بیمه دانشجویی

بیمه دانشجویی، در سرتاسر دنیازمان مطالعه ۲ دقیقه

دانشجوها در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک قشر بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل بیمه دانشجویی نیز بسیار اهمیت دارد. چرا که این بیمه از افرادی محافظت می‌کند که می‌خواهند آینده سرزمین‌ها رقم بزنند. آنها عمده زمان‌شان برای تحصیل می‌گذارند و وقت کمتری برای کار و دیگر فعالیت‌ها دارند. از آنجایی که اکثر دانشجوها در سنین جوانی هستند، یکی از پتانسیل‌های مهم از نظر منابع انسانی نیز تلقی می‌شوند. به همین دلایل و دیگر موضوعات، در بسیاری از کشورها، بیمه دانشجویی بسیار مهم و حتی اجباری است. این بیمه به هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های دولت نیز کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها می‌توان با کمک آن برای آینده جوانان نیز برنامه‌های بهتری را در نظر گرفت. در ادامه این مطلب بیشتر درباره بیمه دانشجویی و نکات مهم مربوط به آن بخوانید.

بیمه دانشجویی

بیمه دانشجویی خارجی

اگر برای فرصت مطالعاتی، استفاده از بورسیه و… می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید، لازم است که بیمه مسافرتی دانشجویی را بگیرید. درواقع بسیاری از سفارت‌خانه‌ها بدون وجود این بیمه مدارک شما را بررسی نخواهند کرد. وجود این بیمه برای ورود به بسیاری از کشورهای دنیا واجب است و تمامی بندهای آن در دیگر کشورها، کاملا قانونی و لازم الاجرا است. مهم‌ترین هدف این بیمه آن است که اگر دانشگاه مورد نظرتان شرایط بیمه جداگانه نداشت و یا از زمان شروع سفر شما تا انجام کارهایتان به مشکل یا تعویق افتادید، بیمه بتواند از شما محافظت کند. مثلا اگر پروازتان تاخیر طولانی داشت و مجبور بودید چند روز در فرودگاه بمانید، بارهایتان گم شد و یا بیمار شدید، بیمه در تمامی موارد کنارتان خواهد بود.

از سوی دیگر این بیمه؛ پوشش‌های دیگری هم دارد. مثلا اگر شما به شدت بیمار شدید و نتوانستید برای ثبت نام دانشگاه حضور داشته باشید، هزینه ثبت نام مجدد با بیمه خواهد بود. یا اگر بیمار شده باشید و نیاز به همراهی یکی از اعضای خانواده‌تان پیدا کنید، بیمه آن فرد را پیش شما می‌آورد و تا ۱۵ روز، روزانه ۱۰۰ یورو، برای هزینه‌های او در نظر می‌گیرد.

از سوی دیگر اگر حامی مالی معرفی کرده‌اید اما آن حامیی فوت کند و یا از کار افتاده شود، باز هم بیمه می‌تواند کمک‌هایی را برایتان داشته باشد. در کنار این‌ها، بیمه می‌تواند داروهایتان برایتان بفرستد، حامی شما در بیمارستان و لحظات سخت باشد و در همه حال کمک‌تان کند تا شرایط مناسب‌تری را داشته باشید.

انواع بیمه دانشجویی

برای دریافت بیمه‌ای که در پاراگراف قبلی برایتان توضیح دادیم، باید مدت اقامت‌تان را مشخص کنید و بعد می‌توانید با بررسی انواع بیمه نامه‌ها در سایت بیمه ماهان ، بیمه مناسب خود را بیابید. بیمه‌های مسافرتی دانشجویی انواع مختلفی دارند اما پوشش آنها معمولا شبیه به هم است. مثلا اگر بیمه مسافرتی سامان را انتخاب کنید، تا سقف ۷۰ هزار یورو، پوشش هزینه دارد و می‌تواند در بخش‌ها و گزاره‌های گوناگون برایتان اثرگذار باشد. فراموش نکنید که بیمه مسافرتی از اسناد بسیار مهمی است که باید پیش از ترک کشور آن‌را تهیه کنید. اگر فرصت کافی برای مراجعه حضوری ندارید و نیاز به یک بیمه سریع و عالی دارید، هم اکنون وارد صفحه بیمه مسافرتی بیمه ماهان شوید و بیمه خود را در کمتر از ۵ دقیقه دریافت کنید.

زمان و اعتبار بیمه دانشجویی

ذکر این نکته مهم ضروری است که مدت زمان بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی مسافرتی تفاوت‌هایی دارد. در بیمه مسافرتی معمولی شما نهایتا ۹۲ روز بیمه دارید، اما برای بیمه دانشجویی می‌توانید حتی طرح یک ساله را هم انتخاب کنید. مورد مهم دیگری هم که باید در نظر بگیرید، این است که سفارت خانه‌ها هر کدام شرکت‌های بیمه مختلفی را معتبر می‌دانند. پس پیش از گرفتن بیمه دانشجویی حتما بررسی کنید که سفارت خانه مورد نظر شما چه بیمه یا بیمه‌هایی را قبول دارد و بعد برای گرفتن آن اقدام کنید. در حال حاضر سه شرکت بیمه سامان، ملت و آسماری بیمه دانشجویی را ارائه می‌کنند. در این بیمه بیمه سامان و ملت برای تمام کشورهای جهان هستند و بیمه آسماری برای کشورهای حوزه شینگن کاربرد دارد.

چگونه از بیمه دانشجویی خسارت بگیریم؟

فرقی ندارد که کدام بیمه را انتخاب کنید، تمام بیمه‌ها حاوی شماره‌ای هستند که برای امدادرسانی به شما در هر نقطه از زمین که باشید، لحاظ شده‌اند. در نتیجه اگر برایتان مشکلی پیش آمد کافی است با همان شماره تماس بگیرید تا برای دریافت خسارت راهنمایی‌تان کنند. این شماره مربوط به یک شرکت امدادرسان است که هزینه‌های مورد نیاز و یا اقدامات را به صورت مستقیم و یا با کمک یک نهاد مثل بیمارستان، به شما پرداخت خواهد کرد.

بیمه دانشجویان داخل کشور

بیمه دانشویی تنها مختص به دوستانی که قصد مهاجرت دارند نیست. اگر شما دانشجوی یکی از دانشگاه‌های ایران هستید و سن‌تان بین ۱۸ تا ۵۰ سال است می‌توانید با پرداخت ۳۱۸ هزار تومان به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه دانشجویی بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرید. این هزینه با توجه به حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۰ تعیین شده و هر ساله نیز با توجه به همین پارامتر تغییر خواهد کرد.

خرید بیمه دانشجویی

با توجه به تمامی نکاتی که در این مطلب برایتان گفتیم، می‌توانیم این طور خلاصه کنیم که دریافت بیمه دانشجویی بسیار مهم و اجباری است. نوع آن‌را باید با سفارت خانه مورد نظرتان تنظیم کنید و انواع آن پوشش‌های گوناگونی دارند. برای خرید بیمه و کسب اطلاعات بیشتر در کنارتان هستیم.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه