بیمه عمر بهتر است یا تکمیلی؟

برای هزینه های درمانی، بیمه عمر بهتر است یا تکمیلی؟زمان مطالعه ۴ دقیقه

کدام بیمه برای درمان بهتر است؟

برای درمان، هزینه بستری، دارو و… بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟ کدام بیمه موارد بیشتری را پوشش می‌دهد و آیا داشتن هر دو بیمه لازم است؟ از آنجا که بسیاری از مخاطبان و مشتریان بیمه ماهان این سوالات را دارند، تصمیم گرفتیم در این مطلب کاملا به بررسی این نکته بپردازیم که بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی و این دو بیمه چه فرق‌هایی با هم دارند. اگر شما بیمه عمر یا بیمه تکمیلی درمان دارید و یا می‌خواهید برای گرفتن آنها اقدام کنید، این مطلب برایتان مفید خواهد. ضمنا اگر پیش از این برای دریافت این دو بیمه اقدامی نکرده‌اید نیز، می‌توانید در پایان این مطلب تصمیم بگیرید که بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟

کدام بیمه برای من بهتر است؟

برای آنکه بتوانیم بدانیم بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی لازم است که ابتدا هر دو بیمه را بشناسیم و آنها را از زوایای گوناگون بررسی کنیم. برای همین می‌خواهیم در ادامه به بررسی بیمه عمر و بیمه تکمیلی درمان به صورت مجزا بپردازیم و بعد آنها را با مقایسه‌ای مناسب ارائه کنیم.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر چیست؟

اگر به دنبال یک سرمایه مطمئن هستید که شامل مالیات نباشد و بتوانید در طی سال‌ها آن‌را جمع کنید، بیمه عمر مخصوص شماست. بیمه‌ای که می‌توانید از روی آن وام بگیرید و در هر سنی ازجمله کودکی، جوانی و میان سالی، برای ثبت آن اقدام کنید. امروزه بیمه ماهان با ارائه طیف وسیع و متنوعی از انواع بیمه عمر کنار شماست تا در کمتر از ۵ دقیقه بتوانید با بهترین نرخ بیمه مورد نظرتان را دریافت کنید.

در زمان ثبت نام بیمه عمر، می‌توانید پوشش‌های اضافی مانند نقص عضو، از کار افتادگی و پوشش بیماری‌های خاص را نیز انتخاب کنید. با انتخاب این موارد، لازم نیست مبلغ بیشتری بپردازید. اما در نهایت اندوخته شما با انتخاب این موارد، کاهش پیدا خواهد کرد. در اینجا لازم است بدانید، پوشش‌های ذکر شده جز پوشش‌های اصلی بیمه عمر نیستند و به انتخاب شما به بیمه نامه‌تان اضافه خواهند شد. اما برای پیدا کردن جواب سوال بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی باید در ادامه برایتان توضیح دهیم.

پوشش‌های هزینه پزشکی در بیمه عمر

شرط پرداخت هزینه‌های مرتبط با درمان در بیمه عمر آن است که بیمه گذار در ایجاد مشکل، عمد و دخالتی نداشته باشد. ضمنا از قبل باید هزینه‌های مرتبط با پزشکی در بیمه عمر دیده شده باشد. در این صورت در سقف مشخصی، می‌توان برای پرداخت هزینه‌های درمان، فوت و نقص عضو در شرایط زیر اقدام کرد:

  • ابتلا به بیماری ویروسی یا باکتریایی
  • غرق شدن
  • مسمویت با گاز، اسید و مواد خورنده
  • آسیب دیدن در زمان دفاع مشروع برای نجات جان و مال

با اینکه این پوشش‌ها در بیمه عمر لحاظ شده است، اما پوشش‌های حوادث مربوط به سیل، زلزله و آتشفشان به تازگی و توسط چند شرکت بیمه ارائه شده است. پوشش بیمه عمر این حوادث را نیز می‌توان در زمان خرید بیمه عمر انتخاب کرد. اما در مجموع، بندهای مربوط به درمان در بیمه عمر، دوره انتظار ندارد و به محض فعال شدن بیمه نامه، می‌توان از آنها استفاده کرد.

بیماری‌های خاص و بیمه عمر

اگر می‌خواهید بدانید برای پوشش هزینه‌های بیماران خاض بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی ، باید بدانید که بیمه عمر در بسیاری از شرکت‌های بیمه، ۵ گروه بیماری خاص را تحت پوشش قرار می‌دهد. این ۵ گروه شامل سکته قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان، پیوند اعضای اصلی بدن و جراحی قلب باز می‌باشد.

شرکت‌های بیمه با توجه به سیاست‌هایی که دارند هر کدام می‌توانند تمام یا بخشی از این بیماری‌ها را تحت پوشش قرار دهند. علاوه بر این سرمایه و سن شما نیز، می‌تواند پوشش‌ها را تغییر دهد.

بیمه تکمیلی درمان چیست؟

بیمه تکمیلی درمان چیست؟

چه بیمه پایه داشته باشید و چه نه، می‌توانید به صورت گروهی، خانوادگی و انفرادی برای دریافت بیمه تکمیلی درمان اقدام کنید. این بیمه به صورت سالیانه قابل تمدید است و اگر از آن استفاده نکنید، مبلغی که پرداخت کرده‌اید جایی ذخیره نخواهد شد. این یکی از فرق‌های مهم بیمه تکمیلی و بیمه عمر است. چرا که با بیمه عمر می‌توانید مبالغی که در طول سال پرداخت کرده‌اید را ذخیره کنید. اما با بیمه تکمیلی درمان می‌توانید از پوشش‌های دیگری هم استفاده کنید.

مثلا هزینه ویزیت، دارو، آزمایش، بستری، چک آپ‌های ماهیانه و سالیانه، زایمان، دندانپزشکی، جراحی‌های سرپایی، عمل لایزیک چشم، تزریقات و… با بیمه تکمیلی درمان پرداخت می‌شود.
در نتیجه اگر پوشش این هزینه‌ها برایتان مهم‌تر است؛ پاسخ به سوال بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی برایتان ساده‌تر خواهد بود.

بیماری‌های تحت پوشش در بیمه تکمیلی

اگر بیمه تکمیلی داشته باشید، برای بیماری‌های دهان و دندان، همچون کشیدن و پرکردن دندان، عصب کشی و… می‌توانید از بیمه تکمیلی استفاده کنید. برای عمل‌های چشم، گرفتن عینک و لایزیک نیز بیمه‌های تکمیلی پوشش‌هایی را ارائه کرده‌اند. زایمان نیز از جمله مواردی است که تحت پوشش بیمه تکمیلی است.

اگر برای بیماری‌هایی چون سرطان و ام اس نیز نیاز به بستری و جراحی داشته باشید، بیمه تکمیلی تا سقف معینی، هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این، برای پوشش هزینه‌های ام آر آی، انواع آزمایش‌ها، سونوگرافی، ماموگرافی و… نیز، بیمه تکمیلی کنارتان خواهد بود.

ویزیت، پرداخت هزینه داروها، هزینه آمبولانس و… نیز باز هم در پوشش بیمه تکمیلی است.

پوشش بیماری‌ها در کدام بیمه بیشتر است؟

همان طور که در بندهای بالا برایتان گفتیم، بیمه عمر تنها برای بیماری‌های خاص و آن هم به شرط کسر سرمایه نهایی، پوشش‌هایی را ارائه می‌کند. بیمه تکمیلی طیف وسیع‌تری از مشکلات و بیماری‌ها را پوشش می‌دهد و می‌تواند از ابتدای روند درمان کنارتان باشد. چرا که بسیاری از بیماری‌ها در دسته بیماری خاص نیستند اما هزینه‌های سنگینی دارند که می‌تواند واقعا نگران کننده باشد.

بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟

بیمه عمر یا بیمه تکمیلی

بهترین پیشنهاد این است که اگر قادر به خرید هر دو بیمه عمر و بیمه درمان هستید، برای خرید هر دو اقدام کنید. چرا که بیمه عمر درواقع یک اندوخته مناسب است و می‌تواند در مراحل گوناگون زندگی همراه‌تان باشد. از سوی دیگر بیمه تکمیلی درمان، منحصرا به درمان می‌پردازد و هزینه‌های ریز و درشت بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما اگر تنها می‌توانید یک بیمه را انتخاب کنید با توجه به نیازهای پزشکی خود، تصمیم بگیرید که بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی و بعد برای خرید آن اقدام کنید. چرا که مهم‌ترین نکته برای انتخاب بیمه، شما، پرونده پزشکی خودتان و سابقه بیماری‌هایی است که در خانواده داشته‌اید. گاهی با یک چک آپ ساده می‌توان از بسیاری مشکلات جلوگیری کرد. اما به دلیل هزینه‌ها، خیلی‌ها از آن چشم پوشی می‌کنند. از سوی دیگر، درگیری مدام با هزینه‌های درمان، امکان اندوختن یک سرمایه مناسب را به تعویق می‌اندازد. در نتیجه اگر می‌خواهید سلامت باشید و در کنار آن آینده‌ای روشن برای خود و خانواده‌تان بسازید. با بیمه عمر و بیمه تکمیلی درمان بیشتر آشنا شوید و آنها را به سبد خرید خود بیافزایید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه