هزینه عینک با بیمه

بیمه و هزینه عینک و لیزرزمان مطالعه ۲ دقیقه

هزینه عینک با بیمه و پرداخت آن، موضوع مهمی است که بسیاری از افراد، با آن درگیر هستند. از سوی دیگر، اگر به سلامتی خود فکر می‌کنید و یکی از دغدغه‌های بزرگ شما هزینه‌های سنگین درمان می‌باشد، بی شک با هزینه‌های سنگین عینک و لیزر، مواجه شده‌اید. به خصوص حالا که انواع عینک‌ها، با کارایی و مقاومت‌های گوناگون هم به بازار آمده‌اند و با توجه به قابلیت‌هایشان، قیمت بیشتری هم دارند. پرداخت هزینه عینک با بیمه و پرداخت هزینه‌های لیزر، موضوع مهمی است که در این مقاله از بیمه ماهان، به آنها پرداخته‌ایم.

بیمه تکمیلی چیست؟

امروزه بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای حتی تامین اجتماعی، علاوه بر ارائه بیمه پایه و اصلی نوعی دیگر از بیمه را با نام بیمه تکمیلی به فروش می‌رسانند. بیمه تکمیلی در واقع تکمیل کننده بیمه پایه این نوع شرکت‌های بیمه‌ای است. برای افراد تحت پوشش این نوع بیمه‌ها شرایط بسیار بهتر از قبل خواهد بود. اگر بدانید بیمه تکمیلی چیست و چگونه در پیشبرد مراحل درمان برایتان کارایی دارد، هرگز داشتن آن را به تعویق نخواهید انداخت. بیمه‌ای کامل و جامع که با پوشش هزینه‌های درمانی در صدد آن است تا کاری کند با پرداخت هزینه کمتر، بتوانید خدمات بهتر و بیشتری را دریافت کنید. همچنین این بیمه به صورت گروهی و انفرادی قابل صدور است و اگر بخواهید می‌توانید مبلغ آن‌را به صورت ماهیانه یا سالیانه نیز پرداخت کنید. در این مطلب از وبلاگ فروشگاه اینترنتی بیمه ماهان بیشتر درباره بیمه تکمیلی و نکات مهم مربوط به پرداخت هزینه‌های عمل لیزیک چشم و هزینه‌های مربوط به عینک برایتان گفته‌ایم. همچنین اگر قصد خرید بیمه تکمیلی درمان را دارید و یا می‌خواهید به صورت دقیق‌تر بدانید که بیمه تکمیلی چیست نیز می‌توانید از همکاران ما در شرکت بیمه ماهان کمک بگیرید.

پوشش‌‌های بیمه تکمیلی چیست؟

این پوشش‌ها شامل تعهداتی می‌باشد از سمت بیمه‌گر نسبت به بیمه‌گزار و شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه‌های پاراکلینیکی (سونوگرافی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی و…).
  • خدمات آزمایشگاهی (نوار قلب، رادیو گرافی).
  • جراحی چشم که شامل عیوب انکساری می‌شود.
  • پرداخت هزینه عینک و سمعک.
  • هزینه‌های دندان پزشکی به جز ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه.
  • و…

بیمه تکمیلی گروهی و انفرادی

بیمه تکمیلی درمان انفرادی که توسط برخی از بیمه‌گران ارائه می‌شود، نوعی از بیمه درمان می‌باشد که اشخاص برای خود تهیه می‌کنند و منحصرا برای خود فرد ارائه می‌شود. بیمه تکمیلی درمان گروهی در بعضی از اوقات توسط برخی از کارفرماها یا سازمان و شرکت‌ها برای کارمندانی که در آنجا مشغول به کار هستند تهیه می‌شود. بیمه تکمیلی گروهی در گذشته برای سازمان‌های بیش از پنجاه نفر ارائه می‌شده است اما امروزه این قانون برداشته شده است و برای ارگان‌هایی با تعداد کمتر از پنجاه نفر نیز ارائه می‌شود. البته امروزه بیمه تکمیلی دیگری به نام بیمه تکمیلی خانواده به وجود آمده است که هر شخصی با تشکیل خانواده می‌تواند تهیه کند این افراد گاهی عضو ارگان یا محل کار خاصی نیستند و نیازمند یک بیمه درمانی جهت پشتوانه‌ای برای روزهای سخت بیماری دارند.

شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر بیمه و به همراه داشتن مدارک لازم اقدام به تهیه بیمه تکمیلی مورد نیاز خود نمایید.

بیمه تکمیلی عمل چشم

یکی از پوشش‌های بیمه درمانی تکمیلی، رفع عیوب انکساری چشم می‌باشد. این بیمه با توجه به سقف پوشش بیمه شما اقدام به پرداخت هزینه‌های عمل عیوب انکساری چشم می‌نماید. بیمه تکمیلی درمان علاوه بر پرداخت هزینه‌های عمل عیوب انکساری چشم هزینه‌های دیگری مانند فرانشیز بیمه، تعرفه‌های وزارت بهداشت بر میزان جبران خسارت و هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی را پوشش می‌دهد. در این صورت مبلغ پرداختی بابت هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی مانند لیزیک و لازک ماکسیمم تعرفه وزارت بهداشت و سقف پوشش رفع عیوب انکساری است.

نحوه پرداخت هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی درمان

در صورت داشتن بیمه تکمیلی، بر اساس قانون مصوب بیمه مرکزی هزینه عمل جراحی عیوب انکساری چشم‌هایی با درجه تقص ۳دیوپتر بیشتر پرداخت می‌شود. درجه نقص بینایی هر چشم، برابر با درجه نزدیک بینی، دوربینی و نصف درجه ‌آستیگمات آن چشم است که توسط پزشک متخصص تشخیص داده می‌شود.

درجه نقص عیوب انکساری بر هر دو چشم در نظر گرفته می‌شود و برای دریافت هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی نیازی به برقراری شرایط درجه نقص بینایی برای هر دو چشم به طور هم زمان الزامی ‌نیست و در صورتی که هر یک از چشم‌ها مشمول شرایط بیمه تکمیلی باشند، هزینه مربوطه به بیمه شده پرداخت خواهد شد.

پرداخت هزینه عینک با بیمه تکمیلی درمان

در بخش پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان علاوه بر پرداخت هزینه‌های عمل عیوب انکساری چشم بخش دیگری به نام پرداخت هزینه‌های عینک طبی و لنز طبی وجود دارد. شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت هزینه‌های شیشه و یا عینک طبی را در صورت داشتن بیمه تکمیلی انفرادی یا گروهی بدون سقف پرداخت به شما پرداخت می‌کنند اما در این میان محدودیت‌هایی نیز وجود دارد مثلا پس از دریافت عینک با بیمه تکمیلی شما تا دو سال آینده نمی‌توانید دیگر از این بیمه برای شخص جهت تهیه عینک استفاده کنید یا برای لنز‌های کنتاکت این سقف تا پنج سال می‌باشد.

نحوه دریافت هزینه عینک یا لنز

شما می‌توانید با به همراه داشتن مدارک لازم و مراجعه به پزشک معتمد شرکت بیمه‌گر خود هزینه‌های عینک یا لنز خود را دریافت کنید:

  • اصل گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط، مشتمل بر مشخصات بیمار، تاریخ تجویز.
  • اصل فاکتور خرید که مشخصات بیمار و مشخصات کامل آن درج شده باشد و ممهور به مهر فروشنده معتبردارای پروانه کسب از مراجع ذی‌صلاح شده باشد و حسب مورد اصل کارت گارانتی.
  • مدارک و مستندات تشخیصی و درمانی مورد استناد پزشک معالج.

در این مطلب به بررسی پرداخت هزینه عینک و انواع عمل‌های چشم که می‌تواند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرد، پرداختیم. آیا شما تا به حال برای گرفتن هزینه عینک یا عمل چشم، از بیمه، اقدام کرده‌اید؟ بسیار ممنون خواهیم بود، نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه