بیمه عمر یک دروغ یا یک فرصت

بیمه عمر یک دروغ یا یک فرصتزمان مطالعه ۳ دقیقه

بیمه‌ی عمر نوعی توافق بین شرکت بیمه و افراد بیمه شونده است؛ این بیمه خدماتی از قبیل فوت شخص، امراض خاص و ازکارافتادگی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. بیمه عمر در ایران محبوبیت زیادی ندارد، این موضوع را می‌توان از تعداد عضوهای این بیمه متوجه شد اما سوال اصلی اینجاست که چرا در کشورهای آسیایی و اروپایی به بیمه‌ی عمر اهمیت فراوانی داده می‌شود و افراد بسیار زیادی تحت پوشش این بیمه قرار دارند ولی در ایران این موضوع برخلاف دیگر کشورها است.

بیمه عمر یک دروغ یا یک فرصت
بیمه عمر یک دروغ یا یک فرصت

البته باید این نکته را در نظر داشت که اطلاع‌رسانی درستی از مزایای این بیمه انجام‌نشده و مردم گمان می‌کنند که بیمه عمر یک دروغ است.

آیا بیمه‌ی عمر یک سرمایه‌گذاری است؟

درواقع سرمایه‌گذاری به دودسته‌ی واقعی و مالی تقسیم می‌شود، سرمایه‌گذاری واقعی به این معنا است که فرد با پرداخت مبلغی یک دارایی واقعی مثل ملک یا زمینی به دست می‌آورد، سرمایه‌گذاری مالی مثل خرید اوراق بهادار، بورس که با پرداخت مبلغی صاحب یک جریانی از پول می‌شود که به شکل سود است.

بیمه‌ی عمر یک دارایی دومنظوره است؛ به‌طور مثال بورس ارز و طلا یک دارایی تک منظوره محسوب می‌شود. به‌طورقطع بیمه‌ی عمر یک دارایی باارزش است که هرکسی باید این دارایی را داشته باشد.

سرمایه‌گذاری در بیمه‌ی عمر از نوع سرمایه‌گذاری مالی است که فرد بیمه شونده وارد جریانی از پول به شکل سود می‌شود و البته علاوه بر آن ریسک جسمانی خود را بر عهده‌ی شرکت بیمه می‌گذارد.

بیمه‌ی عمر یک فرصت است

بیمه‌ی عمر یک فرصت طلایی برای تمامی افراد در هر سن و سالی است، بیمه‌ی عمر و سرمایه‌گذاری برای کودکان یک برنامه‌ریزی دقیق برای آینده‌ی آن‌ها است که از زمان تولد می‌توان برای فرزندان در نظر گرفت؛ همچنین بیمه‌ی عمر خانواده، تمامی افراد یک خانواده را تحت پوشش خود قرار می‌دهد؛ که در صورت فوت شخص بیمه‌شده سرپرست از پرداخت مابقی بیمه حق بیمه معاف شده و مبلغی به‌عنوان سرمایه‌ی فوت به اعضای خانواده پرداخت می‌شود. ضمنا بیمه‌ی عمر سالمندان نیز در کنار سرمایه‌گذاری پوشش فوت به بیمه‌شده ارائه می‌کند که این طرح با چکاپ پزشکی انجام می‌گیرد.

افراد بسیاری فکر می‌کنند که بیمه‌ی عمر یعنی تازنده هستی پولی پرداخت کنی تا بعد از مرگ ذخیره‌ای برای بازماندگان به‌جای بماند ولی باید با این دیدگاه نگاه کرد که هم برای بعد از خود سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کرده است و هم می‌تواند بار مالی زیادی که از حوادث وارد می‌شود را تا حد بسیاری جلوگیری کند. ضمناً به این نکته توجه کنید که در هنگامی‌که شما سالم و سلامت هستید و نیازی به درمان ندارید شرکت بیمه شمارا تحت پوشش قرار می‌دهد، اگر در زمان بیماری یا وقوع حادثه تصمیم به خرید بیمه کنید هیچ شرکت بیمه‌ای شمارا بیمه نمی‌کند.

بیمه تامین اجتماعی یا بیمه عمر؟

افراد زیادی تصور می‌کنند که تا سازمان تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد؛ نیازی به بیمه عمر نیست اما وجود این نوع بیمه‌ها بسیار کاربردی خواهد بود زیرا تورم، مشکلات مالی و اقتصادی روی این سازمان‌ها نیز تاثیر منفی گذاشته و گروهی معتقدند؛ بیش ازآنچه، به‌عنوان ایفای تعهدات می‌پردازند، توان پرداخت ندارند و با رشد تورم و هزینه‌های افراد در طول زندگی، مستمری این سازمان‌ها، کفاف امرارمعاش افراد را  نمی‌دهد. پس برای رفاه خانواده، وجود یک بیمه‌نامه مکمل عمر و پس‌انداز ضروری است تا از مزایای سرمایه‌گذاری و حتی مستمری آن استفاده نمود.

عدم اطمینان به شرکت‌های بیمه

بسیاری از مردم با خود فکر می‌کنند که اگر شرکت بیمه‌ای که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ورشکست شود آیا تضمینی وجود دارد که پول و سرمایه‌هایمان بازگردد یا این‌که شرکت‌های بیمه به تعهدات خود در آینده عملی خواهند کرد؟

افرادی که قصد استفاده از این نوع بیمه‌ها رادارند نباید نگران این موضوع باشند زیرا ۵۰ درصد حق بیمه‌های اشخاص، به‌حساب بیمه مرکزی واریز می‌شود و بیمه مرکزی در هر شرایطی حتی ورشکستگی شرکت بیمه، مبلغ سرمایه‌گذاری و سود تضمینی را به افراد می‌دهد؛ پس دیگر جای نگرانی از اطمینان و تضمین بیمه‌های عمر وجود ندارد، در مورد توانایی عمل به تعهدات هم باید بگوییم؛ بیمه مرکزی هرسال یک سری معیار برای امتیازدهی شرکت‌های بیمه منتشر می‌کند که با چک کردن آن‌ها، به‌راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید.

بیمه عمر یک دروغ یا یک فرصت

همان‌طور که گفته‌شده استفاده از بیمه‌ی عمر یک فرصت فوق‌العاده سرمایه‌گذاری برای آینده است؛ اما بیمه عمر را از کی بخریم؟ بسیاری از شرکت‌های بیمه این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌کنند اما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرد و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

خرید آنلاین بیمه عمر و سرمایه گذاری - بیمه عمر یک دروغ یا یک فرصت
خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری | بیمه عمر یک دروغ یا یک فرصت؟

همچنین می‌توانید بیمه خود را به دو روش سفارش دهید؛ درروش اول، وارد فروشگاه آنلاین ماهان شوید و به‌صورت اینترنتی ثبت سفارش نمایید و درروش دوم، با شماره‌های درج‌شده درسایت تماس بگیرید و به‌صورت تلفنی ثبت سفارش نمایید البته اگر قصد سفارش به‌صورت تلفنی رادارید به این نکته توجه کنید که می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب تماس بگیرید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه