بیمه تورهای مسافرتی

بیمه تورهای مسافرتی با بیمه ماهانزمان مطالعه ۲ دقیقه

بیمه تورهای مسافرتی آن هم برای سفرهایی که به صورت گروهی توسط آژانس‌های گردشگری برگزار می‌شوند، بیمه‌ای اجباری است. تمام آژانس‌های گردشگری بند ب که تورهای زمینی برگزار می‌کنند، باید برای تمام همسفران خود بیمه مسافرتی تهیه کنند و در مدت زمان برگزاری تور، تمام مسافران را تحت پوشش بیمه قرار دهند. این بیمه با توجه به زمان سفر، می‌تواند از یک تا چند روزه باشد و باید تا قبل از حرکت تور توسط دفتر بیمه صادر و به تور لیدر یا برگزار کننده تور تحویل داده شود. این بیمه مسافران را در برابر خطرات گوناگونی تحت پوشش قرار می‌دهد و وجودش می‌تواند به مسافر این اطمینان را دهد که در طول سفر، ایمن و بدون مشکل است. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان به بررسی این بیمه پرداخته‌ایم و از نکات و پوشش‌های مهم آن گفته‌ایم.

بیمه تورهای داخلی

ماهیت سفر با تغییر و گاهی حادثه همراه است. به همین دلیل مدیران تور و آژانس‌های گردشگری موظف هستند مسافران تحت پوشش بیمه مسئولیت و یا بیمه حوادث قرار دهند. ضمنا آنها می‌توانند از خدمات هر دو این بیمه‌ها نیز استفاده کنند. مدبران آژانس‌ها می‌دانند که بیمه سفر داخلی بسیار مهم است و اگر مسافری این بیمه را نداشته باشد و دچار حادثه شود (حادثه‌ای که به دلیل سهل انگاری خودش و یا خطرات واضح و مشخص نباشد)، تمام هزینه‌ها اعم از درمان و دیه باید توسط آژانس پرداخت شود. بیمه تورهای داخلی یک راه مطمئن برای حفاظت از سفرهاست. در ادامه بیشتر درباره بیمه مسئولیت و بیمه حوادث گروهی می‌گوییم.

بیمه حوادث در تورهای ایرانگردی

بیمه حوادث به دو صورت گروهی و انفرادی توسط . در این بیمه‌نامه حوادثی که ممکن است برای بیمه‌شده اتفاق بیافتد مورد پوشش قرار می‌گیرد. حادثه می‌تواند هر گونه واقعه ناگهانی ناشی از عامل خارجی است که بدون قصد و اراده ‌بیمه‌شده در مدت سفر برای او اتفاق افتاده و منجر به جراحت، نقص عضو، از کارافتادگی و یا فوت مسافر بیمه شده شود. در این بیمه‌نامه شرکت بیمه متعهد می‌شود، خسارت‌هایی را که در اثر هریک از حوادث به بیمه‌شده یا بیمه‌شدگان وارد شده است، جبران کند. این بیمه موارد زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد:

غرامت فوت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم (کلی یا جزئی)

هزینه پزشکی غرامت روزانه

همچنین آژانس گردشگری می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه بیشتر از پوشش‌های اضافی این بیمه‌نامه مانند پرداخت خسارت‌هایی که در اثر انجام هریک از ورزش‌های اسکی، فوتبال، کوه‌نوردی، قایق‌رانی و … ایجاد ‌شود نیز استفاده کند. این پوشش‌های اضافی به شرایط و ماهیت سفر بستگی دارد. به همین دلیل هر آژانس بیمه تورهای مسافرتی را باید با توجه به شرایط خود درخواست کند.

بیمه حوادث گروهی چگونه صادر می‌شود؟

بیمه حوادث گروهی مانند سایر بیمه‌ها شرایطی دارد که مدیران تورها و آژانس‌های مسافرتی باید کاملا به آن آگاه باشند. حداقل تعداد نفرات بیمه حوادث گروهی برای ۱۰ نفر صادر می‌شود و سقف تعهدات اکثر شرکت‌های بیمه برای پوشش فوت این بیمه‌نامه ۵۰ میلیون تومان است. البته ممکن است در برخی شرکت‌های بیمه این مقدار کمتر و یا بیشتر باشد. شرکت‌های بیمه ۱۰ درصد سرمایه فوت را برای پوشش هزینه‌های پزشکی به بیمه‌شده پرداخت می‌کنند. بیمه حوادث در بازه سنی بدو تولد تا ۸۰ سال صادر می‌شود. مواردی که بیان شد، شرایط کلی این بیمه‌نامه هستند، بعضا ممکن است این شرایط به صورت کاملا توافقی بین شرکت بیمه و متقاضی بیمه‌نامه حوادث گروهی تعیین شود. اگر برای خرید بیمه حوادث گروهی برای آژانس‌های گردشگری و تورهای مسافرتی خود نیاز به اطلاعات بیشتر و راهنمایی داشتید، کارشناسان ما در بیمه ماهان همراه شما هستند تا بتوانید به راحتی بیمه مورد نظرتان را پیدا کنید.

بیمه مسئولیت برای تورهای گروهی

به هر کاری که مشغول باشید، بی شک مسئولیتی در قبال دیگران خواهید داشت که باید آنها را به درستی اجرا کنید. گاهی این مسئولیت‌ها کوچک هستند اما گاهی می‌توانند به قیمت جان افرادی که با آنها سر و کار دارید تمام شوند. بیمه مسئولیت برای حفاظت از کارفرما و کمک به افرادی که بدون مقصود آسیب دیده‌اند طراحی و توسط بیمه ماهان ارائه شده است. در نتیجه اگر صاحب یک کسب و کار مرتبط با گردشگری هستید و می‌خواهید ا مشتریان خود به نحو احسن مراقبت کنید، بیمه مسئولیت برای شما یک انتخاب عالی است. این بیمه مسافران را تحت پوشش هزینه‌های پزشکی، غرامت نقص عضو و دیه فوت قرار می‌دهد. این بیمه برای تمام کسب و کارهای فعال در گردشگری واجب است و باید حتما تهیه شود.

شیوه پرداخت غرامت بیمه مسئولیت

شرکت‌های بیمه برای پرداخت غرامت بیمه مسئولیت از متقاضی می‌خواهند که سرمایه اولیه‌ای را مشخص کند. بر مبنای آن سرمایه اولیه غرامت احتمالی به افرادی که آسیب دیده‌اند پرداخت می‌شود.

خرید آنلاین بیمه از بیمه ماهان

بیمه تورهای مسافرتی به خصوص برای سفرهای زمینی و طبیعت گردی واجب است. در نتیجه اگر راهنمای گردشگری هستید و یا صاحب آژانس گردشگری می‌باشید، با خرید آنلاین بیمه از شرکت بیمه ماهان می‌توانید بهترین بیمه را داشته باشید و با امنیت سفر کنید. بیمه ماهان برای ارائه اطلاعات کامل و راهنمایی شما کنارتان است.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه