بیمه شهرها

بیمه شهرها چیست؟زمان مطالعه ۲ دقیقه

مخاطرات طبیعی، وقتی به شهرها می‌آیند، ممکن است دیگر یک مخاطره ساده نباشند. به همین دلیل بحث بیمه شهرها همیشه داغ است. بیمه‌ای که دولت‌ها و شهرداری‌ها موظف به پرداخت آن هستند و از شهروندان در برابر مشکلات و آسیب‌ها، مراقبت می‌کنند. از سوی دیگر، بیمه شهرها یکی از اصول مهم و فرهنگ‌هایی است که در سرتاسر جهان شکل گرفته است. چرا که شهروندان و جان و مال آنها برای دولت‌ها مهم است. به همین دلیل بیمه شهرها می‌تواند یکی از ضامن‌های زندگی شهرنشینی نیز باشد. چرا که بیمه مشکلات و جنگ‌ها را کاهش می‌دهد و می‌تواند از مردم در برابر بسیاری از مشکلات مراقبت کند. در این مطلب بیمه ماهان بیشتر درباره بیمه شهرها بخوانید.

بیمه شهرها ایران

چرا شهرها بیمه می‌شوند؟

شهرها برای توسعه و بهبود خود نیاز به شهروندانی دارند که شهرشان را دوست داشته باشند. شهرهایی که به فکر مردمان خود هستند، برای آنها تسهیلات مورد نیاز را فراهم می‌کنند و می‌دانند چگونه در روزهای سختی نیز، کنار یکدیگر باشند. یکی از این زمان‌ها وقتی است که شهرها در آماج حوادثی قرار می‌گیرند و به سبب آن، آسیب‌هایی به شهروندان نیز وارد می‌شود. مثلا وقتی که طوفان می‌آید و درختان خیابان روی مردم یا ماشین‌ها می‌افتند. یا وقتی که شهرداری برای ایجاد مسیرهای جدید، کار گذاشتن لوله‌های فاضلاب و… مجبور به بستن و تغییر معابر است. اگر از علائم هشدار دهنده کافی استفاده نشود و آسیبی متوجه شهروندان شود، رفع خسارت‌های آن بر عهده شهرداری است. مثلا اگر کسی داخل چاله‌ها بیافتد و یا ماشین‌ها آسیب ببینند، باید بتوانند خسارت خود را از شهرداری بگیرند. از سوی دیگر شهرها برخی از بناها و معابر، انحصارا در اختیار شهرداری هستند. اگر به سبب افزایش سن بناها و یا تغییراتی مانند فرورفتگی زمین به شهروندان آسیبی برسد، باز هم شهرداری مسئول آن است. البته برای پرداخت غرامت و خسارت توسط شهرداری و ارگان‌ها موضوعاتی مانند، ساخت و سازهای قانونی، رعایت حریم‌ها، دریافت پایان کار و پروانه‌های مربوطه نیز باید از قبل حل شده باشد.

خسارت توسط خدمات شهری

هیچ ارگان و سازمانی دوست ندارد به کسانی که از مشترکین او هستند خسارت بزند. اما گاهی این رویدادها نیز ممکن است پیش بیاید. مثلا اگر یکی از لوله‌های اصلی آب دچار حادثه شود و خانه‌ها و مغازه‌ها با آبگرفتگی آسیب ببینند. یا وقتی که ترکیدن لوله گاز و انتشار آن، خطر انفجار و آتش سوزی را پدید بیاورد، وظیفه حل مشکلات و رفع خطرها بر عهده ارگان‌ها و شهرداری است. حالا اگر آسیب مالی و یا جانی نیز اتفاق بیافتد، باز هم وظیفه پرداخت غرامت و دیه‌ها بر عهده ارگان‌ها و سازمان‌‌های مربوطه خواهد بود.

چرا بیمه مهم است؟

با توجه به آنکه خسارت و غرامت می‌تواند گاهی مبلغ بسیار زیادی باشد، بیمه یک راه حل عالی برای جبران است. بیمه شهرها به تمام مسائل عمده و جزیی توجه می‌کند. درخت‌ها، معبرها، آبراهه‌ها، مسیرها و… همگی می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. تمام رویدادهایی که برای توسعه و اصلاح شهرهاست نیز باید در زمره بیمه قرار بگیرد. بیمه می‌تواند تمام خسارت‌های مالی و جانی را برطرف کند. علاوه بر این‌ها، بیمه یک راه مطمئن برای برطرف کردن سریع مناقشات است. به شکلی که اختلاف‌ها و نگرانی‌ها به سرعت حل شوند. این رفع مشکلات جنبه اجتماعی دارند. در نتیجه با در نظر گرفتن زوایای گوناگونی که در مشکلات این چنینی پیش می‌آید می‌توان دریافت که وجود بیمه چقدر مهم و اساسی است.

بیمه، ضامن کیفیت زندگی

نه تنها بیمه شهرها بلکه دیگر بیمه‌ها نیز می‌توانند به کیفت زندگی ما کمک کنند. اگر شما بیمه تکمیلی درمان داشته باشید، خیال‌تان از هزینه‌ها راحت است. اگر نگران سرقت و آسیب دیدن ماشین‌تان باشید، باید در کنار بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه بگیرید. اگر به آتش سوزی، سیل، زلزله، دزدی از خانه و… فکر می‌کنید، باید بیمه مخصوص به این موارد را همراه با بیمه آتش سوزی دریافت کنید. اگر شغل مهم و حساسی دارید، بیمه مسئولیت برای شما طراحی شده است. اگر با توجه به افزایش قیمت موبابل و لب تاب نگران صدمه دیدن این وسایل هستید، باید بیمه لوازم الکترونیکی را بگیرید. اگر به سفر می‌روید بیمه مسافرتی لازم دارید و بالاخره اگر می‌خواهید مزایای بسیاری داشته باشید، بیمه عمر را نباید فراموش کنید. بیمه نه یک کالای لوکس و اجباری بلکه راهی مطمئن برای داشتن زندگی بهتر است.

خرید بیمه آنلاین و فوری

به جز بیمه شهرها و برخی دیگر از بیمه‌ها، بسیاری از رشته بیمه‌ها مثل بیمه شخص ثالث، بیمه درمان، بیمه بدنه، بیمه وسایل الکترونیکی، بیمه آتش سوزی و زلزله، بیمه عمر و… به صورت گروهی و انفرادی قابل خریداری هستند. داشتن این بیمه‌ها می‌تواند برای بسیار از شهرها و مناطق که هنوز بیمه نیستند نیز موثر باشد. اگر شما به هر کدام از این بیمه‌ها نیاز دارید، می‌توانید روی کمک‌ها و خدمات بیمه ماهان حساب باز کنید. بیمه ماهان در کمتر از ۵ دقیقه بیمه را صادر و آن‌را به صورت رایگان به دست‌تان می‌رساند. همین حالا و برای مشاهده، مقایسه و خرید انواع بیمه، همراه ما باشید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه