بهترین بیمه عمر

بهترین بیمه عمرزمان مطالعه ۳ دقیقه

انتخاب بهترین بیمه عمر می‌تواند بیش از هر چیز دیگری، اطمینان و آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد. چرا که ترس از آینده یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی است که انسان‌ها ممکن است در سنین مختلف تجربه کنند. این ترس ممکن است نگذارد از امروز و آنچه که در زمان حال جاری است، لذت ببرید. در نتیجه مشکلات گوناگون روحی و فکری را تجربه خواهید کرد.

از سوی دیگر، به سبب نوسانات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، تحلیل و پیش‌بینی آینده، از هر زمان دیگری دشوارتر شده است. در نتیجه با انتخاب بیمه عمر یا بیمه زندگی، می‌توانید تغییرات مهمی را در رویکرد به حال و آینده داشته باشید. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان، بیشر درباره بهترین بیمه و بهترین تعرفه بیمه عمر بخوانید.

انتخاب بهترین بیمه عمر

چه بیمه‌ای بخرم؟

برای انتخاب بهترین بیمه عمر شاید یکی از مهم‌ترین سوالات این باشد که کدام و چه بیمه‌ای برای هر فرد مناسب است؟ اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی برای بیمه عمر داشته باشیم، می‌توانیم برای سه گروه سنی، بیمه‌ها و بهترین تعرفه را بررسی کنیم.

بیمه عمر برای کودکان

نگرانی والدین برای فرزندانشان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که حتی قبل از تولد کودک، به سراغ پدر و مادر می‌آید. به همین دلیل یکی از بهترین بیمه عمرهایی که می‌توانید انتخاب کنید، بیمه عمر کودکان است. این بیمه درواقع یک سرمایه‌گذاری موفق، سودمند و مطمئن است تا به واسطه آن کودک شما در آینده بسیاری از دغدغه‌های هم سن و سالانش را نداشته باشد.

مثلا اگر بخواهد کسب و کاری راه بیاندازد، ادامه تحصیل بدهد و یا ازدواج کند، داشتن یک سرمایه اندوخته از سال‌ها پیش، می‌تواند بسیار به کار بیاید.

برای خرید بیمه عمر کودکان، می‌توانید طرح‌های پرداخت یک ماهه، سه ماهی (فصلی)، شش ماهه و یا یکساله را انتخاب کنید. هر کدام از این مواد مزایای منحصر به خود را دارند که می‌توانید بر اساس میزان درآمد و توقعی که از بیمه دارید آن‌را دریافت کنید.

بیمه عمر جوانان

اگر والدین‌تان در کودکی برای شما بیمه عمر ترتیب نداده‌‌اند، نگران نباشید. خودتان می‌توانید در سنین جوانی برای داشتن بیمه عمر اقدام کنید. برای این کار بخشی از درآمدتان را برای پرداخت تعرفه بیمه در نظر و از مزایای بهترین بیمه عمر برای داشتن زندگی کمک بگیرید.

درواقع این بیمه برای روزهای پرکار جوانی تعبیه شده تا بتوانید بدون نگرانی از سود بیمه عمر، استفاده کنید. علاوه بر این در برخی از بیمه‌های عمر، می‎توانید بر اساس میزان سرمایه‌تان بدون نیاز به ضامن، وام ۴ درصد هم بگیرید. در نتیجه این بیمه فقط مختص به روزهای پیری و یا فوت فرد نیست و می‌توان به فراخور شرایط از آن بهره برد. بهترین زمان این بیمه برای افراد ۱۴ تا  35 ساله است.

بیمه عمر میانسالی

اگر بین ۳۶ تا ۵۰ سال سن دارید، می‌توانید بیمه میانسالی را انتخاب کنید. این بیمه مخصوص کسانی است که می‌خواهند در سال‌های بازنشستگی دغدغه‌های کمتری داشته و یا اندوخته مناسبی از خود به جای بگذارند. در این بیمه فرد می‌تواند یکی از اعضای درجه یک خانواده‌اش را هم بیمه کند و وراث نیز به‌صورت دقیق مشخص می‌شوند.

در بیمه ماهان بهترین تعرفه بیمه عمر برای این نوع از بیمه در نظر گرفته می‌شود تا افراد با دغدغه کمتری برای داشتن آن اقدام کنند.

علاوه بر این امکان پرداخت قسطی بیمه عمرمیسر شده تا در کنار هزینه‌های دیگر زندگی، بتوانید پس اندازی مناسب نیز فراهم آورید.

پوشش سراسری بیمه عمر

با اینکه بیمه‌گذار در ایران، بیمه عمر را انتخاب می‌کند، اما بیمه عمر او در تمام دنیا (به جز مناطق قطبی و مناطق جنگی) معتبر است. در نتیجه در صورت حادثه و فوت فرد در هر نقطه از جهان، ذی‌نفعانی که او در نظر گرفته است می‌توانند از اندوخته بیمه عمر استفاده کنند.

البته برداشت بیمه عمر شرایطی هم دارد. مثلا اگر فرد در پرواز اکتشافی یا حوادثی که پرخطر هستند کشته شود، ذی‌نفعان نمی‌توانند بیمه عمر را دریافت کنند. ضمنا اگر فرد در منطقه‌ای جنگی از بین برود، ذی‌نفعان باید ثابت کنند که او در جنگ به عنوان نیرو حضور نداشته است.

یکی دیگر از مواردی که برداشت بیمه عمر را غیرممکن می‌کند، خودکشی است. در این صورت هم ذی‌نفعان چیزی دریافت نمی‌کنند مگر اینکه ثابت کنند علت مرگ چیز دیگری بوده است.

آیا بیمه عمر سرمایه‌گذاری سودمند است؟

با توجه به چند نکته اساسی، می‌توانیم به این پرسش پاسخ مثبت بدهیم. نخست آنکه سرمایه اندوخته بیمه عمر با ترفندهایی، در اثر گذشت زمان شامل افت قیمت نمی‌شود. برای این کار کافی است با توجه به تورم، به‌صورات سالیانه مبلغ اندکی را به مبلغ بیمه خود اضافه کنید. در این شرایط با گذر سال‌ها، مبلغ مناسبی به فرد یا ذی‌نفعان او می‌رسد.

نکته دیگر آنکه به بیمه عمر مالیات تعلق نمی‌گیرد. در نتیجه یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در تمام سنین است. از سوی دیگر در صورت فوت فرد، پس انداز بیمه عمر او بدون کم و کاست به ذی‌نفعان پرداخت می‌شود.

عوامل اثرگذار بر مبلغ بیمه عمر

حال اگر بخواهید یک بیمه عمر مطمئن داشته باشید، کارگزاری بیمه ماهان با توجه به شرایط زیر بهترین تعرفه بیمه عمر را برای شما آماده می‌کند. این شرایط شامل موارد زیر هستند.

سن

همان‌طور که در تشریح انواع بیمه عمر گفتیم، سن یکی از موضوعات مهم برای انتخاب بیمه عمر است. ضمن آنکه سن، میزان ریسک و توانایی فرد برای انجام فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه با انتخاب یک بیمه مناسب در کارگزاری ماهان، می‌توانید از مزایای عالی بیمه عمر بهره‌مند شوید.

جنسیت

یک تحقیق جهانی نشان داد که حدود ۶۰ درصد از زنان، بیش از مردان هم سن خود، از آینده فردی و خانواده‌شان بیمناک هستند. در نتیجه انتخاب بیمه عمر در بین زنان متداول‌تر است. از سوی دیگر علم پزشکی نشان می‌دهد که به‌صورت میانگین، زنان بیش از مردان عمر می‌کنند. در نتیجه برای انتخاب بهترین بیمه عمر می‌توان این موضوعات را نیز در نظر گرفت.

بیماری‌های ارثی و سابقه بیماری

برای تعیین هزینه بیمه عمر، وضعیت سلامتی فرد و سابقه بیماری‌های ارثی اهمیت دارد. این موضوع نه فقط در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه است و برای شرکت‌های بیمه این نکته حائز اهمیت می‌باشد.

نوع فعالیت و شغل فرد

برای اطلاع از میزان ریسک، مخاطرات محیط کار و به سبب در نظر گرفتن احتمالات گوناگون، شرکت بیمه ماهان این مورد را نیز بررسی خواهد کرد. در نتیجه هرچه ریسک بالاتر رود، بر تعرفه بیمه عمر اثر خواهد گذاشت.

چگونه بیمه عمر را پرداخت کنم؟

اگر می‌خواهید با کمک بیمه ماهان یک پس انداز مطمئن و رو به رشد برای خود و فرزندان‌تان به جا بگذارید، می‌توانید از مزایای پرداخت اقساطی و یا یکجا بهره‌مند شوید. همچنین اگر به خاطر مشغله‌های کاری نمی‌توانید به صورت حضوری برای خرید بیمه مراجعه فرمایید، می‌توانید از خدمات خرید بیمه عمر آنلاین استفاده کنید.

در این روش فرقی ندارد که کجای جهان باشید. می‌توانید بیمه عمرتان را از بیمه ماهان بگیرید و از مزایای متعدد آن بدون دغدغه بهره ببرید.

آیا می‌توانم بیمه عمر را پس بدهم؟

در نظر داشته باشید که بیمه عمر یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است. در نتیجه اگر می‌خواهید از آن برداشت داشته باشید، باید حداقل ۵ سال صبر کنید. با این حال، پس از مدتی که در قراردادتان ذکر شده است، می‌توانید بیمه عمر را پس بدهید و مبلغ آن‌را نیز دریافت کنید.

در این مطلب به بررسی بهترین بیمه عمر و انواع آن پرداختیم. مهم‌ترین نکات را برای انتخاب آن برشمردیم و با توجه به ویژگی‌ها و شرایط فردی، مواردی را پیشنهاد دادیم. شما فکر می‌کنید کدام بیمه عمر برایتان مفید است و یا در چه سنی باید این بیمه را داشته باشید؟ ممنون خواهیم بود نظرات خود را در این باره در بخش نظرات برای ما بنویسید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه