اهمیت بیمه دندان پزشکی

بهترین بیمه دندان پزشکیزمان مطالعه ۳ دقیقه

اهمیت بیمه دندان پزشکی با هزینه‌ها و اهمیت بهداشت دهان و دندان دیگر بر هیچ کس ما، تجربه دندان درد و بیماری‌های دهان و دندان را داشته‌ایم. این تجربه دردناک و سخت نیازمند اقدامات درمانی خاصی می‌باشد، اما مراجعه به دندان پزشکی همیشه یکی از دغدغه‌های اکثر افراد جامعه بوده است. درمان‌‌های دهان و دندان یکی از گران‌ترین هزینه‌های پزشکی محسوب می‌شود که افراد زیادی توانایی پرداخت آن را نداشته و تنها زمانی که مجبور باشند نزد دندان‌پزشک می‌روند از همین رو مراحل درمان طولانی‌تر می‌شود و همین‌طور خطرات بیشتری سلامتی افراد را تهدید می‌کند امروز در این مقاله قصد داریم به معرفی بیمه دندان‌پزشکی و معرفی بهترین آن‌ها بپردازیم.

اهمیت بیمه دندان پزشکی

پرسشی که شاید ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول کرده، در پاسخ به این سوال می‌‎‎توانیم به موارد تحت پوشش بیمه‌های پایه اشاره کنیم، بیمه‌های درمانی پایه عموما پوشش‌های جامعی ندارند و تنها بعضی از خدمات دندان‌پزشکی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، مانند پر کردن دندان، جرم گیری و… همچنین درمانگاه‌های خصوصی دندان پزشکی و مطب‌های خصوصی دندان‌پزشکان عموما با ارگان‌های بیمه قرارداد ندارند که همین امر باعث افزایش هزینه‌های دندان پزشکی اشخاص می‌شود به همین دلیل باید نسبت به دریافت بیمه دندا‌پزشکی اقدام کنیم.

بیمه دندان‌پزشکی چیست؟

همانطور که از نام این بیمه مشخص است، پشتوانه‌ای برای پوشش هزینه‌های رفع عیوب و مشکلات دهان و دندان و درد‌های دندانی می‌باشد. البته بیمه دندان پزشکی به صورت یک بیمه مستقل وجود ندارند و بخشی از پوشش‌های اضافی بیمه درمان تکمیلی می‌باشد. احتمالا شما هم این ضرب المثل را شنیده‌اید که می‌گوید: پیشگیری بهتر از درمان است، اما با این حال نیاز برای مراجعه به دندان‌پزشکی امری غیرقابل اجتناب است و حتی با داشتن دندان‌هایی سالم باید مرتبا به دندان پزشک مراجعه کنید. بیمه تکمیلی درمان را می‌توان برای فرد یا گروهی مانند اعضا خانواده تهیه کرد و از آن برای پوشش انواع هزینه‌ها بهره برد.

ویژگی‌های بیمه دندان‌پزشکی چیست؟

بیمه دندان پزشکی شامل خدمات و ویژگی‌هایی از قبیل موارد زیر می‌باشد:

  • خدمات معاینه و تشخیص، تجویز دارو، اعزام به رادیولوژی و درخواست آزمایش و ویزیت.
  • گرافی‌پری اپیکال یا بایت وینگ (رادیوگرافی)
  • انواع جرم‌گیری‌های لثه‌ها فک بالا و جرم‌گیری لثه‌ها فک پایین.
  • بروساژ فک بالا و بروساژ فک پایین.
  • کشیدن دندان قدامی.
  • کشیدن دندان خلفی.
  • کشیدن دندان‌ها عقل.
  • پر کردن سطحی دندان‌ها.
  • جراحی‌ها نسج نرم و نسج سخت.
  • و…

شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر بیمه و مقایسه بین آن خدمات دندان‌پزشکی مورد نیاز خود بیمه دندان پزشکی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

بهترین بیمه دندان پزشکی کدام است؟

بهتر است برای دریافت بهترین بیمه دندان پزشکی به دفاتر بیمه مراجعه کرده و سپس بر اساس نیاز خود اقدام به دریافت بیمه دندان‌پزشکی نمایید، با این حال بهترین بیمه دندان پزشکی معتبر در ایران بیمه تامین اجتماعی می‌باشد. بیمه درمانی دندان پزشکی بهترین راه و بهترین پشتوانه شما در زمان درمان‌های دندان‌پزشکی می‌باشد که بتوانید بخش زیادی از هزینه‌های درمان خود را دریافت و یا جبران نمایید. برای دریافت بیمه دندان پزشکی و سقف تعهدات آن می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام فرمایید.

نحوه استفاده از بیمه دندان پزشکی چگونه است؟

برای استفاده از خدمات بیمه دندان پزشکی دو حالت در مقابل شما می‌باشد:

حالت اول: در حالت اول با مراجعه به مراکز درمانی طرف‌قرارداد و پرداخت درصد مشخصی از هزینه‌ها منصوب به فرانشیز می‌توانید از خدمات درمانی و دندان‌پزشکی استفاده کنید.

حالت دوم: در حالت دوم شما با مراجعه به هر پزشک دندان پزشک یا مطب مورد نظر خود رجوع می‌کنید و پس از پرداخت کامل‌ هزینه‌ها می‌توانید از با مراجعه به مراکز درمانی شرکت بیمه‌گذار و معاینه توسط پزشک معتمد بیمه اقدام به دریافت هزینه‌های دندان‌پزشکی خود فرمایید. با توجه به اهمیت بیمه دندان پزشکی حتما این بیمه را در نظر داشته باشید.

آیا خدمات زیبایی و ایمپلنت تحت پوشش بیمه دندان‌پزشکی قرار می‌گیرند؟

امروزه خدمات زیبایی مانند: لمینت سرامیکی، کامپوزیت‌‌های دندان، اصلاح لبخند، ایمپلنت و… مورد توجه بسیاری قرار گرفته ولی با این حال انجام اعمال فوق تحت پوشش بیمه ‌دندان‌پزشکی قرار نمی‌گیرند و پرداخت هزینه آن‌ها بر عهده خود شما نیز می‌باشد. با این حال به یاد داشته باشید که قبل از هر عمل زیبایی، نخست باید دندان‌هایی سالم داشته باشید. در نتیجه با بیمه می‌توانید به راحتی از پس این مشکلات بربیایید.

سقف پوشش تعهدات بیمه دندان پزشکی چقدر است؟

سقف پوشش تعهدات بیمه برای هر کدام از شرکت‌های بیمه‌گذار متنوع و متفاوت می‌باشد و شما می‌توانید بر حسب نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که قبل از تهیه بیمه دندان پزشکی اقدام به تحقیق درباره تعهدات شرکت بیمه‌گذار کرده باشید تا بتوانید آن‌ها را مقایسه کرده و بهترین و متناسب‌ترین بیمه دندان پزشکی بر حسب نیاز خود و خانوداه خود تهیه کنید.

استثنا در پوشش بیمه ایمپلنت!

همانطور که گفته شد، بیمه دندان پزشکی هزینه‌های مربوط به زیبایی دهان و دندان را پرداخت نمی‌کند که ایمپلنت دندان‌ها نیز از قاعده مستثنی نبوده است. اما در یک شرط کلی اگر یک شرکت اقدام به تهیه بیمه تکمیلی گروهی نماید و هزینه‌های مربوط به بیمه دندان پزشکی و ایمپلنت را بپردازد شما می‌توانید از خدمات پوشش بیمه برای ایمپلنت کردن دندان‌های خود اقدام نمایید. بیمه ماهان با ارائه بهترین بیمه درمان تکمیلی همواره کنارتان خواهد بود.

مدارک لازم برای دیافت بیمه تکمیلی درمانی کدامند؟

برای تهیه بیمه دندان پزشکی ابتدا باید بیمه تکمیلی درمانی را تهیه فرمایید با مراجعه به دفاتر بیمه و یا به صورت آنلاین با همراه داشتن مدارک زیر می‌توانید اقدام به دریافت بیمه تکمیلی نمایید، به یاد داشته باشید که بیمه تکملی در سه دسته بیمه تکمیلی گروهی، بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی خانوادگی وجود دارد. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • مدارک بیمه تکمیلی شامل فرم پرسشنامه سلامت، کپی پشت‌ و روی کارت ملی، کپی پشت ‌و روی شناسنامه و کپی صفحه اول دفترچه بیمه‌پایه خود را به نمایندگی بیمه تحویل دهید.
  • برای بیمه تکمیلی گروهی و خانوادگی مدارک اعضا گروه و خانواده نیز باید به صورت گفته شده تهیه شود.

در این مطلب به بررسی اهمیت بیمه دندان پزشکی پرداختیم و آن‌را برای عمل‌های زیبایی و ایمپلنت بررسی کردیم. آیا شما برای پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی به بیمه نیاز دارید؟ بیمه ماهان برای تهیه بیمه تکمیلی و پوشش هزینه‌های درمان کنارتان خواهد بود. برای اطلاع از شرایط و خرید بیمه تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه