بیمه مسئولیت پزشکان زیبایی

بیمه مسئولیت پزشکان زیباییزمان مطالعه ۳ دقیقه

بیمه مسئولیت پزشکان زیبایی از مهم‌ترین بیمه‌هایی است که باید کادر درمان آن را تهیه کنند. چرا پزشکان زیبایی معمولا با چهره افراد که برایشان خیلی مهم است سر و کار دارند و یا باید جراحی‌های ظریف و متفاوتی را انجام دهند. به همین دلیل بیمه مسئولیت برای پزشکان زیبایی، جراحان پلاستیک و… اهمیت بیشتری دارد. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان از بیمه‌ای کاربردی و مهم گفته‌ایم که می‌تواند برای پزشکان زیبایی بسیار عالی و مناسب باشد. این بیمه و دیگر بیمه‌های مسئولیت پزشکان توسط بیمه ماهان ارائه می‌شود. شما می‌توانید با استعلام قیمت‌ها و مقایسه آنها، بهترین بیمه را برای خود انتخاب کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

پزشک زیبایی چه کسی است؟

پزشک زیبایی فردی است که با گذراندن دوره‌های گوناگون و سال‌ها تحقیق و تجربه، می‌تواند به افراد کمک کند تا احساس رضایت بیشتری نسبت به ظاهر خود داشته باشند. این پزشکان می‌توانند به کسانی که حوادث هولناکی را پشت سر گذاشته‌اند، کمک کنند تا با احساس بهتری زندگی کنند. مثلا کسانی که تصادف کرده‌اند، در حوادث آتش سوزی بوده‌اند و یا به علت‌های گوناگون بخشی از صورت یا اندام‌های آنها شکلش تغییر کرده است. این افراد برای بازیافتن اعتماد به نفس و یا از سر گرفتن زندگی نرمال، به کمک یک پزشک زیبایی نیاز دارند.

از سوی دیگر، افراد بسیاری هم هستند که برای زیبایی بیشتر، به دنبال یک پزشک زیبایی می‌گردند و می‌خواهند زیباتر شوند. به همین دلیل پزشکان زیبایی فعالیت‌های دیگری مانند تزریق ژل، کاشت مو، تزریق چربی، جوان‌سازی پوست، تزریق فیلر و روش‌های دیگر را هم انجام می‌دهند. با اینکه بسیاری از این روش‌های درمانی بدون جراحی و خون‌ریزی هستند، اما شامل بیمه مسئولیت پزشکان زیبایی هستند.

پیشینه جراحی زیبایی

شاید فکر کنید، عمل‌های زیبایی، تنها مختص به دوران کنونی است. اما باید برایتان بگوییم که اینطور نیست و باز کردن قبرهای باستانی نشان داد که انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور، دوست داشتند زیبا باشد. البته معیار زیبایی در هر دوره و فرهنگی متفاوت بوده است.

مثلا در شهر سوخته که در نزدیکی سیستان و بلوچستان قرار گرفته و به ثبت یونسکو هم رسیده است، جمجمه یک زن پیدا شد که در بیش از ۵ هزار سال پیش زندگی می‌کرده. زنی قد بلند که احتمالا از طبقه متوسط جامعه بوده. اما به دلیلی که مشخص نیست، یکی از چشم‌هایش را از دست داده بوده. پزشکان آن دوره، با ساختن یک چشم مصنوعی و کار گذاشتن آن به جای چشم این زن، دوباره زیبایی چهره‌اش را به او بازگردانده‌اند. آنها برای ساخت این چشم از طلا و جواهرات استفاده کرده بودند. این جمجمه و این چشم، نمادی از پیشرفت پزشکی در ایران باستان محسوب شده و نشان می‌دهد انسان‌ها چگونه برای حل مشکلات، عناصر طبیعی را شناخته‌اند.

توریسم درمانی زیبایی در ایران

یکی از مهمترین دلایلی که پزشکی زیبایی در ایران پر رونق است، علاوه بر استقبال ایرانیان، حضور توریست‌هایی است که برای درمان و یا انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند. این توریست‌ها در کنار ارز آوری بسیار زیاد، باعث رونق جنبه‌های دیگر سرزمین‌مان هم می‌شوند و وجودشان بسیار کمک کننده است. به همین دلیل بیمه مسئولیت پزشکان زیبایی باید بسیار جدی‌تر گرفته شود تا این پزشکان بتوانند با خیالی آسوده در این مسیر گام بردارند. لازم به ذکر است که گردشگر درمانی، می‌تواند به توسعه بخش‌های دیگر نیز کمک کرده و صرفا برای بیمارستان‌ها، سود ندارد. برای مثال این گردشگر باید در جایی مناسب مثل هتل اقامت کند، از رستوران‌ها استفاده می‌کند و خیلی از آنها سوغاتی هم می‌خرند. ضمنا اگر جراحی یا عمل زیبایی بدون درد و خونریزی باشد، گردشگر درمانی، به شهرهای دیگر هم می‌رود و سود حضور او به دیگر نواحی نیز می‌رسد. پس با توجه به این نکته، حل مشکلات پزشکی زیبایی اهمیت بالایی دارد و نباید از آن غافل بود.

بیمه مسئولیت پزشکان زیبایی

اگر پزشک و یا درمانگر زیبایی طبق قواعد و مقررات ذکر شده، اعمال زیبایی را انجام بدهد، می‌تواند از پوشش کامل بیمه مسئولیت پزشکان زیبایی استفاده کند. این قوانین به شرح زیر است:

۱- تمام تجهیزات و مواد که چه به صورت تهاجمی و چه غیر تهاجمی استفاده می‌شوند، باید دارای تاییده وزارت بهداشت و درمان باشند. این تجهیزات می‌تواند لوازم مربوط به ساکشن، میکرومیدلینگ، رادیو فرکونسی، جوان سازی، کاهش سایز موضعی، پیرسینگ، لیرزهای الکساندرت، پلاسما جت، گالوانیک، هایفو، نیتروژن مایع، مزوتراپی، استفاده از ماسک‌های لایه بردار، حذف موهای زائد، اسکراپ‌ها، داروهای لاغری و… می‌توانند در کنار فعالیت‌های تخصیی دیگر تحت بیمه مسئولیت پزشکان قرار بگیرند.

۲- ملزومات دارویی، شامل بوتاکس، فیلر، ژل، داروهای مزوتراپی، نخ لیفت، تزریقی و موضعی که به تایید وزارت درمان و آموزش پزشکی رسیده باشند.

شرط مهم در بیمه مسئولیت پزشکان زیبایی

شرط مهم برای اینکه بیمه مسئولیت پزشکان حوادث و مشکلات این قبیل موضوعات را بپذیرد این است که فرد پیش از انجام هر گونه فرآیند درمانی دوره‌های مربوطه را گذرانده باشد. این دوره‌ها باید در مراکز مورد تایید مانند، سازمان جهاد دانشگاهی، بسیج دانشجویی، سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی پزشکی، سازمان‌ها و آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز بازآموزی پزشکی، پژوهشکده‌های تحقیقاتی مورد تایید و دانشگاه‌های تابعه پزشکی و در نهایت مراکز مورد تایید آنها. با گذراندن دوره در این بخش‌ها، می‌توانید بیمه مسئولیت پزشکان زیبایی را دریافت و ایمنی خدمات ارائه شده را افزایش دهید.

چرا بیمه مسئولیت پزشکان مهم است؟

مهم‌ترین نکته برای انتخاب بیمه مسئولیت حرفه‌ای، ایجاد پشتوانه‌ای محکم و قابل اتکا است که به واسطه آن می‌توان بخشی از مشکلاتی که در روند درمان پیش می‌آید را جبران کرد. چرا که هیچ پزشک یا درمانگری نمی‌خواهد در روند درمان، مشکلی برای بیمارش ایجاد شود و اگر این اتفاق بیافتد، می‌خواهد آن‌را جبران کند. اما گاهی سطح مشکلات بسیار وسیع است و در نتیجه پزشک باید مبالغ بالایی را بپردازد. به همین دلیل بیمه به کمک پزشک و بیمار می‌آید تا از روند درمان حفاظت کرده و یا آن‌را بهبود ببخشد. با بیمه مسئولیت پزشکان، شما یک فرد حرفه‌ای تلقی می‌شوید که در کنار رشد علمی و کمک به جامعه، مسئولیت اشتباه‌هایی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید را می‌پذیرد. چرا که خطای پزشکی ناگزیر است و پزشکان زیبایی به سبب حساسیت کارها و سر و کار داشتن با چهره و اندام‌های حساس، باید موضوعات بیشتری را رعایت کنند. با کمک بیمه مسئولیت پزشکان، با خاطری آسوده در تخصص و حرفه خود، پیش بروید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه