6 دلیلی که چرا باید بیمه عمر داشته باشید!

۶ دلیل اساسی برای خرید بیمه عمرزمان مطالعه ۲ دقیقه

۶ دلیلی که چرا باید بیمه عمر داشته باشید!

اولین تجربه آشنایی بیشتر مردم با بیمه های عمر وقتی هستش که یکی از دوستان و یا آشناهاشون بیمه عمر خریداری می کنند. این تجربه برای من به تازگی و با استخدام یکی از دوستان دانشگاهم در یک شرکت بزرگ بیمه ای و تماس دوستم و همکاراش برای فروختن یک بیمه عمر و سرمایه گذاری شرکت شان به من، برایم اتفاق افتاد.
متاسفانه آشنایی بیشتر مردم با بیمه عمر اینطوریه که خودشون بیمه رو نمی خرن، بقیه بهشون می فروشن. اما سوال اینجاست که شما واقعا به بیمه عمر احتیاج دارید یا صرفا ضربه اقتصادی هستش که یه فروشنده بهتون می زنه؟ در حالی که فکر می کنید مورد دوم درسته باید بدونید که در واقع دلایل زیادی وجود داره که باید بیمه عمر بخرید.

دلایل خرید بیمه عمر

همین طور که من بزرگ شدم، ازدواج کردم، تشکیل خانواده دادم و شروع به کار کردم، فهمیدم که بیمه عمر برای یک برنامه مالی صحیح ضروری و اساسی است. بیمه عمر در طول سال ها باعث آرامش و راحتی خیال من ازین بابت شد که دانستم پول از چه روش هایی از خانواده و دارایی هام محافظت میکنه:

  1. پرداختن هزینه نهایی
    هزینه های تشییع جنازه و کفن ودفن به راحتی به میلیون ها تومن می رسند و من نمیخوام که همسر، پدر، مادر و فرزندام علاوه بر تحمل فشار احساسی، فشار مالی را نیز تحمل کنند.
  2. سرمایه گذاری مطمئن
    مثل تمام پدر های دیگه من هم می خوام که خیالم از رفاه، آموزش و تحصیلات عالیه فرزندانم در آینده راحت راحت باشد. به همین دلیل تا زمانی که فرزندانم کوچک هستند فرصت دارم که سرمایه گذاری امن و مطمینی انجام بدهم تا در بزرگ سالی شان از منافع آن استفاده نماییم.
  3. امکان بازخرید
    بازخرید بیمه نامه در صورت نیاز قبل از تمام شدن مدت قرارداد، یکی از بهترین ویژگی های بیمه های عمر است.
  4. دریافت وام
    در زندگی روزمره خانواده، ممکن است که برای پرداخت بدهی هایی مجبور به اخذ وام های مختلف باشیم. وام پرداختی توسط بیمه عمر نیاز به هیچ ضامنی ندارد و در کوتاه ترین زمان ممکن ارایه می شود.
  5. جبران هزینه های پیش بینی نشده
    در صورت بروز حوادث، بیماری های خاص (سرطان، پیوند اعضا، سکته مغزی و قلبی، عمل جراحی قلب باز) و یا از کارافتادگی بیمه شده می تواند از پوشش های بیمه عمر خود بهره مند شود.
  6. معافیت از مالیات بر درآمد
    از اونجایی که مالیات ها می تونن خیلی گزاف باشن، بنابراین داشتن بیمه ای برای پرداخت مالیات و جلوگیری از به خطر افتادن اموال و دارایی ها ضروری است. بهتر است که قرارداد این نوع بیمه ها که برای کسب و کارهای وسیع مناسب است به جای مدت دار، تمام عمر و دائمی باشد.

چه میزان پوششی را خریداری کنیم؟

سرمایه فوت (سرمایه پرداختی در صورت فوت بیمه شده به وراث) باید به میزان درآمد یک عمر کامل شما پس از کسر مالیات باشد. البته با این فرض که بتوانید این میزان حق بیمه را بپردازید. به بیان دیگر بیمه میزان درآمدی را که مرگ زودرس نگذاشت تا بازنشستگی از زندگی و کار کسب کنید، می پردازد.

میزان مناسب بیمه به خانواده شما اجازه می هد که به زندگی عادی خود ادامه بدهند با این که دیگر درآمدی ندارید. میزان حقیقی حق بیمه شما کاملا به درآمد حال حاضر، آینده و هر شرایط خاص شما و خانواده اتان بستگی دارد.

خرید و مقایسه آنلاین بیمه عمر | فروشگاه آنلاین بیمه ماهان
خرید و مقایسه آنلاین بیمه عمر | فروشگاه آنلاین بیمه ماهان

بیمه تمام عمر یا مدت دار؟

بعضی آدم ها ترجیح ترجیح می دهند که کادیلاک یا مرسدس بنز سوار شوند که با تمام امکانات شان رانندگی را تا حد ممکن امن و آسان می کنند. اما بقیه افراد ترجیح می دهند که مدل های رایج تری را استفاده کنند که به اندازه مدل های گران قیمت تر قابل اطمینان باشند.

کل زندگی کادیلاک بیمه است. بیمه گزاران حاضر به انجام هرکاری برای شما هستند. این که یک بیمه تمام عمر می خواهید یا مدت دار کاملا به خودتان بستگی دارد.

هر دو نوع از این بیمه ها دارای مزایا و معایب مختص خود هستند. حق بیمه های پرداختی نیز به خواسته ها، شرایط مالی و نیاز شخصی فرد بستگی دارند. یک فروشنده آگاه و متخصص بیمه عمر می تواند در انتخاب نوع و میزان حق بیمه با توجه شرایط تان به شما کمک کند. نکنه مهم در انتخاب شما فقط این است که از دریافت پوشش های کافی و لازم خودتان مطمین باشید. شاید در طول زندگی مان میلیون ها تومان برای بیمه عمر هزینه کنیم اما به شما قول می دهم که هرگز پشیمان نخواهید شد.

سخن پایانی

کم نیستند افرادی که فکر می کنند بیمه عمر یک نوع کلاهبرداری است. این طرز تفکر به این دلیل است که در بیمه عمر مدت دار اگر مرگ در طی مدت بیمه نامه رخ ندهد، سرمایه فوت پرداخت نمی شود. این مخافلان بیمه عمر را نوعی قمار محسوب می کنند. اما واقعیت این است که مرگ هیچ شباهتی به شرط بندی ندارد. شما حتما می میرید فقط زمان آن مشخص نیست. مرگ می تواند امروز، فردا یا ۵۰ سال دیگر اتفاق بیافتد. در آن روز بیمه عمر از عزیزان شما محافظت می کند و اجازه نمی دهد که مشکلات غم نبودتان را چندین برابر کند.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه