بیمه نوسان قیمت خودرو

بیمه نوسان قیمت خودروزمان مطالعه ۲ دقیقه

بیمه نوسان قیمت خودرو یکی از پوشش‌های بیمه‌ای مهم است که می‌تواند برای صاحبان اکثر خودروها سودمند باشد. امروز با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی عوامل موثر بر قیمت خودرو و پوشش‌های بیمه بر نوسانات قیمت خودرو بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید ماشین از اموالی محسوب می‌شود که به مروز زمان تحت تاثیر عواملی قرار می‌گیرد که موجب کاهش قیمت آن می‌شود به عنوان مثال کمبود لوازم مصرفی، افزایش کارکرد ماشین، نیاز به تعمیرات سالیانه و ماهیانه، نوسان قیمت در بازار خودرو و… قیمت خودرو شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد شاید در این زمان شما فکر کنید که وجود یک پشتوانه مالی برای جبران این نوسان‌ها تا چه حد می‌توانست خسارت‌های پیش رو را کاهش دهد. در این مطلب از ویلاگ بیمه ماهان بیشتر در این باره بخوانید.

بیمه شخص ثالث و بیمه نوسان قیمت خودرو

اولین بیمه‌ای که برای جبران خسارت‌های مالی و جانی توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود، بیمه شخص ثالث می‌باشد البته تهیه این بیمه برای وسائل نقلیه اجباری بوده و در صورت عدم داشتن بیمه شخص ثالث شما جریمه می‌شوید. بیمه شخص ثالت در هنگام وقوع حوادث یک پشتوانه مالی خوب به حساب می‌آید. با تهیه بیمه شخص ثالث شرکت بیمه گزار شما با دریافت مدارک مربوطه از شما اقدام به پرداخت خسارت‌های مالی و جانی به وجود آمده برای شخص ثالث یا سوم و… را به عهده می‌گیرد البته لازم به ذکر است که بیمه شخص ثالث خسارات مالی و جانی برای شخص راننده را نمی‌پردازد. حداقل پرداخت بیمه شخص ثالث بیست میلیون تومان و حداکثر چهارصد میلیون تومان می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که شخص راننده با داشتن مدارک لازم با مراجعه به شرکت بیمه خود می‌تواند خسارت‌های جانی خود را دریافت کند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث کدامند؟

پوشش‌های بیمه شخص ثالث به دو دسته پوشش مالی و جانی تقسیم می‌شود.

پوشش جانی بیمه ثالث: این بیمه شامل غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی است. در پوشش مالی هم خسارت‌های مالی وارد شده به خودرو یا اموال افراد زیان دیده (به جز راننده مقصر) جبران می‌شود.

پوشش مالی بیمه ثالث: در این پوشش خسارت‌های وارد شده به اموال و ماشین‌های زیان دیده پرداخت می‌شود. سقف پوشش مالی هم در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است اما حداقل پوشش مالی تعیین شده توسط بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۱، ۲۰ میلیون تومان و حداکثر پوشش مالی هم ۴۰۰ میلیون تومان است.پوشش راننده مقصر: راننده مقصر حادثه با داشتن گواهینامه معتبر و مرتبط با ماشین می‌تواند هزینه خسار‌ت‌های جانی خود را از بیمه شخص ثالث بگیرد. سقف تعهد بیمه ثالث برای راننده مقصر حادثه معادل دیه در ماه‌های عادی است.

بیمه نوسان قیمت خودرو

همانطور که مشاهده کردید با داشتن بیمه شخص ثالث می‌توان در زمان وقوع حوادث با مراجعه به شرکت بیمه‌گذار اقدام به دریافت خسارت‌های به وجود آمده کرد اما بیمه شخص ثالث نمی‌تواند خسارت‌های به وجود آمده به علت نوسانات قیمت خودرو را پوشش دهد در این هنگام بیمه نوسانات قیمت خودرو یک پشتوانه خوب و مطمئن برای جبران این خسارات به وجود آمده می‌باشد.

به عنوان مثال اگر شما خودروی خود را با مبلغ مشخصی در امسال تهیه کنید و در طی سال ارزش بیشتری از قیمت خرید شما پیدا کند و خودرو شما دچار سانحه یا تصادف شود با داشتن بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه خسارتی معادل قیمت اولیه خودرو خود را دریافت می‌کنید که این امر باعث به وجود آمدن ضرر برای شما می‌شود در این هنگام با داشتن بیمه نوسان قیمت خودرو می‌توانید مبلغ خسارت دریافتی خود را معادل با ارزش فعلی ماشین خود دریافت کنید.

به یاد داشته باشید که بیمه نوسان قیمت خوردو بخشی از بیمه بدن محسوب می‌شود که باید در هنگام تهیه بیمه بدنه به صورت جداگانه آن را تهیه کنید.

پوشش‌های بیمه نوسان قیمت خودرو کدامند؟

پوشش‌های بیمه نوسان قیمت خودرو شامل موارد زیر می‌شود:

  • پرداخت خسارت ناشی از تصادفات و برخورد دیگر اجسام ثابت یا متحرک با خودرو
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش‌سوزی، انفجار و برخورد آذرخش با خودرو
  • سرقت کلی خودرو
  • و…

باید بدانید که پوشش‌های بیمه نوسان قیمت خودر برای  هر شرکت بیمه متفاوت می‌باشد و برای دریافت پوشش بیمه نوسان قیمت خودرو مورد نظر خود اقدام به تحقیق و مقایسه برای  دریافت بهترین بیمه مورد نظر خود کنید.

آیا بیمه بدنه پوشش‌های دیگری نیز دارد؟

همانطور که از نامش پیداست اولین پوشش این بیمه مربوط به بدنه ماشین و خسارات وارده مربوط به آن است با این حال بیمه بدنه علاوه بر پوشش‌های بیمه نواس قیمت و بدنه ماشین پوشش‌های دیگری از قبیل:

  • پوشش خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله و بلایای طبیعی
  • پوشش خسارت‌های ناشی از پاشیده شدن رنگ، مواد شیمیایی و اسیدی روی بدنه خودرو
  • پوشش نوسان قیمت خودرو
  • پوشش شکست شیشه و پرداخت خسارت شکست شیشه به خاطر تغییرات دما و دیگر موارد تحت تعهد بیمه‌نامه
  • پوشش ترانزیت برای خودروهایی که از کشور خارج می‌شوند
  • پوشش کاهش ارزش خودرو برای زمانی که از ارزش خودرو بر اثر تصادف کاسته می‌شود
  • پوشش سرقت درجا یا سرقت جزیی وسایل ماشین
  • پوشش کسر فرانشیز
  • پوشش خط‌وخش و میخ‌کشی

برای دریافت خسارت‌های ناشی از نوسان قیمت و همچنین دیگر خسارات تحت پوشش خود می‌توانید با مراجعه به دفاتر بیمه شرکت بیمه‌گذار خود و به همراه داشتن مدارک مورد نیاز اقدام به دریافت خسارت‌های خود کنید.

خرید بیمه با بیمه نوسان قیمت خودرو

بیمه ماهان با ارائه بهترین و کامل‌ترین بیمه‌ها همراه شماست. برای خرید بهترین بیمه نامه‌ها و دریافت اطلاعات کامل درباره پوشش‌ها، قیمت، اعتبار و ویژگی‌های هر بیمه نامه، تنها کافی است وارد صفحه خرید بیمه بدنه شوید و بیمه نامه خود را سریع و آسان سفارش دهید. با خرید بیمه نوسان قیمت خودرو می‌توانید در برابر بازار متلاطم خودرو، یک پناه مطمئن داشته باشید تا در صورت بروز مشکل و خسارت در خودرو خود، با نگرانی کمتری برای تعمیر آن اقدام کنید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه