودرو لازم می‌باشد.

آیا برای دریافت گواهی بیمه‌نامه بیمه شخص ثالث از من هزینه‌ای دریافت می‌شود؟

صدور بیمه‌نامه المثنی کاملا رایگان است و دفاتر بیمه جهت صدور آن از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

بیمه بدنه خودرو و مفقود شدن بیمه‌نامه آن!

بیمه بدنه خودرو یکی از پوشش‌های مهم بیمه‌ای است که هر راننده‌ای باید آن‌را داشته باشد. بیمه بدنه خودرو به طور کلی زیان‌های وارده به بدنه خودرو را پوشش می‌دهد. حوادثی که این بیمه پوشش می‌دهد به حوادث کلی و جزئی تقسیم می‌شوند. از جمله پوشش‌های بیمه بدنه خودرو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حادثه.
  • آتش‌سوزی.
  • سرقت خودرو.
  • سرقت لوازم جانبی خودرو.
  • هزینه رفت‌وآمد.
  • بلایای طبیعی.
  • پاشیدن مایعات شیمیایی و اسید.
  • شکسته شدن شیشه.
  • پوشش نوسانات قیمت بازار.
  • ترانزیت.
  • و…

به خاطر داشته باشید برخی از موارد ذکر شده از پوشش‌های اضافه بیمه بدنه می‌باشد و در هنگام تهیه بیمه بدنه باید در صورت نیاز آن‌ها را تهیه کنید.

مفقود شدن بیمه بدنه

شاید فکر کنید دریافت المثنی بیمه بدنه به پر دردسری بیمه شخص ثالث است اما خیالتان راحت دریافت المثنی برای بیمه بدنه کاری به مراتب آسان‌تر و سریع‌تر از دریافت المثنی بیمه شخص ثالث می‌باشد. هنگامی که متوجه مفقود شدن بیمه بدنه خود می‌شود یا کیف مدارک شما که بیمه‌ بدنه شما در آن است دزدیده شود به راحتی با اعلام به دفاتر بیمه‌گر مربوطه خود می‌توانید المثنی بیمه بدنه خود را دریافت کنید. برای بیمه بدنه خودرو بر خلاف بیمه شخص ثالث که در آن گواهی صادر می‌شد برای بیمه بدنه کارت المثنی مشابه به بیمه‌ناماگه قبلی صادر می‌شود و بیمه‌نامه قبلی شما باطل می‌شود. اگر بر روی بیمه بدنه خود تخفیف داشته باشید لازم نیست نگران باشید دفاتر بیمه هنگام صدور کارت المثنی برای شما به وضعیت بیمه بدنه شما رسیدگی می‌کنند و اگر تخفیفی داشته باشید بر روی بیمه‌نامه المثنی جدید اعمال می‌شود. به یاد داشته باشید شما می‌توانید در صورتی که بیمه‌نامه شما کاملا از بین رفته باشد یا ناخوانا باشد به دفاتر بیمه خود مراجعه نمایید و برای دریافت المثنی بیمه‌نامه خود اقدام کنید این موضوع برای بیمه شخص ثالث نیز صدق می‌کند.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه