بیمه مسافرتی داخلی

بیمه سفرهای داخلیزمان مطالعه ۳ دقیقه

بیمه مسافرتی داخلی یکی از مهم‌ترین انواع بیمه است که آژانس‌های گردشگری موطفند آن‌را برای سفرهای داخلی تهیه کنند. این بیمه پوشش‌ها و شکل‌های گوناگونی دارد اما در هر صورت وجود آن برای سفرهای داخلی اجباری است. بیمه سفرهای داخلی پوشش‌های متنوعی دارد و می‌تواند در جوانب گوناگونی از سفر را پوشش بدهد به همین دلیل با کمک بیمه می‌توان از خطرات بسیاری جلوگیری کرد. در این مطلب از بیمه ماهان، بیشتر درباره این بیمه، ضرورت آن و موارد تحت پوشش، بخوانید.

بیمه مسافرتی داخلی ارزان

انواع بیمه سفر

برخی از افراد فکر می‌کنند که بیمه مسافرتی که برای سفرهای خارجی اتخاذ می‌شود، می‌تواند برای سفرهای داخلی هم کاربرد داشته باشد. اما بیمه سفرهای داخلی با بیمه سفرهای خارجی متفاوت است چرا که ماهیت این سفرها با همدیگر فرق دارد. در نتبجه پوشش‌ها، شیوه ارائه بیمه و محل دریافت آنها هم با هم فرق دارد. به همین دلیل اگر به صورت انفرادی یا گروهی، عازم سفر ایرانگردی هستید، فارغ از اینکه بیمه تکمیلی درمان دارید یا نه، می‌توانید برای گرفتن بیمه سفر داخلی هم اقدام کنید. این بیمه شرایط و نکات مهمی دارد که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.

بیمه حوادث در سفر

برای دریافت این بیمه؛ لازم نیست که حتما مدیر تور یا یک آژانس گردشگری باشید. شما می‌توانید برای هر گروه و یا فقط برای خودتان، بیمه سفر بگیرید. اما برای آژانس‌های مسافرتی، گرفتن این بیمه بسیار مهم و اجباری است. چرا که ذات سفر با تغییر همراه است. این تغییرات می‌توانند در مواردی آسیب زننده و بدون پپیش بینی باشد. در نتیجه لازم است که بیمه‌ای مطمئن از مسافران و آنچه که در سفر رخ می‌دهد، مراقبت کند. این بیمه موارد زیر را پوشش می‌دهد.

بیمه سفر ایرانگردی
  • غرامت حوادث روزانه
  • هزینه‌های پزشکی
  • غرامت نقص عضو
  • غرامت فوت

در صورتی که سفر شامل قایق سواری، کوهنوردی اسکی و… باشد و مجری سفر احتمال خطرهای بیشتری را بدهد، می‌تواند با اضافه کردن این موارد به بیمه‌نامه از مسافران در شرایط خطرآفرین، بیشتر مراقبت کند.

بیمه مسئولیت سفر

مانند هر حرفه‌ی دیگری، مدیران آژانس‌ها می‌توانند بیمه مسئولیت را هم مازاد بر بیمه سفر گروهی داخلی، برای کسب و کار خود تهیه کنند. بیمه مسئولیت حرفه‌ای بودن یک کسب و کار را نشان می‌دهد. این بیمه پوشش‌های بسیاری دارد و علاوه بر مسافران که مشتری محسوب می‌شوند، می‌تواند برای پوشش موارد دیگری هم کاربرد داشته باشد. این بیمه هم موارد زیر ا تحت پوشش قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که متقاضی این بیمه، مبلغی را به عنوان سرمایه، به شرکت بیمه معرفی می‌کند. بعدها در صورت بروز مشکل، شرکت بیمه با توجه به همان سرمایه ذکر شده، مبلغ بیمه را پرداخت خواهد کرد.

  • هزینه‌های پزشکی
  • نقص عضو
  • فوت

نکات مهم برای بیمه مسافرتی داخلی

پیش از آنکه عازم سفر شوید، باید نکات مهم این بیمه را بدانید.

نخست آنکه، سقف تعهدات این بیمه برای فوت مسافر مبلغی مشخص است که در بیمه نامه شرکتی ذکر می‌شود. حالا اگر مسافری مصدوم شود، حتما باید گواهی‌ها، عکس‌ها و استشهاد دیگر مسافران را برای دریافت حق بیمه، ارائه کنید.

دومین نکته مهم، این است که آژانس‌ها برای گرفتن بیمه گروهی باید حداقل ۱۰ نفر را بیمه کنند. این بیمه در یک لیست مشخص به تورلیدر و یا سرپرست گروه تحویل داده می‌شود. تمام افرادی که نامشان در این لیست است می‌توانند در صورت بروز مشکل و حادثه، از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

سومین نکته اینکه، شرکت‌ها می‌توانند بیمه‌های گوناگونی را برای سفر خود انتخاب کنند. با توجه به اینکه اختلاف قیمت‌ها آنقدر مشهود نیست، پیشنهاد می‌شود که همواره بالاترین سقف تعهدات را برگزینید.

آخرین نکته مهم هم اینکه، اگر از آژانس گردشگری اقدام به خرید تور کرده‌اید، آژانس موظف است شما را بیمه کند. اما اگر متوجه شدید که آژانس شما را بیمه نکرده و یا لیست بیمه کلی رد شده و شما در دقایق آخر به لیست اضافه شده‌اید، می‌توانید خودتان برای گرفتن بیمه مسافرتی داخلی اقدام کنید.

بیمه تور یکروزه

نکات مهم برای ارسال لیست بیمه

آژانس‌های گردشگری و یا سازمان‌ها و گروه‌هایی که برای برگزاری تور اقدام می‌کنند باید موارد مهمی را رعایت نمایند. لیست بیمه باید در روز اداری قبل از سفر بسته و ثبت شود. برای این لیست، کد ملی، نام پدر، نام و نام خانوادگی مسافران را لازم دارید. پس از دریافت لیست، تاریخ برگزاری تور را با تاریخی که بیمه برای آن صادر شده است چک کنید. به یاد داشته باشید که در ساعت ۱۲ شب آخرین روز سفر، بیمه نامه تمام می‌شود. در نتیجه اگر حادثه‌ای در این ساعات پیش بیاید، بیمه پوششی برای آن ندارد. پس با توجه به ساعاتی که بیمه دارید، تور را به مقصد نهایی برسانید.

نکته دیگر اینکه، اگر همراه شما مسافر خارجی و از ملیت‌های گوناگون حضور دارد، شماره پاسپورت او را به شرکت بیمه ارائه کنید. بیمه برای تمام افرادی که به صورت قانونی در تور شما ثبت نام کرده‌اند و حضور دارند، صادق خواهد بود.

لیست بیمه را فقط در اختیار افراد امین و سرپرست تور بگذارید. چرا که این لیست حاوی اطلاعات مهمی از مسافران است و باید با رعایت امانت اطلاعات آن‌را با خود و در تمام طول مسیر داشته باشید.

تجربه شما چیست؟

آیا تا به حال تجربه خرید بیمه مسافرتی داخلی را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید پوشش‌های این بیمه تا چقدر موثر است و چه مواردی باید به آن افزوده شود؟ بیمه ماهان به عنوان یکی از بزرگترین و خوش‌نام‌ترین استارت‌آپ‌های صنعت بیمه، برای شنیدن نظرات، تجربیات و انتقادات شما بسیار مشتاق است و از آنها برای بهبود و ساختن سرویس‌های گوناگون کمک می‌گیرد. خوشحال می‌شویم تجربیات و نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه