بیمه عمر ماهان

۱۰ دلیل برای داشتن بیمه عمرزمان مطالعه ۴ دقیقه

چرا باید بیمه عمر بگیرم؟ آیا داشتن بیمه عمر واجب است و اگر این بیمه را نداشته باشم، چه تاثیری در زمان حال و آینده‌ام خواهد داشت؟ در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان می‌خواهیم از ۱۰ دلیل مهمی بگوییم که نشان می‌دهد چرا باید بیمه عمر را جدی بگیریم و آن‌را برای خود و یا خانواده‌مان تهیه کنیم.

بیمه عمر چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم ۱۰ دلیل برای داشتن بیمه عمر را بررسی کنیم، لازم است بدانیم بیمه عمر یا بیمه زندگی چیست؟ این بیمه در واقع وظیفه تامین نیازهای افراد در زمان بازنشستگی، از کار افتادگی و یا فوت سرپرست خانواده را بر عهده دارد. بیمه عمر یک پس‌انداز مطمئن و رو به رشد، برای کسانی است که می‌خواهند با دغدغه‌های کمتری زندگی کنند و نسبت به آینده فرزندان خود بیمناک نباشند. حال چرا این بیمه می‌تواند جایگزین بسیاری از روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری باشد؟ در این مطلب می‌خواهیم با ۱۰ دلیل این موضوع را بررسی کنیم.

۱- از قطره تا دریا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیمه عمر ماهان امکان پرداخت مبلغ کم، در مدت طولانی است. در نتیجه برای داشتن بیمه عمر می‌توانید بخش کمی از درآمد ماهانه یا سالانه‌تان را کنار بگذارید. این مبلغ اگرچه ناچیز به نظر می‌رسد، اما با گذر سال‌ها تبدیل به اندوخته‌ای ارزشمند می‌شود. شاید در اینجا نگران تورم باشید. در این صورت باید بگوییم، با تدابیر بیمه ماهان همواره تورم در نظر گرفته شده و به سبب آن مبلغ اندکی به حق بیمه‌‌تان اضافه خواهد شد. با این روش نوسانات اقتصادی، اثر کمتری بر روی سرمایه‌تان خواهد داشت.

۲- معاف از مالیات

نه فقط در کشور ما بلکه در سرتاسر جهان، مالیات موضوعی مهم و یکی از محل‌های درآمد دولت‌هاست. حال آنکه بیمه عمر جز معدود اموالی است که شامل مالیات نمی‌شود. پس با گذر سال‌ها شما پولی را پس‌انداز کرده‌اید که متعلق به خودتان است و تمام و کمال به شما و یا ذی‌نفعانی که مشخص کرده‌‌اید خواهد رسید. با این روش پول‌تان را در جایی مطمئن نگه خواهید داشت.

۳- وام بدون ضامن

این روزها بسیاری از کارشناسان و اساتید اقتصاد پیشنهاد می‌کنند که برای پیشبرد اهداف‌تان از وام غافل نشوید. چرا که وام یک منبع اقتصادی خوب برای تغییر است و می‌توان آن‌را به‌صورت مرحله‌ای بازپرداخت داد. در نتیجه با گذشت زمان، ارزش پولی که در قالب قسط بازمی‌گردانید کاهش پیدا خواهد کرد. اما یکی از معظلات گرفتن وام، پیدا کردن ضامن و سودهای بانکی زیاد است.


حال اگر بیمه عمر ماهان را داشته باشید و مدت مشخصی که در بیمه نامه‌تان ذکر شده است، بگذرد، می‌توانید از روی همان سرمایه و بدون نیاز به ضامن، وام ۴ درصد بگیرید. این وام به اصل اندوخته شما خللی وارد نمی‌کند و می‌تواند در موقعیت‌ها و مشکلات گوناگون، گره از کارتان باز کند.

۴- ضمانت‌نامه معتبر دارید

با گذشت چند سال از شروع بیمه عمر ماهان، سند بیمه شما تبدیل به یک دارایی ارزشمند و معتبر می‌شود. مثل یک اوراق بهادار که می‌توانید روی اعتبار آن حساب باز کنید.

۵- فارغ از مرزهاست

برای بیمه عمر ماهان فرقی ندارد بیمه گذار کجای این جهان پهناور است. اگر رویداد و حادثه‌ای برای او اتفاق بیافتد و یا سرپرست خانواده در هر کشوری فوت کند، بیمه عمر او پابرجا و معتبر است. در نتیجه ذی‌نفعان می‌توانند از اندوخته سرپرست خانواده بهره‌مند شده و نگرانی بابت دریافت آن نداشته باشند. البته این بند یک قانون هم دارد. فرد بیمه گذار نباید در قطب‌های کره زمین و مناطق جنگی فوت کرده باشد. احتمال این اتفاق در حال حاضر بسیار کم است و نمی‌توان به سبب آن از مزایای پرشمار بیمه عمر، چشم پوشی کرد.

۶- انتخاب و تغییر ذی‌نفعان

در زمان عقد قرارداد بیمه عمر ماهان، بیمه گذار تعیین می‌کند که چه افرادی می‌توانند از اندوخته او در سال‌های آینده استفاده کنند. حال اگر با گذر سال‌ها، شرایط زندگی تغییر کند، بیمه گذار می‌تواند در هر سال افراد ذی‌نفع را بررسی و در صورت دلخواه آنها را تغییر دهد. این مهم به رفع مشکلات قانونی در آینده، بسیار کمک و حتی آن‌ها را حل خواهد کرد.

۷- تنوع بیمه عمر

جالب است بدانید بر خلاف تصور عمومی، بیمه عمر یا بیمه زندگی فقط مختص به زمان نبودن سرپرست خانواده نیست. چرا که بیمه عمر ماهان، بیمه‌های عمر دیگری را نیز ارائه می‌کند که شامل موارد زیر می‌شوند. برخی از این بیمه‌ها مانند بیمه بازنشستگی و بیمه پس‌انداز می‌توانند در طول زمان حیات فرد نیز کارایی بسیاری داشته باشند.

  • بیمه‌‌های تمام عمر
  • بیمه عمر زمانی
  • بیمه‌‌های مختلط پس انداز
  • بیمه‌‌های مستمری
  • بیمه‌‌های بازنشستگی
  • بیمه‌‌های عمر گروهی

۸- امکان آغاز آن از سنین مختلف

با کمک بیمه عمر ماهان می‌‌توانید از کودک چند روزه تا مادری ۵۰ ساله را بیمه کنید. چرا که بیمه‌های عمر متفاوت و مخصوصی برای هر سن و سال وجود دارد و می‌توان آنها را انتخاب کرد. مثلا بیمه عمر کودکان یک سرمایه‌گذاری برای فرزندان تا دوره نوجوانی است. بیمه جوانان می‌تواند برای افراد ۱۴ تا ۳۵ سال مفید باشد و در نهایت بیمه میان‌سالی افراد ۳۶ تا ۵۰ ساله را پوشش می‌دهد. پس می‌توانید بدون نگرانی و در سنین مختلف برای آغاز و داشتن بیمه عمر اقدام کنید.

۹- از زمان حال لذت می‌برید

با کمک بیمه عمر ماهان، بسیاری از دغدغه‌ها و ریسک‌های احتمالی را نخواهید داشت. ضمنا می‌دانید که برای آینده خود و خانواده‌تان قدمی مهم و سودمند برداشته‌اید. با این اقدام احتمال سرمایه‌گذاری‌های بدون پشتوانه را کاهش داده‌اید و درآمدتان را در جایی مطئن اندوخته‌اید. تمام این‌ها می‌تواند به آرامش شما و داشتن حس‌های خوب کمک کند تا بهتر و سالم‌تر زندگی کنید.

۱۰- می‌توانید پشیمان شوید!

بیمه عمر یک سفر بی بازگشت به مریخ نیست و می‌توانید با توجه به شرایط و مبلغ قراردادتان در زمانی مناسب که برایتان سودمند باشد، بیمه عمر را قطع و سودتان را دریافت کنید. این قانون به شما کمک می‌کند تا در طول زندگی، حسابی ویژه روی بیمه عمر داشته باشید و بدون نگرانی آن‌را حفظ کنید و یا پس بدهید.

در این مطلب از ۱۰ دلیل مهم برای داشتن بیمه عمر گفتیم. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا دلایل دیگری برای داشتن بیمه عمر دارید؟ سپاسگزار خواهیم بود نظرات و تجربیات خود را درباره بیمه عمر با ما در میان بگذارید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه