بیمه کارمندان شرکت

بیمه و حفظ منابع انسانیزمان مطالعه ۲ دقیقه

بیمه کارمندان شرکت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر سازمانی باید آن‌را انجام دهد. درواقع یکی از نشانه‌های کار قانونی، بیمه کردن کارگران و کارمندان است. مهم‌ترین بیمه‌ که نیز می‌باشد، بیمه تامین اجتماعی است. اما علاوه بر این بیمه، بیمه‌های دیگری هم وجود دارند که با ارائه آنها می‌توانید از منابع انسانی شرکت یا سازمان‌تان، بهتر حفاظت کنید. چرا که کارمندان و کارگران، از مهم‌ترین دارایی‌های شما هستند و اگر نتوانید آنها را کنار خود نگه داریدد، هزینه‌های سنگینی را متقبل خواهید شد. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان بیشتر درباره بیمه و نقش آن برای حفاظت از منابع انسانی گفته‌ایم.

حفظ پرسنل با بیمه

چرا منابع انسانی مهم است؟

وقتی که می‌خواهید به بیمه کارمندان شرکت فکر کنید، ممکن است از خودتان بپرسید که چرا باید این کار را انجام دهید؟ منابع انسانی درواقع از مهم‌ترین دارایی‌های شما هستند. هر چه قدر که به آنها بها دهید، کسب و کار خودتان رشد می‌کند و با بیمه کردن پرسنل، سود بیشتری خواهید برد. یک مثال ساده از این حقیقت آن است که، هزینه نگه داشتن نیرویی که استخدامش کرده‌اید، به او آموزش داده‌اید و مدت‌ها برای رشدش صبر کرده‌اید، بسیار کمتر از جذب یک نیروی جدید است.

حال اگر این نیرو را از دست بدهید، مجبورید دوباره برای طی کردن تمام مراحل بالا، از صفر شروع کنید. حال آنکه ممکن است رقیب شما تنها با رعایت چند نکته ساده، بتواند نیرویی که برای رشد و اعتلایش زحمت کشیده‌اید را جذب کند.

از سوی دیگر، کارمندان بخشی از بدنه سازمان شما هستند. آنها می‌توانند اولین مشتری خدمات و محصولات‌تان باشند. علاوه بر این‌ها بسیاری از پرسنل، مانند سفیران شما هستند و می‌توانند محصولات‌تان را به خانواده، دوستان و… معرفی کنید.

در نتیجه با حفظ آنها، یک کانال ارتباطی با کسانی دارید که هزینه‌ای برای جذب‌شان نکرده‌اید و می‌توانید آنها را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید.

بیمه کارمندان شرکت

همان طور که در بالا برایتان گفتیم، مهم‌ترین بیمه‌ای که باید برای کارمندان شرکت‌تان داشته باشید، بیمه تامین اجتماعی است. سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۰۱ تاسیس شد. این سازمان از قدیمی‌ترین سازمان‌های ایران است و نقش آن همواره در جهت بالا بردن رفاه، پیگیری حقوق کارمندان و کارگران و… بوده است. بیمه کارمندان و کارگران، به سبب قوانین سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود و هر ساله با توجه به مبلغ حقوق مصوب، تغییر می‌کند. قوانین این سازمان بر اساس قوانین سازمان بین‌المللی کار و سازمان جهانی تامین اجتماعی تعیین شده است.

در بیمه تامین اجتماعی، موضوعاتی مانند بازنشستگی، بارداری، از کار افتادگی، بیمه بیکاری و… را نیز لحاظ کرده‌اند. کمک هزینه ازدواج، پرداخت دستمزد در زمان بیماری (مانند کرونا) و حتی کمک هزینه کفن و دفن بیمه شده نیز در قوانین این سازمان دیده شده است.

اما علاوه بر بیمه تامین اجتماعی، شما می‌توانید با کمک بیمه ماهان ، بسیاری از بیمه‌های دیگر را برای پرسنل‌تان تهیه کنید. این بیمه‌ها اگر چه اجباری نیستند اما کمک می‌کنند تا وفاداری و احساس خوبی را در کارمندان و کارگران‌تان ایجاد کنید. در ادامه از این بیمه‌ها بیشتر بخوانید.

بیمه‌های مهم برای سازمان‌ها

۱- بیمه عمر

بی شک اگر به دنبال بالا بردن اعتبار خود و حفظ نیروی انسانی هستید، بیمه عمر یک انتخاب عالی است. به خصوص اگر در منطقه‌ای هستید که نیروی کار کمی در اطراف‌تان هست و یا نیروهایی دارید که نمی‌خواهید آنها را از دست بدهید. بیمه عمر برایتان عالی است. چرا که برای استفاده از مزایای بیمه عمر حدود ۵ سال زمان لازم است. در نتیجه پرسنل در کمتر از این زمان، به ندرت ممکن است شما را ترک کنند. پس از ۵ سال نیز، ریزش پرسنل بسیار کم است.

یک مثال خوب از این موضوع، محدوده جغرافیایی است که چند کارخانه با ماهیت یکسان در آن مشغول به کار هستند. شرایط کار، ساعت کاری، غذا، سرویس، حقوق و… می‌تواند یکسان باشد. در نتیجه بسیاری از پرسنل ممکن است وسوسه شوند که به کارخانه‌های دیگر بروند.

اما اگر شما برایشان بیمه عمر خریده باشید و بیمه کارمندان شرکت را با این بیمه تلفیق کرده باشید، وفاداری نیرو به سازمان افزایش پیدا کرده و به سادگی شما را ترک نخواهد کرد.

۲- بیمه مسئولیت

حفظ جان کارمندان و کارگران وظیفه کارفرماست. او باید تمام جوانب ایمنی را رعایت کند و محیطی امن را برای حفاظت از پرسنل پدید آورد. اما اگر به هر دلیلی برای یکی از کارگران یا کارمندان‌تان اتفاقی در محیط کار بیافتد، بیمه مسئولیت می‌تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد. در این شرایط، بقیه کارکنان می‌بینند که چگونه از قبل به رفع مشکلات فکر کرده‌اید و برای جبران حادثه تلاش می‌کنید. این کار شما به دیگران احساس امنیت می‌دهد و می‌توانند بپذیرند که حادثه پیش آمده تنها یک اتفاق بود. درواقع بیمه مسئولیت از ایجاد فضای رعب و وحشت و منفی در محیط کار جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر بیمه کارمندان شرکت با بیمه مسئولیت، هزینه‌های خودتان را هم به شکل هوشمندانه‌ای تقلیل می‌بخشد.

۳- بیمه تکمیلی درمان

همه ما می‌دانیم که هزینه درمان در کشورمان بالاست. داروها، ویزیت‌ها، بستری در بیمارستان، آزمایش‌ها و… نیاز به پول و وقت فراوان دارند. در این شرایط، بسیاری از پرسنل دچار چالش می‌شوند. چرا که باید به نوعی هزینه درمان خود یا خانواده‌شان را تامین کنند. حال آنکه اگر به عنوان یک کارفرما در زمان بیمه کارمندان شرکت بیمه تکمیلی درمان را نیز لحاظ کنید، بسیاری از دغدغه‌ها از بین خواهد رفت. پرسنل شما می‌تواند به مراکز درمانی با کیفیت‌تر مراجعه کند. در نتیجه روند درمان او سریع‌تر است و زودتر به سر کارش بازمی‌گردد. از سوی دیگر نگرانی کمتری برای تامین هزینه‌ها وجود دارد. در نتیجه پرسنل‌تان نیاز کمتری به وام یا شکل‌های دیگر تامین هزینه پیدا می‌کنند. با خرید بیمه تکمیلی درمان از بیمه ماهان آن هم در کمتر از ۵ دقیقه، یک دارایی با ارزش برای کارمندان‌تان ایجاد خواهید کرد.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه