بیمه و مهاجرت

بیمه و مهاجرتزمان مطالعه ۳ دقیقه

این روزها بسیاری از مردم در حال جمع آوری مدارک برای مهاجرت هستند. اگر فرد متقاضی برای کار یا اقامت اقدام کند، موضوع بیمه و مهاجرت در شکل‌های گوناگونی برایش مهم است. برای بسیاری از افراد، سابقه بیمه یک مدرک مهم برای اثبات سابقه کار است. از سوی دیگر، مهاجرت به برخی کشورها مانند آمریکا و کانادا، نیاز به سفرهای کوتاه و حضور در جلسات سفارت خانه‌ها دارد. در این شرایط نیز باز هم بیمه اهمیت پیدا می‌کند. در نهایت اینکه، فارغ‌التحصیلان و کارگزاران بیمه نیز ممکن است به مهاجرت و بازگشایی دفاتری در دیگر کشورها فکر کنند. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان، برایتان از بیمه و تمام زاویه‌هایی که می‌تواند در مهاجرت‌تان تاثیر داشته باشد، گفته‌ایم.

نکات مهم بیمه برای مهاجرت

سابقه بیمه و مهاجرت

شاید نخستین و مهم‌ترین جایی که بیمه و مهاجرت به هم گره می‌خورند، همین جا باشد. سوابق بیمه تامین اجتماعی شما، برای بسیاری از کشورها مهم است. این سوابق سندی محکم هستند که نشان می‌دهد شما درباره سابقه کارتان، حقیقت را گفته‌اید. شرح این بیمه باید با رشته تحصیلی و کاری‌تان یکسان باشد تا احتمال ریجکت شدن کاهش پیدا کند. از سوی دیگر بر اساس پرونده‌ها، احتمالا بیمه‌های خویش فرما شانس کمتری نسبت به سایرین دارند. اینکه چند سال بیمه می‌تواند شانش شما را برای پذیرش بالا ببرد، به عوامل بسیاری بستگی دارد. مثلا اینکه این سابقه، همراه با شرح شغل و حرفه شما، میزان تسلط‌تان به زبان کشور مبدا و سن‌تان چقدر است. اداره مهاجرت کشورها با کنار هم گذاشتن تمام این موضوعات به یک نتیجه می‌رسد و بعد درباره شما قضاوت خواهد کرد.

برای گرفتن سابقه بیمه تامین اجتماعی، کافی است به سایت این سازمان سر بزنید و ابتدا ثبت نام کنید. حدود ۲۴ ساعت بعد دسترسی شما به سامانه باز شده و می‌توانید در پروفایل خود تمام سوابق بیمه‌ای‌تان را ببینید. تنها نکته مهم این است که شماره تلفن همراهی که ثبت می‌کنید باید به نام خودتان باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد مهاجرت ندارید، حتما سوابق بیمه‌تان را بررسی کرده و مطمئن شوید که محل کارتان بیمه شما را رد می‌کند.

سربازی و سابقه بیمه

سربازی در ایران حدود دو سال به طول می‌انجامد. پس از این دوره، آقایان کارت پایان خدمت دریافت کرده و می‌توانند برای خروج از کشور یا مهاجرت اقدام کنند. اما نکته بسیار مهم این است که آیا دوره سربازی را می‌توان به عنوان سابقه بیمه در نظر گرفت؟ بیمه سربازی تنها زمانی جز سوابق فرد تلقی می‌شود که یا فرد در حال انجام یک کار تخصصی بوده باشد و یا امریه‌ای جهت کار در یک شغل مشخص دریافت کرده باشد. شغلی که مرتبط با تحصیل و تخصص فرد باشد، می‌تواند سابقه بیمه‌ای مناسب باشد. علاوه بر این، بر اساس قوانینی می‌توان بخشی از زمان دوره سربازی را به سابقه بیمه افزود.

بیمه مسافرتی برای گرفتن ویزا

از آنجا که برخی از کشورها در ایران سفارت ندارند، افراد متقاضی برای حداقل یک یا دو بار، باید به سفارت خانه‌ها و یا محل‌هایی که این کشورها تعیین کرده‌اند؛ مراجعه کنند. محل‌هایی که معمولا در کشورهای همسایه مانند ارمنستان، ترکیه و امارات قرار دارند. بیمه و مهاجرت اینجا هم در کنار هم قرار می‌گیرند. چرا که شما برای این سفرها، به صورت اجباری یا اختیاری، باید بیمه مسافرتی دریافت کنید. این بیمه از شما در برابر حوادث مشکلات بسیاری مانند، تاخیر در پرواز، گم شدن وسایل، بیماری، دزدی، بستری در بیمارستان و… مراقبت خواهد کرد. مبلغ بیمه‌های مسافرتی در برابر خدماتی که ارائه می‌کنند واقعا ناچیز است و می‌توان آن‌را یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای حفاظت از خود در سفرها قلمداد کرد. از آنجا که سفرهایی که به قصد گرفتن ویزا و یا انجام کارهای بایومتریک انجام می‌شوند، پر استرس و نگران کننده هستند، پیشنهاد می‌کنیم حتما این بیمه را تهیه کنید. بیمه‌ای که خیال‌تان را از خیلی چیزها در کشوری غریب راحت کرده و به شما کمک می‌کند، با خیالی آسوده برای انجام کارهای مهم‌تر وقت و انرژی بگذارید.

بیمه دانشجویی

بیمه، زمانی که به صورت دانشجویی قصد مهاجرت دارید نیز اهمیت دارد. برای مثال اگر مقصد شما استرالیا باشد، باید ابتدا بیمه دانشجویی خود را دریافت کنید. علاوه بر استرالیا، بسیاری از کشورهایی که مقصد دانشجویان ایرانی هستند، مثل آمریکا، کانادا، آلمان، اتریش و… هزینه‌ای را ابتدا هر سال یا هر ترم بابت بیمه از شما دریافت خواهند کرد. این بیمه برای هزینه‌های درمان، بستری و حتی داشتن یک پرستار در کنارتان، می‌تواند بسیار مفید و به صرفه باشد. البته این بیمه در کشورها اجباری است و حتما باید تمدید آن‌را جدی بگیرید. با توجه به درآمدها و شاخص‌های زندگی، هزینه این بیمه تقریبا ناچیز است و برای پرداخت آن مشکلی نخواهید داشت.

بیمه سفر به کانادا

اگر به عنوان نیروی کار و کارگری بین‌المللی، دانشجو، دارنده سوپرویزا و یا به عنوان گردشگر، به کانادا سفر می‌کنید، بیمه درمانی کانادا از مهم‌ترینن مدارکی است که باید آن‌را داشته باشید. این بیمه انواع مشکلات و صدمات، از گم شدن بار تا دندان درد و مشکلات مربوط به سلامتی را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه می‌تواند در تمام مدتی که کانادا هستید از شما مراقبت کرده و یک راه موثر و ایمن برای پرداخت هزینه‌ها و غرامت‌ها باشد. از آنجا که ویزای کانادا به صورت بلند مدت صادر می‌شود و شما احتمالا قرار نیست خیلی زود برگردید، باید این بیمه را دریافت کنید. چرا که مدت آن بنابر تعداد روزی که می‌خواهید، قابل تمدید است. این بیمه محدودیت سنی ندارد و در صورت بروز مشکل هر روز و به صورت ۲۴ ساعته می‌توانید با کارشناسان مربوطه گفتگو کنید.

بازار کار بیمه در کانادا

به عنوان آخرین موضوع در این مطلب، به بررسی بازار کار بیمه و مهاجرت پرداخته‌ایم. شاید در میان فارغ‌التحصیلات و یا همکاران افرادی باشند که بخواهند در کانادا دفتر بیمه داشته باشند. بر اساس اطلاعات فعلی، چند استان کانادا مانند نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، انتاریو، آلبرتا و مانیتوبا می‌توانند مقصد خوبی برای راه اندازی دفاتر بیمه باشند. برای داشتن دفتر بیمه در این کشور، باید دوره‌های مربوطه را بگذرانید و بعد برای گرفتن مجوز دفتر بیمه در هر استان، با دفتر مربوطه مکاتبه کنید. کانادا احتمال می‌دهد که تا ۱۰ سال آینده، بازار کار مناسبی در انتظار صنعت بیمه باشد و متقاضیان گوناگونی به سمت آن جذب شوند. اگر شما هم قصد مهاجت دارید و می‌خواهید به کشور دیگری بروید، حتما بیمه و مهاجرت را جدی بگیرید و از آن برای داشتن سفری ایمن و بی خطر استفاده کنید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه