بیمه حوادث سرنشین

بیمه حوادث سرنشینزمان مطالعه ۲ دقیقه

 درصورتی‌که حوادثی با خسارت‌های فراوانی رخ دهد، آثار مخرب آن تا سال‌های سال در زندگی ما تاثیر می‌گذارند و ممکن است، آثار منفی آن غیرقابل‌جبران باشد. همان‌طور که می‌دانید در کشور ما شرکت‌های بیمه فراوانی وجود دارد به همین دلیل می‌توانیم یکی از این شرکت‌ها را انتخاب کنیم و از مزایای بیمه حوادث سرنشین استفاده کنیم.

زمانی که از بیمه حوادث سرنشین استفاده می‌کنید، دیگر نگران خسارت‌های احتمالی نباشید زیرا می‌توانید در صورت رخ دادن حادثه از مزایای آن بیمه بهره‌مند شوید.

 بیمه حوادث سرنشین، پوشش بیمه شخص ثالث

بیمه حوادث سرنشین، یک پوشش از بیمه شخص ثالث است؛ یعنی شما زمانی که بیمه شخص ثالث را خریداری می‌کنید، می‌توانید از بیمه حوادث سرنشین نیز بهره‌مند شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که شما در صورتی می‌توانید رانندگی انجام دهید که بیمه شخص ثالث را حتما خریده باشید؛ یعنی اگر بیمه شخص ثالث نداشته باشید، قانون اجازه رانندگی به شما را نمی‌دهد.

بیمه حوادث سرنشین
از کی بیمه حوادث سرنشین بخرم؟

بیمه حوادث سرنشین چیست؟

هنگامی‌که تصادفی رخ می‌دهد همراه با آن ناراحتی و مشکلات فراوانی صورت می‌گیرد؛ حال دراین‌بین اگر از بیمه حوادث سرنشین استفاده نکرده باشید، باید تمامی خسارت‌ها را از جیب بپردازید پس حتما از بیمه سرنشین استفاده نمایید تا در صورت نیاز بتوانید از آن بهره‌مند شوید. این بیمه در صورت رخ دادن حوادث به‌خوبی از شما حمایت می‌کند.

بیمه حوادث سرنشین چه مزایایی دارد؟

در بیمه سرنشین، غرامت فوت و نقص عضو هیچ ربطی به تعهدات بیمه شخص ثالث ندارد و در آن محاسبه نمی‌شود لذا پیشنهاد می‌گردد تا تعهدات سرنشین به‌اندازه مکفی خریداری شود تا هنگام رخ دادن حوادث بیمه تمامی خسارت‌ها را بر عهده بگیرد.

نکات مهمی که باید بدانید:

  • در بیمه‌نامه شخص ثالث تعهدات سرنشین ارائه می‌گردد و نیاز به خرید بیمه‌نامه جداگانه‌ای نیست.
  • تا حد امکان سعی کنید تعهدات سرنشین را کامل خریداری نمایید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.
  • از زمانی که شخص سوار اتومبیل می‌شود تا زمان پیاده شدن خسارت به او یا خانواده‌اش تعلق می‌گیرد؛ در صورت جراحت، هزینه‌های پزشکی بر عهده بیمه‌گذار خواهد بود.
  • اگر تعداد کسانی که در خودرو هستند بیش از ظرفیت طرف قرارداد بیمه باشد، بازهم خسارت به همه افراد تعلق می‌گیرد.

اهمیت بیمه‌ حوادث‌ سرنشین‌ و راننده‌ در چیست؟

اگر بخواهید در شهر رانندگی کنید، امکان ندارد باکسی یا چیزی برخورد نداشته باشید یا بلعکس کسی با شما تصادف نکند و به خودرو شما آسیب نزند، حتی زمانی که تمام نکات ایمنی رعایت شود یا در کنار خیابان پارک کرده‌اید هم ممکن است برای ماشین شما و یا سرنشینان آن اتفاق ناگواری رخ دهد این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا راننده برای خود و سرنشین و حتی بدنه ماشین اقدام به بیمه کند.

در ضمن همه شرکت‌های هوایی، ریلی، اتوبوس‌رانی ملزم به بیمه کردن مسافران سرنشینان خود هستند.

اصطلاحات بیمه سرنشین:

  • بیمه‌گر: شرکت بیمه
  • بیمه‌گذار: مشتری بیمه
  • مورد بیمه: اتومبیل
  • هزینه پزشکی: ۱۰ درصد از مبلغ فوت و نقص عضو
  • نقص عضو: پرداخت هزینه برای عضوی که همیشه ناقص و معیوب شود.
  • حق بیمه سرنشین: پولی که از بیمه‌گذار بابت پوشش بیمه سرنشین دریافت شود.

به دلیل نوع قراردادهایی که در بیمه‌نامه‌های فعلی وجود دارد، باعث شده تا بعضی از رانندگان خیالشان از اینکه شرکت بیمه خسارت کامل را می‌پردازد راحت و آسوده شود و با بی‌احتیاطی در خیابان‌ها رانندگی کنند، دریغ از اینکه این اشتباه ممکن است خانواده‌ای را از هم بپاشاند. پس حتما بااحتیاط رانندگی کنید تا نیازی به استفاده از بیمه نباشد.

این نکته را در نظر داشتید باشید که اگر از بیمه‌ی خود استفاده نکنید و سعی نمایید بااحتیاط فراوان رانندگی کنید، برای تمدید بیمه می‌توانید تخفیف خوبی از شرکت بیمه دریافت نمایید.

حوادثی که شامل تعهد بیمه‌گر نمی‌شود:

  • سیل، زلزله، طوفان
  • جنگ، انقلاب، شورش، اعتصاب
  • تشعشعات هسته‌ای و رادیواکتیو
  • اگر در هنگام سوخت‌گیری خودرو با حوادثی روبه‌رو شود

فسخ بیمه‌نامه از طرف بیمه‌گذار:

  • زمانی که خودرو در بیمه‌نامه از کار خارج شود
  • در صورت انتقال خودرو در بیمه‌نامه

از کی بیمه حوادث سرنشین بخرم؟

همان‌طور که گفته‌شده، در کشورمان شرکت‌های بیمه‌ای فراوانی وجود دارد که این موضوع یکی از مزایای بیمه شوندگان محسوب می‌شود زیرا می‌توان تمامی این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار داد و بهترین آن‌ها را برای استفاده در نظر گرفت.

اما ممکن است در بسیار از مواقع نتوانیم این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم که این موضوع می‌تواند دلایل فراوانی داشته باشد. برای مثال عدم آگاهی و نداشتن زمان دلایلی هستند که می‌توان به آن اشاره کرد؛ اما سوالی که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که از کی بیمه حوادث سرنشین بخرم؟

زمان خرید بیمه باید به موارد زیادی دقت کرد تا درزمانی که نیاز به استفاده از بیمه شد، بهترین و راحت‌ترین خدمات را دریافت کنیم؛ برای این کار می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در فروشگاه آنلاین ماهان تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

هم‌چین می‌توانید پس از دریافت مشاوره از فروشگاه آنلاین ماهان بیمه‌ی موردنظرتان را سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کنید؛ این فروشگاه برای استفاده راحت‌تر مشتریان خود و ارائه بهتر خدمات، دو روش مختلف برای ثبت سفارش قرار داده است.

روش اول: با استفاده از سایت می‌توانید به‌صورت ۲۴ ساعته و بدون هیچ محدودیتی سفارش خود را ثبت نمایید.

روش دوم: اگر دسترسی به اینترنت ندارید و یا به هر دلیل نمی‌توانید به‌صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید، می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در فروشگاه آنلاین ماهان تماس بگیرید و سفارش خود را به‌صورت تلفنی ثبت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از این روش باید بین ساعت ۹ صبح تا ۹ شب تماس بگیرید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه