چگونه بیمه زلزله بگیرم

چگونه بیمه زلزله بگیرم؟زمان مطالعه ۲ دقیقه

برای کشوری که اکثر شهرهای بزرگش روی خط زلزله ساخته شده است، بیمه زلزله بسیار ضروری است. اما یکی از سوالات مهم این است که چگونه بیمه زلزله بگیرم برای داشتن این بیمه مسیری باید طی شود و چه چیزهایی لازم است؟ از آنجا که بیمه زلزله برای بسیاری از خانه‌ها، کارخانه‌ها، کسب و کارها و… لازم و ضروری است، در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان می‌خواهیم برایتان از مسیری که به بیم زلزله می‌رسد، بگوییم. بیمه زلزله بیمه‌ای مهم است و هرچقدر هم به خانه خود اطمینان داشته باشید، گرفتن آن هیچ ضرری نخواهد داشت. در این مطلب بیشتر درباره بیمه زلزله و نکات مهم مربوط به آن بخوانید.

بیمه زلزله فوری

از کجا شروع کنیم؟

معمولا خرید بیمه زلزله بعد از حوادث مهیب و زلزله‌های بزرگ به شدت افزایش می‌یابد. چرا که انسان تا با چشم حادثه‌ای را نبیند، نمی‌تواند شدت تخریب آن را درک کند. اما در سال‌های بعد، باز هم تمدید این بیمه فراموش شده و بسیاری از افراد هستند که وقتی در معرض خطر قرار می‌گیرند، از خودشان می‌پرسند چرا بیمه‌ام را تمدید نکردم. پس برای گرفتن بیمه زلزله حتی همین حالا هم دیر شده و باید در سریع‌ترین حالت ممکن برای گرفتن آن اقدام کنید. حالا اگر زمان کافی ندارید و یا نمی‌توانید برای آن وقت مناسبی بگذارید، می‌توانید همین حالا بیمه زلزله که زیر مجموعه‌ای از بیمه آتش سوزی است را در کمتر از ۵ دقیقه از بیمه ماهان بخرید. اما اگر درباره این بیمه سوالاتی دارید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بیمه زلزله، بیمه واجب هر خانه

اگر برایتان این چالش وجود دارد که چگونه بیمه زلزله بگیرم نخست باید بدانید که بیمه زلزله زیرمججوعه‌ای از بیمه آتش سوزی است. یعنی بیمه‌ای که قدیمی‌ترین بیمه رسمی ایران است و در دنیا نیز، دهه‌ها سابقه دارد. بیمه زلزله درواقع یکی از پوشش‌های بیمه آتش سوزی است. شما می‌توانید در زمان خرید بیمه آتش سوزی، تصمیم بگیرید که این بیمه را لازم دارید یا نه. البته بیمه آتش سوزی چیزهای دیگری را هم تحت پوشش قرار می‌دهد. مثلا ریزش کوه، رانش زمین و یا فوران آتش فشان‌ها که می‌تواند در اثر زلزله یا حوادث طبیعی دیگر رخ بدهد. باز هم یادتان باشد، این پوشش‌ها در صورتی برقرار است که شما موقع خرید بیمه، آنها را انتخاب کرده باشید.

چه چیزهایی بیمه می‌شود؟

با انتخاب بیمه زلزله می‌توانید هم ملک و هم وسایل و اثاثیه خانه را بیمه کنید. البته می‌توانید یکی از این‌ها را انتخاب کنید. چون ممکن است شما مستاجر باشید و طبیعتا نسبت به اموال و وسایل خود تعهد بیشتری دارید. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که بیمه زلزله دربرابر جان افراد پوششی ندارد و نمی‌تواند برای مشکلات و صدمات وارد شده، به میدان بیاید. اما هر آنچه که در لیست اموال شما ذکر شده، جز پوشش زلزله است و می‌توانید خسارت آن‌را از بیمه دریافت کنید.

قیمت بیمه زلزله

یکی از مهم‌ترین سوالات بعد از سوال چگونه بیمه زلزله بگیرم، این است که قیمت بیمه زلزله چقدر است؟ پاسخ به این سوال به ملک و وسایل شما بستگی دارد. مثلا اگر سازه آجری، فلزی یا بتونی باشد، قیمت بیمه آتش سوزی و بیمه زلزله آن از خانه‌ای که سازه آجری دارد، متفاوت خواهد بود.

درواقع هر چقدر ریسک یک ملک بالاتر باشد، قیمت بیمه آن هم بالاتر می‌رود. پس در اینجا می‌توانیم بگوییم که اگر می‌خواهید پول بیمه کمتری پرداخت کنید، ملک‌هایی محکم‌تر و کم ریسک‌تر را بخرید.

بعد از آن، متراژ خانه هم در قیمت بیمه زلزله اثر دارد. هر چقدر ملک بزرگتر باشد، هزینه بیمه آن هم بیشتر است. از سوی دیگر بهای تمام شده هر متر مربع هم در قیمت بیمه اثرگذار است. پس اگر ملکی، هزینه بیشتری در ساخت داشته، در صورت بروز خسارت هم صدمه بیشتری می‌بیند. در نتیجه قیمت بیمه آن بالاتر می‌رود.

در نهایت هم مقدار و ارزش وسایل منزل هم مهم است. هر چه وسایل گرانتر باشد، بیمه باید مبلغ بیشتری را برای حفاظت از آنها و یا جبران خسارت‌های احتمالی در نظر بگیرد.

بهترین بیمه زلزله کدام است؟

پاسخ به این سوال کاملا به شرایط شما و چیزهایی که از بیمه می‌خواهید، بستگی دارد. مثلا عده‌ای می‌گویند، سطح توانگری بیمه برای ما مهم است. اما عده‌ای دیگر برایشان سرعت پیگیری شکایات و پاسخگویی بسیار اهمیت دارد. اما برای همه ما، استعلام سریع قیمت و اطلاع از پوشش‌ها از همه چیز مهم‌تر است. پس اگر شما هم می‌خواهید به سرعت به نتیجه برسید و بتوانید بیمه مورد نظرتان را بگیرید، می‌توانید روی خدمات بیمه ماهان حساب کنید.

خرید آنلاین بیمه زلزله

برای خرید آنلاین بیمه، همین حالا وارد صفحه بیمه آتش سوزی بیمه ماهان شوید و بیمه زلزله را بخرید. خرید بیمه کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد. شما می‌توانید بیمه‌ها را با هم مقایسه کنید. سپس می‌توانید بیمه‌ها را بررسی و سپس هم انتخاب کنید. بیمه زلزله و آتش سوزی از مهم‌ترین بیمه‌ها برای ایران و جهان است.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه