بیمه بیماران سرطانی

بیمه تکمیلی و سرطانزمان مطالعه ۲ دقیقه

بیمه بیماران سرطانی بسیار اهمیت دارد. سرطان، دومین عامل مرگ و میر در جهان است و بیش از نه میلیون نفر در دنیا را درگیر می‌کند.به طور متوسط از هر شش مرگ گزارش شده در جهان یکی از آن‌ها سرطان است. سازمان جهانی بهداشت عواملی را برای نقش داشتن در سرطان نامبرده است که از بین آن‌ها می‌توان به: شاخص توده بدنی بالا، مصرف کم میوه و سبزیجات، دخانیات و الکل و همچنین عدم تحرک کافی اشاره کرد. البته زمینه‌های پزشکی، سبک زندگی و ژنتیک نیز در ابتلا افراد به سرطان نقش دارد. سرطان در زمره بیماری‌هایی قراردارد که سختی‌های بسیاری را به شخص مبتلا به سرطان و خانواده و نزدیکان او وارد می‌کند. یکی از نگرانی‌های افراد مبتلا به سرطان و خانوداه آن‌ها این است که بتوانند بهترین خدمات درمانی و بهترین دارو‌ها را برای آن‌ها مهیا کنند. از این رو پوشش‌های درمانی برای سرطان یکی از دغدغه‌های مردم و به خصوص افراد میانسال در جستجوی بیمه در این روز‌ها می‌باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی پوشش‌های درمانی و بیمه تکمیلی در مورد سرطان بپردازیم.

سرطان چیست؟

سرطان به رشد ناهنجار و خارج از کنترل سلول‌های بدن اطلاق می‌شود. این رشد سلولی خارج از کنترل منجر به ایجاد توده‌هایی در بدن می‌شود که به آن‌ها تومور سرطانی می‌گویند. بسته به شرایط مختلف این تومور‌ها می‌توانند خوش‌خیم یا بدخیم باشند و بر نوع و مدت درمان تاثیر می‌گذارند. سرطان، پس از بیماری‌های قلبی دومین بیماری خطرناک در جهان است. به همین دلیل بیمه بیماران سرطانی باید جدی گرفته شود.

نقش بیمه در درمان سرطان

سرطان، ممکن برای هر شخصی از هر قشری رخ بدهد. این بیماری می‌تواند زندگی شخص مبتلا به سرطان را تا سال‌ها بعد از ابتلا و تشخیص تحت تاثیر قرار دهد. از این رو هزینه‌های درمانی برای این بیماری ممکن است بسیار بیشتر از درآمد اشخاص باشد در این زمان است که اهمیت بیمه در نقش درمان سرطان پررنگ‌تر می‌شود. با توجه به ان نکات به بررسی بیمه بیماران سرطانی پرداخته‌ایم.

به طور کلی بسیاری از بیمه‌های درمانی موجود، بخشی از هزینه‌های درمان، دارو، ویزیت و … را می‌پردازند اما این حق بیمه‌ها برای پوشش دادن هزینه‌های بیماری سرطان کافی نیستند. در این مقطع از زمان است که اهمیت بیمه تکمیلی جهت پوشش هزینه‌های کنترل و درمان سرطان بیش از پیش احساس می‌شود.

چند نکته مهم جهت تهیه بیمه تکمیلی

متاسفانه میزان ابتلا به سرطان سالانه افزایش می‌یابد، همین امر موجب نگرانی بیش از اندازه افراد می‌شود. دانستن این نکته الزامی است که بدانید برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه برای جبران هزینه‌های مربوط به سرطان باید قبل از آن که این بیماری تشخیص داده شود یا مبتلا به آن شده باشید از قبل تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرید زیرا پس از آنکه این بیماری تشخیص داده شود و شما بخواهید از بیمه تکمیلی استفاده کنید امکان آن وجود ندارد از این رو باید بیمه تکمیلی را قبل از آنکه هر اتفاقی برای شما و اطرافیانتان بیفتد تهیه کنید. پس با تهیه بیمه بیماران سرطانی می‌توانید از پس مشکلات بسیار، به راحتی بربیایید.

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی یا بیمه تکمیلی درمانی، به بیمه‌ای می‌گویند که در زمان بیماری بیشترین مقدار از هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد. برای این کار شما باید نسبت به خرید و بستن قرارداد بیمه تکمیلی از طریق شرکت بیمه خود اقدام کنید و با پرداخت سالانه حق بیمه اقدام به تمدید آن کنید. بیمه تکمیلی یک روش سرمایه‌گذاری خوب برای آینده و مواقع بیماری است.

بیمه تکمیلی کدام هزینه‌های درمان سرطان را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

سرطان از آن دسته بیماری‌هایی می‌باشد که برای درمان آن مراحل متفاوت و شیوه‌های گوناگونی وجود دارد در لیست زیر به مهم‌ترین مواردی که بیمه تکمیلی آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد می‌پردازیم که عبارتند از:

  • هزینه‌های ویزیت بیمار.
  • هزینه‌های دارو.
  • هزینه‌های مربوط به تزریق داروها.
  • هزینه‌های بستری.
  • هزینه‌هایی مانند هزینه خدمات آمبولانس.
  • هزینه‌های شیمی درمانی.
  • هزینه‌های عکسبرداری که شامل: آندوسکوپی، سونوگرافی، رادیولوژی، سی تی اسکن، پت اسکن، ام آر آی و …
  • هزینه‌های آزمایشگاهی و پاتولوژی.
  • هزینه‌های عمل جراحی در صورت نیاز.

این نکته را باید ذکر کرد بیمه تکمیلی بخشی از هزینه‌های ذکر شده درباره سرطان را پرداخت می‌کند اما می‌توانید با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد از برخی از خدمات درمانی به رایگان استفاده کنید و با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه خود بخش بیشتری از این هزینه‌ها پرداخت می‌شود و می‌تواند سهم بسیاری از هزینه‌ها را پرداخت کند که با این کار از فشار وارده بر خانواده شحص مبتلا به سرطان و خود شخص بیمار تا حدی بکاهد.

بیمه تکمیلی چگونه هزینه‌های شیمی درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

یکی از روش‌های متداول در درمان بیماری‌های سرطان استفاده از شیوه درمانی شیمی درمانی است. در این روش از درمان با استفاده از دارو‌های ضد سرطان و استفاده از رادیوتراپی اقدام به نابودی سلول‌های سرطانی در مقطع‌های مختلف بیماری می‌کنند این روش از درمان برای افزایش طول عمر بیمار یا درمان کامل او استفاده می‌شود. داروهای شیمی درمانی یکی از گرانترین گروه‌های دارویی حساب می‌شوند که برای پرداخت هزینه‌های آن شرکت‌های بیمه کننده شما در صورت داشتن بیمه تکمیلی بخش زیادی از این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. البته باید بدانید که در زمان شیمی درمانی گاهی بیمار باید برای مدتی در بیمارستان بستری باشد از این رو علاوه بر هزینه‌های دارو‌های شیمی درمانی با داشتن بیمه تکمیلی می‌توانید اقدام به پرداخت هزینه‌هایی جزئی از نگه‌داری و مراقبت بیمار خود کنید. با خرید بیمه بیماران سرطانی از اتفاق‌های ناگوار، یک گام جلوتر باشید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه