بیمه بارداری

بهترین بیمه تکمیلی برای بارداری و زایمانزمان مطالعه ۳ دقیقه

بیمه تکمیلی بارداری از بیمه‌های مهمی است که بسیاری از خانم‌ها به آن احتیاج پیدا می‌کنند. چرا که بیمه بارداری می‌تواند بسیاری از خطرها را کاهش داده و سلامت مادر و نوزاد را بالاتر ببرد. از سروی دیگر، بیمه بارداری کمک می‌کند که نرخ موالید به شکل درستی رشد کند. یعنی اگر پوشش هزینه‌های زایمان را یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی در نظر بگیریم، بیمه تکمیلی می‌تواند به رشد این موضوع کمک کند. در نتیجه بیمه‌ها نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه دارند و می‌توانند آن‌را بهبود ببخشند. با توجه به این نکات، بیمه تکمیلی بارداری را در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان بررسی می‌کنیم. امیدواریم در این مطلب بتوانید جواب سوالات خود را پیدا کنید و اگر به این بیمه نیاز دارید، آن‌را با کمک کارشناسان بیمه ماهان به سرعت و با بهترین قیمت دریافت نمایید.

بیمه بارداری

کدام شرکت بیمه، بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می دهد؟

بیمه تکمیلی درمان، از بهترین بیمه‌هایی است که می‌توانید آن‌را تهیه و در طول یک سال از خدمات آن استفاده کنید. بیمه تکمیلی می‌تواند برای پوشش انواع هزینه‌های درمان کنارتان باشدو مثلا اگر بخواهید چشم‌تان را لیزیک کنید و یا اگر نیاز به جراحی، دارو و آزمایش‌های گوناگون داشته باشید هم بیمه تکمیلی بسیار کاربردی است.

اما همه شرکت‌های بیمه، بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی ارائه نمی‌کنند. آنها معمولا به شرکت‌ها و سازمان‌ها خدمات می‌دهند و کاری می‌کنند که تمام یا بخش زیادی از افراد را تحت پوشش قرار دهند.

اما بیمه انفرادی و در واقع بیمه تکمیلی انفرادی نیز توسط برخی شرکت‌ها از جمله شرکت بیمه سامان ارائه می‌شود. این شرکت بیمه طرح‌های گوناگونی دارد که می‌توانید بر اساس هزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، آنها را داشته باشید. بیمه تکمیلی می‌تواند برای یک خانواده هم ارائه شود و تمام افراد یک خانواده را با قیمت بسیار مناسبی تحت پوشش قرار دهد. در نتیجه اگر به دنبال یک بیمه عالی با خدمات خود هستید و یا می‌خواهید از بیمه تکمیلی بارداری و یا بیمه زایمان استفاده کنید، بیمه سامان می‌تواند گزینه خوبی باشد.

علاوه بر این‌ها، بیمه تعاون و بیمه sos هم برای بیمه تکمیلی انفرادی کنارتان خواهد بود.

مقایسه بیمه های تکمیلی مختلف برای پرداخت هزینه زایمان

سقف پوشش بیمه تکمیلی در طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی بارداری متفاوت است. سقف پوشش بیمه زایمان از حداقل ۱ میلیون تومان تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان متغیر است! اگر سقف پوشش زایمان شما در بیمه تکمیلی به ۵ میلیون تومان برسد، به این معنا است که شما می‌توانید تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه‌های مربوط به زایمان خود را از بیمه دریافت کنید! البته که پرداخت درصدی از هزینه‌ها به عنوان فرانشیز، به عهده شما خواهد بود. لازم است به این نکته اشاره کنیم که قبل از اقدام به بارداری فرد باید بیمه شود و دوره انتظار این بیمه ۹ ماه و بیشتر است. در نتیجه در زمان خرید بیمه تکمیلی درمان، حتما بند مربوط به زایمان را با دقت مطالعه کنید تا از نکات و قیمت‌های آن کاملا آگاه شوید. با خرید یک بیمه مناسب که بتواند دغدغه‌ها و مشکلات شما را پوشش دهد، بی‌شک یک بارداری عالی و بدون مشکل خواهید داشت.

بهترین بیمه تکمیلی از جنبه های زیر

برای خرید بیمه تکمیلی باید نکات مهم و مختلف را در نظر بگیرید. مثلا اینکه چه چیزهایی برای آن شرکت بیمه مهم است و چه چیزهایی برای شما اهمیت دارد. از سوی دیگر اینکه هزینه‌ها و شرایط کدام بیمه با شرایط شما سازگاری بیشتری دارد هم باید در نظر گرفته شود. پس اگر قصد بارداری دارید و می‌خواهید برای هزینه‌های زایمان از بیمه کمک بگیرید، بیمه درمان و پوشش‌های هزینه بیمه تکمیلی را به درستی بررسی کنید. در ادامه از نکات مهمی که در این باره است برایتان گفته‌ایم.

از نظر فرانشیز

در بیمه‌های تکمیلی، قسمتی از هزینه‌های درمان باید توسط خودِ شما پرداخت شود.هر چه این مبلغ (فرانشیز) در شرکتی کمتر باشد، هزینه‌های درمانی بیشتری توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. فرانشیز از ۰ تا ۳۰ درصد در شرکت‌های مختلف متغیر است. این نکته را هم در نظر بگیرید که بسته به انفرادی یا گروهی بودن بیمه درمان تکمیلی، درصد فرانشیز تغییر می‌کند همچنین بسته به انفرادی یا گروهی بودن بیمه درمان تکمیلی درصد فرانشیز قابل تغییر است.>> به طور مثال: فرانشیز بیمه تکمیلی انفرادی سامان ۱۰% است. بیمه تعاون ۱۰% فرانشیز، برای درمان تکمیلی انفرادی در نظر گرفته است. درحالی که این عدد در بیمه sos به صفر درصد می‌رسد و تمام هزینه‌ها توسط آن پرداخت می‌شود.

از نظر انجام چکاپ اجباری

بعضی شرکت‌ها برای فروش بیمه درمان تکمیلی انفرادی، انجام آزمایش و چکاپ پزشکی را اجباری کرده‌اند. بعد از انجام آزمایش و آماده شدن نتیجه‌ی آزمایش مشخص می‌شود که فرد می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد یا خیر.اما برخی شرکت‌ها انجام این آزمایشات را ضروری نکرده و به تکمیل پرسشنامه‌ای توسط فرد اکتفا می‌کنند. پس از تکمیل این پرسشنامه در صورت لزوم فرد باید آزمایش پزشکی بدهد، در غیر این صورت بیمه صادر خواهد شد. ضرورت و عدم ضرورت چکاپ بیمه‌ای شرکت های بیمه به صورت زیر است: بیمه سامان و تعاون: اجباری نیست بیمه SOS: اجباری ست و تنها نتیجه آزمایشی مورد قبول واقع می‌شود که در آزمایشگاه SOS انجام شود. این آزمایش‌ها تنها در مراکز و یا توسط پزشکان معتمد انجام می‌شود.

از نظر سقف پوشش

قطعا شما از هزینه‌های عمل زایمان و سزارین آگاه هستید. در حقیقت، پوششی که بیمه درمان ارائه می‎کند بسیار حائز اهمیت است. درست است که برای دریافت پوشش بالاتر باید حق بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید، اما هزینه‌های درمانی قطعا بهتر تامین خواهند شد. نکته ای که باید برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان به آن دقت کنید، این است که متناسب با افزایش سقف زایمان، حق‌بیمه‌ای که باید پرداخت کنید افزایش چندانی نداشته باشد. بیمه زایمان و یا بیمه تکمیلی بارداری کمک می‌کند که سلامت مادر و جنین بالا برود. در نتیجه مشکلات بسیاری کاهش پیدا خواهد کرد و می‌توان جامعه‌ی سالم‌تری داشت.

از نظر دوره‌ی انتظار

بدیهی ا‌ست که تمامی شرکت‌ها برای ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای برای زایمان دوره‌ی انتظار معینی را مدنظر دارند. دوره‌ی انتظار بر اساس نوع طرح، گروهی یا انفرادی بودن آن چیزی حدود ۶ ماه تا ۱ سال طول می‌کشد. دوره انتظار در بیمه‌های درمان تکمیلی گروهی بر اساس تعداد اعضا، کاهش می‌یابد.

از نظر پوشش پاراکلینیکی

زایمان تنها یک عمل یکروزه و یا یک یا دو شب بستری در بیمارستان نیست. برای یک زایمان امن، باید چک آپ‌ها، ویزیت‌ها و آزمایش‌های بسیاری بدهید که خود آنها نیز هزینه بردار هستند. در نتیجه با انتخاب بیمه تکمیلی زایمان یا بارداری می‌توانید برای پرداخت این هزینه‌های قبل و بعد از زایمان کمک کمک بگیرید.

بدون دوره انتظار

تعداد زیادی از شرکت‌ها برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر، دوره‌ی انتظار را حذف می‌کنند؛ اما در شرایط غیر از آن ارائه‌ی پوشش زایمان در بیمه تکمیلی درمان، بدون دوره‌ی انتظار به هیج وجه امکان پذیر نخواهد بود. به خصوص در بیمه‌های درمان انفرادی که دوره انتظار قابل کاهش یا حذف نیست. در نتیجه اگر قصد بارداری دارید، حتما حداقل از ۹ ماه قبل بیمه تکمیلی خود را داشته باشید تابتوانید برای هزینه‌ها از آن کمک بگیرید.

خرید آنلاین بهترین بیمه درمان تکمیلی انفرادی زایمان از بیمه ماهان

بیمه ماهان با ارائه بهترین و تکمیل‌ترین بیمه تکمیلی درمان کنار شماست تا بتوانید با خیالی آسوده برای زایمان و بارداری، یک پشتوانه قوی و محکم داشته باشید. بیمه تکمیلی بیمه ماهان در صدد آن است که کاری کند، با کمک بیمه سلامت و تعادل جامعه به بهترین شکل تحقق پذیرد. با خرید آنلاین بیمه، از بهترین خدمات و امکانات بدون مشکل و نگرانی بهره برده و هزینه‌های گوناگون را کاهش دهید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه