بیمه مسئولیت مهدکودک

نکات مهم بیمه مسئولیت مهدکودکزمان مطالعه ۳ دقیقه

مسئولیت، کلمه‌ای مهم و با بار حقوقی بالاست که یک قرارداد دوطرفه را بیان می‌کند. تاریخچه بیمه مسئولیت مهدکودک نیز با توجه به همین کلمه شکل گرفته است. بیمه مدنی بیمه مهمی است که کلمه مسئولیت را معنا می‌بخشد و می‌تواند در مواقع لزوم به کمک افراد بیاید. در این مطلب به بررسی تاریخچه و نکات مهم بیمه مسئولیت مدیران مهد کودک خواهیم پرداخت. بیمه‌ای مهم و جالب که وجود آن برای کسب و کارهای مرتبط با کودک لازم و ضروری است. بیمه ماهان به عنوان ارائه کننده مهم‌ترین بیمه‌ها برای داشتن شرایطی عالی، کنارتان خواهد بود. در این مطلب از بیمه ماهان بیشتر درباره این بیمه و نکات مهم مربوط به آن بخوانید.

خرید بیمه مهد کودک

چه کسی بیمه مسئولیت مهد کودک می‌گیرد؟

طبق قانون، بیمه گذار در بیمه مسئولیت مهد کودک شخصی است که مجوز بیمه به نام او صادر شده و یا مدیریت مهد کودک مطابق با قوانین سازمان بهزیستی کشور، بر عهده اوست. این بیمه به این فرد کمک می‌کند تا در زمان بروز حادثه و یا مشکل، بتواند هزینه‌های مورد نیاز خود را از بیمه دریافت کند. بیمه مسئولیت مهدهای کودک یک بیمه اجباری نیست اما حساسیتی که خانواده‌ها بر روی کودک خود دارند، اکثر مدیران مهد کودک را مجاب می‌کند که برای داشتن این بیمه وقت را تلف نکنند. این بیمه بدون نام صادر می‌شود و می‌توان به آن بندهایی برای بیمه استخر مهد کودک و بیمه اردوها را هم اضافه کرد. با این بیمه بخش زیادی از مشکلات مدیران مهد کودک رفع خواهد شد.

شرایط عمومی بیمه مسئولیت مهدکودک

برای داشتن بیمه مهد، باید شرایط عمومی مرتبط با آن را داشته باشید. نخست آنکه برای تعیین حق بیمه مهد، باید عوامل موثر بر قیمت را در نظر بگیرید. برای مثال ظرفیت نگهداری کودک، مدت بیمه نامه، میزان تعهدات پزشکی، غرامت فوت، نقص عضو، نگهداری یا عدم نگهداری از کودکان استثنایی، در هزینه بیمه مسئولیت تاثیر دارد. علاوه بر این‌ها، حق بیمه مهدی که از کودکان شیرخوار نگهداری می‌کند، با حق بیمه مهدهایی که این کودکان را نمی‌پذیرند متفاوت است. در نهایت اگر بیمه گذاری تعداد واقعی کودکان حاضر در مهد را اعلام نکند، ممکن است برایش مشکلات متعددی پیش بیاید. در نتیجه به یاد داشته باشید. با اینکه بیمه مسئولیت مهد بدون نام است، اما تعداد پذیرش کودکان، برای بیمه بسیار اهمیت دارد. در نتیجه در زمان عقد قرارداد با بیمه حتما عدد واقعی را ذکر کنید و اگر در تعداد کودکان تغییری ایجاد شد، حتما آن‌را به شرکت بیمه اطلاع بدهید.

بایدها و نبایدهای بیمه

بیمه مسئولیت، مانند هر بیمه دیگری، برای پرداخت خسارات شروطی دارد. مهم‌ترین نکته این است که این بیمه پوشش دهنده خسارات، صدمات، نقص عضو و فوت‌هایی است که در محیط تحت پوشش بیمه رخ می‌دهد. اما اگر مربی در مهد حضور نداشته باشد، مهد از مربیانی که آموزش ندیده‌اند استفاده کند و یا تقلب‌هایی توسط بیمه گذار صورت بگیرد، شرکت بیمه می‌تواند خسارت را پرداخت نکند. همچنین مشکلاتی که در نتیجه حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و… رخ می‌دهد نیز تحت پوشش این رشته بیمه نیست. در نهایت اینکه اگر به دلیل جنگ، اغتشاش یا آشوب، کودکان یک مهد آسیب ببینند و یا انفجارات و تششعات هسته‌ای و رادیواکتیو باعث بروز مشکل بشود، بیمه پرداخت خسارتی نخواهد داشت. در نتیجه می‌توانید در کنار بیمه مسئولیت مهد کودک برای گرفتن بیمه آتش سوزی هم اقدام کنید تا بتوانید از پوشش‌ها و خدمات بیشتر بیمه‌ای بهره‌مند گردید.

نکات مهم بیمه

برای داشتن یک بیمه کامل و جامع باید بدانید که برخی از بیمه‌ها، نگهداری از کودکان استثنایی را تحت پوشش قرار داده‌اند و برخی هنوز این بند را اضافه نکرده‌اند. علاوه بر این بیشتر بیمه‌ها، نگهداری از کودکان شیرخوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. اگر بیمه‌ای سرسره، تاب و دیگر وسایل بازی بزرگ را دارد، باید حتما این مورد را به اطلاع بیمه برساند. همچنین اگر استخری در محوطه مهد کودک وجود دارد باید به صورت جداگانه در پوشش بیمه قرار بگیرد. جالب است بدانید بیمه مسئولیت مهدکودک هم دارای بیمه مکمل می‌باشد. به موجب این بخش از بیمه نامه، پرسنل، مربیان و اشخاص ثالثی که به مهد مراجعه می‌کنند نیز تحت پوشش بیمه هستند. این بیمه مکمل درواقع مخصوص نیروهایی است که در مهد مشغول به کار هستند و به هر دلیل ممکن است مشکلاتی برایشان ایجاد شود.

بیمه استخر مهد کودک

در فرم بیمه نامه، چه چیزهایی ذکر می‌شود؟

مهم‌ترین نکاتی که در فرم بیمه نامه ذکر می‌شود، شامل نام مهد و آدرس آن، ظرفیت پذیرش کودکان، تعداد طبقات مهد، وجود یا عدم وجود کودک شیرخوار، بررسی اینکه آیا مهد از کودکان استثنایی نگهداری می‌کند یا نه، بررسی خسارت‌ها و مشکلات در ۵ سال گذشته و بررسی گزارش‌ها از جمله مهم‌ترین نکات است. علاوه بر این، وجود یا عدم وجود کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی نیز بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این لازم است که وسایل اطفا حریق نیز در مهد موجود باشد. در نهایت میزان خسارت‌هایی که بیمه می‌تواند تحت پوشش قرار دهید، مشخص می‌شود.

بیمه مسئولیت مهدکودک در دیگر کشورها

جالب است بدانید این بیمه علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز وجود دارد. مثلا در آمریکا بیمه‌ای مختص به مراکز نگهداری از کودکان و سازمان‌هایی که پرستار کودک معرفی می‌کنند، وجود دارد. در این بیمه نکات مهمی مانند ساختار و شکل زمین‌های بازی، وسایلی که کودکان با آنها سر و کار دارند و حتی کفپوش‌ها و دیوار پوش‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نمونه دیگری از بیمه مسئولیت مهد ، اگر کودک دچار نقص عضوی شود که قابل جبران یا درمان نباشد، بیمه تمام هزینه‌های زندگی او را تا پایان عمر پرداخت می‌کند. این مبلغ جدای از پولی است که بیمه در ابتدای محرض شدن مشکل به عنوان غرامت می‌پردازد. این بیمه در برخی از کشورها روزانه است و می‌توان از آن برای مقطع‌های کوتاهی که والدین در کنار کودکان نیستند استفاده کرد. در این بیمه نامه‌ها نیز وسایل بازی، بازی‌ها، اردوها و محیط مهد کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بیمه‌ای کامل و جامع ارائه شود.

در این مطلب به بررسی بیمه مسئولیت مهدکودک پرداختیم و آن‌را از زوایای گوناگونی بررسی کردیم. آیا شما تجربه خریدن یا استفاده از این بیمه را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید این بیمه تا چه میزان می‌تواند برایتان سودمند باشد؟ خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه