ازکی بیمه موتورسیکلت بخرم؟

ازکی بیمه موتورسیکلت بخرم؟زمان مطالعه ۲ دقیقه

با توجه به افزایش جمعیت و حجم ترافیک، بسیاری از افراد به خرید موتورسیکلت روی می‌آورند زیرا حجم کمتری نسبت به خودرو دارد و می‌تواند به‌راحتی از ترافیک خارج شود؛ اما استفاده از موتورسیکلت نیاز به مراقبت‌های فراوانی دارد زیرا این وسیله نقلیه ایمنی بسیار پایین دارد و با کوچک‌ترین ضربه تعادلش را از دست می‌دهد.

بیمه شخص ثالث در موتور همانند خودرو امری اجباری است که متاسفانه تعداد زیادی از موتورسواران به آن توجه نمی‌کنند؛ حتما شنیده‌اید که اتفاق در یک ‌لحظه رخ می‌دهد، گاهی در تصادفات مشاهده ‌شده که شخص موتورسوار فاقد بیمه شخص ثالث بوده و از طرفی توان پرداخت خسارت را هم نداشته، همین موضوع باعث شده تا زندگی فرد موتورسوار تحت تاثیر این مشکل قرار بگیرد و شرایط سختی را تجربه کند. این نکته را در نظر داشته باشید بیمه بدنه هم ارزش بالایی دارد و می‌تواند در مواقع لزوم بسیار کاربردی باشد.

ازکی بیمه موتورسیکلت بخرم؟
فروشگاه آنلاین بیمه ماهان | ازکی بیمه موتورسیکلت بخرم؟

بیمه شخص ثالث چیست؟

منظور از شخص ثالث، کلیه اشخاصی هستند که در اثر حادثه وسایل نقلیه زمینی (خودرو و موتورسیکلت) دچار زیان‌های بدنی و یا مالی می‌شوند؛ اعم از اینکه داخل و یا خارج از وسیله نقلیه بیمه ‌شده باشند، البته راننده‌ای که سبب حادثه شده از این قاعده مستثنا است.

با داشتن این بیمه‌نامه، شخص با خیال راحت‌تری به رانندگی می‌پردازد، نه به این معنی که از تصادف هراسی نداشته باشد؛ اما حداقل بعد از تصادف نگران خسارات وارد شده نیست؛ وظایفی که این نوع بیمه در قبال بیمه شونده دارد به شرح زیر است:

  • بیمه شخص ثالث خسارت‌های وارد شده به حادثه‌ دیده و محموله‌ی آن را پرداخت می‌کند.
  • اگر شخص حادثه ‌دیده دچار مشکل شود و نیاز به درمان داشته باشد؛ این بیمه هزینه‌های درمانی و بیمارستانی را می‌پردازد.
  • همچنین پرداخت دیه فوت و دیه نقص عضو دائم از وظایفی این بیمه است.
  • اگر به راننده موتورسیکلت که سبب حادثه شده، خسارت جانی وارد شود بیمه مطابق بیمه‌نامه خسارت واردشده را جبران خواهد کرد.

بیمه بدنه موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت برخلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست ولی این نوع بیمه نسبت به‌ وسیله‌ی نقلیه بیمه ‌شده تعهداتی بر عهده دارد که در مواقعی که نیاز به استفاده از آن شود بسیار کاربردی خواهد بود. این نکته را در نظر داشته باشید که بیمه بدنه با بیمه شخص ثالث متفاوت است.

تعهدات بیمه بدنه موتورسیکلت: صدمه دیدن موتورسیکلت در تصادف و یا برخورد هر جسمی که موجب خسارت به موتور شود تحت بیمه بدنه قرار می‌گیرد. برای مثال می‌توان به آتش‌سوزی، صاعقه یا انفجار موتورسیکلت اشاره کرد.

چه عواملی بر قیمت بیمه موتورسیکلت تأثیرگذار است؟

نرخ بیمه شخص ثالث به چهار عامل اصلی به‌طور مستقیم بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ این نکته را در نظر داشته باشید که نرخ بیمه موتورسیکلت برای موتورهای سه‌چرخ نسبت به موتورهای دوچرخ بیشتر است.

  • نوع موتورسیکلت: موتورسیکلت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند.

موتورسیکلت دوچرخ

موتورسیکلت سه‌چرخ

موتورسیکلت برقی

  • سال تولید موتور: یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت تمام ‌شده بیمه شخص ثالث سال تولید موتوراست، هرچه از سال تولید بگذرد قیمت بالاتر می‌رود.
  • تعداد سیلندر: موتورسیکلت‌های یک سیلندر، دو سیلندر، سه سیلندر و بیشتر وجود دارد، تعداد سیلندرهای موتور با نرخ بیمه رابطه مستقیم دارد؛ یعنی هرچقدر تعداد سیلندر بیشتر باشد قدرت موتور نیز بیشتر می‌شود و درنتیجه قیمت بیمه بالاتر می‌رود.
  • نوع و ساختار موتور: نرخ بیمه موتورسیکلت برای موتورهای برقی و دنده‌ای متفاوت است. هر چه موتورسیکلت قوی‌تر باشد.

در کل قیمت تمام ‌شده بیمه شخص ثالث به این چهار مورد مربوط می‌شود اما عواملی نیز وجود دارد که بر کم‌ و زیاد شدن قیمت تاثیر گذار است، حال به بررسی این عوامل می‌پردازیم:

جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت

هر بیمه‌نامه‌ای دارای تاریخ سررسید است، هر تاریخی که بیمه‌نامه به اتمام برسد باید سریعا اقدام به تمدید آن نمود؛ در غیر این صورت به ازای هر یک روزی که از تاریخ سررسید می‌گذرد مبلغی به‌عنوان جریمه دیرکرد به بیمه‌نامه اضافه می‌شود.

تخفیف عدم استفاده از بیمه موتورسیکلت

اگر بیمه‌گزار در طول زمان سررسید از بیمه خود استفاده نکند، شامل تخفیف می‌شود که این تخفیف‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصد آن به روی بیمه‌نامه درج می‌شود. اگر به‌طور متوالی چندین سال برای خسارت از بیمه استفاده نشود این تخفیف‌ها انباشته ‌شده و مبلغ چشم‌گیری به‌عنوان تخفیف از نرخ بیمه کسر می‌شود؛ در ضمن باید به این نکته توجه کرد که سقف تخفیف عدم خسارت ۷۰ درصد است و بیشتر از این مقدار تخفیف برای بیمه‌گزار لحاظ نمی‌شود.

ازکی بیمه موتورسیکلت بخرم؟

همان‌طور که گفته ‌شده، استفاده از بیمه می‌تواند در شرایط خاص بسیار مفید و کاربردی باشد پس حتما از بیمه موتورسیکلت استفاده کنید اما یکی از رایج‌ترین سوالاتی که برای صاحبان موتور به وجود می‌آید، این است که ازکی بیمه موتورسیکلت بخرم؟ تقریبا می‌توانید از تمامی شرکت‌های بیمه استفاده نمایید.

فروشگاه آنلاین ماهان یکی از شرکت‌های معتبر است که این نوع بیمه را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، این فروشگاه برای استفاده آسان‌تر مشتریان، خدمات خود را به دو صورت تلفنی و آنلاین ارائه می‌کند؛ برای خرید بیمه به‌صورت آنلاین می‌توانید به‌صورت ۲۴ ساعته وارد سایت شوید و ثبت سفارش نمایید و برای استفاده از خرید تلفنی می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید و ثبت سفارش نمایید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه