بیمه ایران یا بیمه سامان

۱۲ شرکت بیمه معروف در ایرانزمان مطالعه ۳ دقیقه

بیمه ایران یا بیمه سامان شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ هر دو این شرکت‌ها از معروف‌ترین شرکت‌های بیمه هستند. شرکت‌هایی که خدمات متنوعی را در شاخه‌های گوناگون بیمه‌ای به مشتریان ارائه می‌کنند. اما به جز این دو مورد، شرکت‌های بیمه دیگری هم هستند که در کار خود قوی و بر امور بیمه بسیار مسلط‌اند. در این مقاله از وبلاگ بیمه ماهان، به بررسی شرکت‌های بیمه معروفی پرداخته‌ایم که در ایران فعال هستند و مشتریان نیز از آنها رضایت دارند.

بیمه ایران

بی‌شک اولین رتبه این لیست باید متعلق به بیمه ایران باشد. قدیمی‌ترین بیمه ایرانی که سال‌ ۱۳۱۴ با فروش بیمه آتش سوزی کارش را آغاز کرد. سطح توانگری مالی بیمه ایران ۱ است. بیمه ایران بیش از ۳۰ درصد از بازار بیمه را در دست دارد و از مهم‌ترین شرکت‌های کشورمان محسوب می‌شود. حدود ۵۰ درصد از بیمه‌های بازرگانی مانند خرید بیمه مسئولیت و بیمه آتش سوزی، از طریق بیمه ایران به سرانجام می‌رسد. انباشت سرمایه در بیمه ایران بسیار زیاد است و در نتیجه مقایسه آن با دیگر شرکت‌های بیمه کار آسانی نیست. این شرکت بیمه در سال ۹۲، یکی از ۱۰۰ برند برتر در ایران، شناخته شد. حال فکر می‌کنید، بیمه ایران یا بیمه سامان کدام یک بیشتر برایتان مناسب است؟

بیمه سامان

بیمه سامان در سال ۱۳۸۳، مجوز فعالیتش را از بیمه مرکزی ایران، گرفت. این شرکت بیش از ۱۵۰۰ سهامدار دارد که در راس آنها بانک سامان، قرار گرفته است. شرکت مس سرچشمه و شرکت ملی صنایع مس ایران نیز از دیگر سهامداران این شرکت بیمه هستند. خرید بیمه عمر و خرید بیمه مسافرتی در بیمه سامان بسیار متداول است و طرفداران بسیاری دارد. در سال ۱۴۰۰، بیمه سامان به سرمایه گذاری در بخش مسکن را نیز آغاز کرد و بودجه قابل توجهی را برای آن در نظر گرفت. شرکت بیمه ماهان با ارائه تمام شاخه بیمه‌های بیمه سامان برای خرید انواع بیمه، همراه‌تان است.

بیمه آسیا

پس از بیمه ایران، بیمه آسیا قدیمی‌ترین شرکت بیمه ایران است. این بیمه، اولین شرکتی بود که بیمه عمر را در دهه ۷۰ خورشیدی ارائه کرد و تا سال‌ها نیز در این زمینه پیشرو بود. برند بیمه آسیا نیز جز ۱۰۰ برند برتر ایران، در سال ۱۳۹۲، شناخته شده و از نظر توانگری نیز، در رتبه ۱ قرار دارد. بیمه ماهان با ارائه انواع بیمه نامه‌های بیمه آسیا، کنارتان است. کافی است از صفحه خرید بیمه آنلاین وارد شوید و بیمه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بیمه دانا

از دیگر شرکت‌های بیمه قدیمی، شرکت بیمه داناست. این شرکت بیمه در سال ۱۳۵۳، با یک شرکت بیمه انگلیسی، کارش را شروع کرد. بعدها، شرکت بیمه دانا با چند شرکت دیگر ادغام و به عنوان یک شرکت بیمه ملی اعلام شد. در سال ۶۷، فعالیت‌های بیمه دانا، برای مدتی متوقف شد و چند ماه بعد، مجدد فعالیت‌هایش را شروع کرد. برای سال‌ها، بیمه دانا فقط در رشته بیمه‌های عمر و درمان فعال بود. اما در سال ۷۶، دیگر رشته‌های بیمه هم به این شرکت اضافه و مانند دیگر شرکت‌های بیمه، فعالیت‌هایش را انجام داد.

بیمه البرز

شرکت بیمه البرز از دیگر برندهای بیمه با سطح توانگری ۱ است. در تیرماه ۱۳۳۸ تاسیس شد و از آن زمان تا به امروز، از مهم‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های بیمه محسوب می‌شود. سهام شرکت بیمه البرز بین شرکت‌های خودرو سازی ایران خودرو، سایپا، سه بانک و شرکت کشتیرانی، به همراه دولت ایران، تقسیم شده است.

بیمه معلم

بیمه معلم که در ابتدا با نام بیمه سرمایه گذاری و صادرات شناخته می‌شد، به منظور کاهش ریسک‌ها و خطرات موجود در بازرگانی تاسیس شد. این بیمه به صورت اعتباری فروخته می‌شد و حوادث و موقعیت‌های گوناگونی را تحت پوشش قرار می‌داد. بعدها با نظر هیئت مدیره، نام این بیمه به بیمه معلم تغییر کرد و در کنار بیمه ایران و بیمه سامان تبدیل به یکی از بهترین بیمه‌های ایران شد.

بیمه پارسیان

خرید آنلاین بیمه آن هم از بیمه پارسیان، می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. چرا که بیمه پارسیان از بیمه‌های خصوصی است و با بانک پارسیان همکاری مشترک دارد. این بیمه برای خرید بیمه بدنه و خرید بیمه شخص ثالث عالی است. چرا که کامل‌ترین بیمه را با بهترین قیمت، ارائه می‌کند. این برند نیز، جز ۱۰۰ برند برتر ایران، شناخته شده است.

بیمه ملت

بیمه ملت، یکی از قوی‌ترین بیمه‌ها از نظر توانگری مالی است. بیمه ملت، متنوع‌ترین بیمه زندگی یا بیمه عمر را ارائه می‌کند که شامل مواردی همچون، بیمه سپرده زندگی – بیمه تحصیل فرزندان – بیمه مستمری بانوان – بیمه مستمری دارای متنوع ترین محصولات بیمه های زندگی با طرح های بیمه ایی انحصاری همچون: بیمه سپرده زندگی بیمه تحصیل فرزندان بیمه مستمری بیمه مستمری بانوان بیمه زندگی جوانان می‌باشد.

بیمه رازی

بیمه رازی یک شرکت بیمه‌ای خصوصی است که در سال ۱۳۸۲، به جمع شرکت‌های بیمه پیوست. بیمه عمر و حوادث این بیمه، بسیار کامل و کارآمد است. این بیمه برای ۳ سال متوالی تندیس طلایی رعاست حقوق مصرف کننده را دریافت کرده است. شما می‌توانید برای خرید بیمه مسافرتی داخلی و خارجی نیز، از خدمات بیمه رازی بهره‌مند شوید.

بیمه پاسارگاد

این بیمه با سطح توانگری ۱ توسط هلدینگ پاسارگاد و در سال ۸۵ آغاز به کار کرد. مهم‌ترین بیمه‌ای که توسط بیمه پاسارگاد ارائه می‌شود، بیمه عمر است. اما بیمه شخص ثالث آن نیز بسیار پرطرفدار بوده و مشتریان بسیاری دارد.

بیمه کارآفرین

عمده سهام این بیمه متعلق به بانک کارآفرین است و در فرابورس نیز فعال می‌باشد. برای خرید انواع بیمه نامه‌های این شرکت بیمه نیز، می‌توانید روی کمک‌های بیمه ماهان حساب باز کنید.

بیمه سینا

بیمه سینا از دیگر شرکت‌های خصوصی بیمه با سطح توانگری ۱ است. این بیمه در سال ۸۲ کارش را آغاز کرد و عمده سرمایه گذار آن نیز بنیاد مستعضفان است. در کنار بیمه ایران و بیمه سامان می‌توانید برای خرید انواع بیمه نامه‌های بیمه سینا نیز اقدام کنید.

در این مطلب به جستجوی این سوال پرداختیم که بیمه ایران یا بیمه سامان ؟ کدام برای ما بهتر است؟ در کنار بررسی این دو شرکت، شرکت‌های بیمه توانمند و مهم ایران را نیز یاد کردیم تا بتوانید بهتر و سریع‌تر برای انتخاب شرکت بیمه خود اقدام کنید. شما تحت پوشش کدام بیمه هستید؟ فکر می‌کنید چه بیمه‌ای برایتان مناسب‌تر است؟

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه