بیمه کرونا

بیمه، علیه کرونازمان مطالعه ۴ دقیقه

چیزی از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی نگذشته بود که ویروسی عجیب در سرتاسر دنیا پخش شد. در همان روزها بیمه کرونا تبدیل به موضوع مهمی شد. بسیاری از مردم با هزینه‌های سنگین بیماری روبرو بودند. برخی باید در بیمارستان بستری می‌شدند و عده‌ای دیگر هم برای تامین هزینه‌های دارو و تست‌های کرونا، با مشکل مواجه بودند. هنوز هم کرونا، بیماری سخت و عجیبی است. هنوز هم ممکن است گونه‌های جدیدتر و کشنده‌تری از آن، دیده شود و هنوز هم خطرات آن به صورت کامل رفع نشده است. در این شرایط، بیمه نقشی مهم و اساسی در کاهش نگرانی‌ها، پرداخت هزینه‌ها و کمک به عبور از شرایط بحرانی دارد. بیمه ماهان به عنوان اولین استارت آپ دارای مجوز برای ارائه انواع بیمه‌ها، در این مطلب بیمه ماهان برایتان از بیمه کرونا می‌گوید. بیمه‌ای که مولود شرایط کنونی است و وجودش می‌تواند به رفع مشکلات بسیاری کمک کند.

پوشش بیمه کرونا

کرونا و تغییر جهان

با اینکه هنوز بر سر منشا اصلی ویروس کرونا بحث و جدل وجود دارد، اما بر سر اینکه کرونا یک بیماری خطرناک و کشنده است هیچ بحثی نیست. کرونا ویروسی عجیب و تقریبا ناشناخته است که بیشتر به دستگاه تنفسی آسیب می‌رساند. این آسیب می‌تواند جزیی، گسترده و حتی کشنده باشد. از آنجایی که اخبار کرونا با شدت و وحشت بسیار زیاد منتشر می‌شود، بیشتر مردم جهان در آماج اخباری استرس زا و نگران کننده زندگی می‌کنند. در نتیجه اگر این بیماری به سراغ کسی بیاید، ترس و نگرانی، در کنارش رشد خواهد کرد. به همین دلیل بیمه کرونا یک انتخاب بسیار عالی است. بیمه‌ای که درست در شرایط نگران کننده به کمک می‌آید و می‌تواند هزینه‌های بسیاری را کنترل کند. بیمه ماهان به عنوان یکی از خوش‌نام‌ترین شرکت‌های بیمه کنارتان خواهد بود تا بتوانید با انتخابی عالی و هوشمندانه از شرایط خطرناک و پراسترس بیماری کرونا عبور کنید.

بیمه و کرونا

وقتی کرونا جهان را فرا گرفت، ابعاد مشکلاتی که ایجاد شد، بیش از برآوردها و تصورات اولیه بود. شرایطی عجیب پیش آمد و بسیاری از مردم با گونه‌های سخت و مهلک بیماری روبرو بودند. کمبود دارد، عدم وجود تخت خالی برای بستری بیمار، کم شدن تعداد دستگاه‌های اکسیژن و… از جمله مشکلاتی بود که بسیاری از مردم جهان آن‌را با تمام وجود لمس می‌کردند. در اینجا بود که مبحث بیمه کرونا در شرکت‌های بیمه دنیا مطرح شد.

در اکثر بیمه‌های کرونا، پوشش‌های اصلی وجود دارد. از جمله پوشش‌ها می‌توان به هزینه بستری در بیمارستان، تست‌های دوره بیماری (تعداد تست‌های تحت پوشش متغیر است)، هزینه رفت و آمد اورژانسی به بیمارستان، پوشش بخشی از ضرر و زیان‌ها در شغل و تامین هزینه‌های مربوط به از کار افتادگی، بخشی از پوشش‌های این بیمه محسوب می‌شود.

پرداخت هزینه بستری در بیمارستان در کرونا

پوشش بیمه کرونا

شرکت‌های بیمه در ایران نیز با ارائه بیمه کرونا در کنار کسانی ایستادند که روزهای بدی را سپری می‌کنند. در کنار تمام ما! مایی که زندگی‌مان دستخوش تغییرات بسیار شده و با وجود کرونا مشکلات زیادی را از سر می‌گذرانم. بیمه ماهان در این بخش با جزییات بیشتری درباره این بیمه برایتان می‌گوید.

۱- سن تحت پوشش بیمه کرونا

با توجه به شیوع پاندمی کرونا و با کمک داده‌های جمع آوری شده، بیشتر افراد ۵ تا ۷۰ ساله در خطر هستند. این افراد در جامعه حضور بیشتری دارند و احتمال اینکه آلوده شوند نیز بیشتر است. در نتیجه شرکت‌های بیمه این محدوده سنی را تحت پوشش می‌گیرند. البته اگر فردی که خواهان بیمه کروناست، کمتر از ۱۸ سال دارد، باید فردی که بیش از ۱۸ سال دارد برای او این بیمه را بگیرد.

۲- پوشش بیمه کرونا

از آنجایی که این بیماری ناگهانی و به صورت عجیبی وارد دنیای ما شده است، شرکت‌های بیمه آن‌را در دسته بیمه حوادث قرار دادند. طبق این شرایط، بیمه می‌تواند فوت، نقص عضو و از کار افتادگی ناشی از حادثه را پوشش بدهد. از سوی دیگر هزینه‌های درمانی که از کرونا ایجاد شده است نیز تحت پوشش بیمه است. در نهایت غرامت بستری در بیمارستان را نیز بیمه می‌پردازد و می‌توانید از آن در شرایط سخت و دشوار بیماری استفاده کنید.

بیمه کرونا دانش آموزان

یکی از دشوارترین پدیده‌های دوره کرونا، هماهنگی و اجرای برنامه‌های آموزشی بود. به همین سبب یکی از اولویت‌های مهم، امکان ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت کودکان و نوجوانان به مدارس بود. در این راستا بیمه کرونا دانش آموزان یکی از برنامه‌هایی است که شرکت‌های بیمه به اجرای آن پرداختند. در این طرح با پرداخت ماهیانه ۱۲ الی ۶۰ هززار تومان، می‌توانید ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریال، غرامت، بابت بیماری کرونا و مشکلات مربوط به آن دریافت کنید.

پرداخت هزینه تست کرونا

بیمه برای پرداخت هزینه آزمایش‌های خون، pcr و اسکن ریه، قواعدی به شرح زیر دارد:

۱- پرداخت هزینه آنتی بادی

برای اینکه بتوانید هزینه این تست را از بیمه بگیرید، باید پزشک معالج برایتان آن‌را تجویز کرده باشد و نتیجه آن هم مثبت باشد.

۲- پرداخت هزینه تست pcr

برای دریافت هزینه تست pcr که به آزمایش مولوکولی هم شهرت دارد، باید پزشک متخصص، پزشک طب اورژانس، متخصص عفونی، فوق تخصص ریه، متخصص ENT (گوش و حلق و بینی)، متخصص داخلی، متخصص اطفال و یا اگر بیمار باردار است، متخصص زنان و زایمان، درخواست انجام این تست را داده باشد.

پرداخت هزینه تست کرونا

۳- پرداخت هزینه سی تی اسکن ریه

تنها در صورتی که پزشک طب اورژانس درخواست انجام اسکن ریه را بدهد، بیمه می‌تواند هزینه این آزمایش را تقبل کند. البته اگر پزشک عمومی هم با توجه به علائم بیمار تشخیص به انجام سی تی بدهد، بیمار می‌تواند هزینه آن‌را از بیمه بگیرد.

۴- پرداخت هزینه داروهای کرونا

بیمه با توجه به نتیجه pcr مثبت، هزینه داروهای تجویزی و تحت پوشش و داروهای ایرانی را پرداخت می‌کند.

۵- پرداخت هزینه بستری در بیمارستان

یکی از مهم‌ترین پوشش‌های بیمه کرونا مربوط به پرداخت هزینه‌های بستری بیمار در بیمارستان است. هزینه‌هایی که به دلیل طولانی شدن دوره بیماری سنگین هستند و بیمه با تحت پوشش قرار دادن آن از بیمه گذار مراقبت می‌کند.

۶- پرداخت هزینه‌های آزمایش کرونا پیش از عمل جراحی

در دوران کرونا اگر فردی مجبور به انجام عمل‌های جراحی باشد، باید پیش از بستری در بیمارستان تست کرونا بدهد. فارغ از نتیجه این تست، بیمه هزینه‌های آن‌را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در این مطلب به بررسی بیمه کرونا پوشش‌ها و نکات مهم مربوط به آن پرداختیم. از آنجا که کرونا هنوز از جهان رخت برنبسته و مشکلات گوناگون آن‌را می‌توان در لایه‌های گوناگون زندگی دید، این بیمه بسیار مهم است. با بیمه می‌توانید از شرایط دشوار عبور کنید. می‌توانید هزینه‌های سنگین بیماری را کاهش دهید و پس از بهبودی با سرعت بیشتری به زندگی بازگردید. نظر شما چیست؟ به نظرتان این بیمه چه نقشی در زندگی ما دارد و وجودش چقدر مهم است؟ آیا شما از این بیمه استفاده کرده‌اید؟

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه