بیمه اتباع خارجی

بیمه اتباع خارجی در ایرانزمان مطالعه ۳ دقیقه

ایران، از زمان‌های گذشته، به عنوان بخشی از شاهراه جهان شناخته می‌شد. به همین دلیل دیدن اتباع خارجی، هرگز چیز عجیبی نبوده و بیمه اتباع خارجی نیز به همین دلیل در این کشور اهمیت دارد. نه تنها در عصر حاضر، بلکه صدها و شاید هزاران سال پیش، ایران، به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های جهان شناخته می‌شد. بسیاری از بازرگانان، ابریشم چین و ادویه هند را از مسیر ایران به اروپا بردند. ایران محلی برای تبادل فرهنگ‌ها بود. بسیاری از مردم از کشورهای دیگر در این خاک ماندگار شدند و زندگی‌های نویی را شکل دادند. با تغییر دوران و زمان‌، اتباع خارجی بیشتری در ایران ماندگار شدند. حضور آنها باعث به وجود آمدن قوانین گوناگون در زمینه‌های مختلف شد. یکی از آنها بیمه بود. بیمه اتباع خارجی هم یکی از همین موارد بود. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان بیشتر در این باره بخوانید.

بهترین بیمه اتباع خارجی

ایران و مهمان نوازی

هر کشوری به داشتن یک جاذبه مهم مشهور است. مصر را با اهرام آن می‌شناسند، دیوار چین، نماد این کشور است و استادیوم‌های گلادیاتورهای روم نیز، نمادی از این کشور هستند. اما در کنار تمام آثار باستانی ایران، مهم‌ترین خصلت و جاذبه‌ی ایرانیان مهمان نوازی آنهاست. در ایران از زمان‌های بسیار دور، به مسافران، در راه ماندگان، غریبان و پناهندگان، اهمیت داده می‌شد. ایرانیان محل‌هایی را برای اطعام و سکونت مردم سرزمین‌های دیگر، فارغ از دین، ملت، جنسیت و رنگ پوست تدارک می‌دیدند. هنوز خانقاه‌ها و غریب خانه‌های بسیاری از زمان‌های گذشته باقی مانده که به این نگرش تاریخی اشاره می‌کند.

با گذشت زمان، جنگ‌های گوناگونی در منطقه رخ داد. یکی از مهم‌ترین آنها، جنگ مردم افغانستان با گروهک طالبان بود. در این جنگ بسیاری از مردم خانه و زمین‌هایشان را از دست دادند. آنها دیگر چاره‌ای جز مهاجرت نداشتند. بسیاری از مردم افغان از کشورشان به سوی ایران رهسپار شدند.

علاوه بر این، مردم دیگری از کشورهای دیگر هم در ایران زندگی می‌کنند. مثلا در شهر قم، طلبه‌هایی را می‌بینید که از ادیان دیگر به دین اسلام درآمده‌اند و یا مسلمانانی که برای تکمیل دوره‌های آموزشی خود، در این شهر یا مشهد، سکنی گزیده‌اند.

به جز این‌ها، اتباع کشورهای خارجی می‌توانند در قالب گروه‌های آموزشی، ساخت و ساز و به صورت پروژه‌ای هم وارد ایران شوند. در تمام این شرایط بیمه اتباع خارجی اهمیت پیدا می‌کند.

بیمه اتباع افغان در ایران

بیمه اتباع خارجی در ایران

به موجب قوانین فعلی، اتباع خارجی که با پروانه یا کارت کار در ایران مشغول به کار هستند، می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. این افراد می‌توانند در شرکت‌های دولتی و غیر دولتی، پیمانکاری‌های مختلف، پروژه‌های مختلف، سفارتخانه‌های دولت‌های گوناگون، مناطق آزاد تجاری، رانندگان حمل و نقل و بار، کارگاه‌های گوناگون و… مشغول به کار باشند. علاوه بر این‌ها، اتباع خارجی که دارای کارت کار هستند، می‌توانند به عنوان کارفرما نیز در ایران فعالیت کرده و از خدمات بیمه‌ای مانند بازنشستگی، غرامت‌های بیمه‌های و… بهره‌مند شوند. درواقع طبق قانون، با داشتن کارت اجازه کار، اتباع خارجی می‌توانند به سادگی از خدمات بیمه‌ای گوناگون استفاده کنند.

شرایط بیمه اتباع خارجی

اگر شما جز تبعه کشورهای دیگر هستید و می‌خواهید بیمه شوید، این نکات را حتما به خاطر بسپارید.

۱- آقایان نهایتا تا ۵۰ سالگی و خانم‌ها تا ۴۵ سالگی، می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

۲- فرد متقاضی باید حتما دارای پروانه کار معتبر باشد.

۳- درخواست کتبی به همراه تکمیل پرسشنامه، باید به دفتر مربوطه انجام شود.

۴- در زمان پرداخت حق بیمه، تلاش کنید بین پرداخت‌ها بیش از ۳ ماه، فاصله ایجاد شود. چرا که در این صورت قرارداد قبلی ملغی شده و باید برای قرارداد جدید درخواست بدهید.

۵- در زمان عقد قرارداد با انتخاب طرح مورد نظرتان، تعیین کنید که حق بیمه و شیوه دریافت مستمری‌تان چگونه باشد.

۶- در صورتی که در کشور خودتان بیمه شده‌اید، می‌توانید از کارفرما بخواهید که تنها حق بیمه مربوط به کار را برایتان رد کند.

۷- اگر در کشور خودتان بیمه نداشته‌اید، کارفرما مکلف است بیمه‌تان کند. البته از پرداخت ۳ درصد از حق بیمه برای بیمه بیکاری معاف هستید.

بیمه سفر اتباع خارجی

علاوه بر موارد ذکر شده، گاهی اتباع خارجی به عنوان یک مقصد میانجی و یا برای رسیدن به کشورهای دیگر، از ایران استفاده می‌کنند. در این شرایط بیمه سفر اتباع خارجی وجود دارد. این بیمه برای جبران خسارات و مشکلاتی است که قبل از سفر وجود نداشته است. مثلا اگر تبعه‌ای از کشورهای دیگر وارد ایران شده و بیمار شود. بیمه هزینه‌های درمانی او را پرداخت خواهد کرد. علاوه بر این، جبران خسارات و مشکلات دیگر را مانند هر بیمه مسافرتی دیگری، می‌توان به بیمه ماهان سپرد.

بیمه مهندس های چینی در ایران

بیمه‌های مهم دیگر

علاوه بر بیمه‌های ذکر شده، نیاز به وجود بیمه‌های دیگر، هنوز به قوت خود باقی است. مثلا بیمه آتش سوزی، بیمه زلزله، سیل، ترکیدگی لوله‌ها، بیمه حوادث، بیمه تکمیلی درمان و… باید طبق قانون برقرار باشد. علاوه بر این‌ها وجود بیمه‌های تکمیلی راهی مطمئن برای حفاظت از جان و مال افرادی است که در حال کار و زندگی هستند. با کمک بیمه ماهان، بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را درباره انواع بیمه و از جمله بیمه اتباع خارجی به دست خواهید آورد. آیا شما هم ترجبه داشتن این بیمه خاص را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید با کمک بیمه می‌توانید از چه مشکلاتی جلوگیری نمایید؟ اگر برای داشتن این بیمه و دیگر بیمه‌ها نیاز به کمک و راهنمایی داشتید، کارشناسان بیمه ماهان در کنارتان خواهند بود. برای خرید انواع بیمه و اطلاع از جزییات آنها کافی است وارد صفحه بیمه ماهان شوید و بیمه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس در کمتر از ۵ دقیقه، می‌توانید انواع تعرفه‌های بیمه را با هم مقایسه کرده و بیمه مورد نظرتان را بخرید. آیا شما تجربه خرید بیمه آنلاین داشته‌اید؟ در صورتی که برای اولین بار این شیوه خرید را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید روی کمک‌های همکاران ما حساب باز کنید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه