بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی چیست و چه انواعی دارد؟زمان مطالعه ۴ دقیقه

بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی از قدیمی‌ترین رشته بیمه‌ها و اولین بیمه‌ای است که شرکت بیمه ایران آن‌را ارائه کرد. آنچه که باعث تولد و ایجاد بیمه آتش سوزی بود، آتشی بود که سال‌ها پیش به جان لندن افتاد و بخش‌های زیادی از شهر را نابود کرد. خسارات مالی و جانی این آتش آنقدر زیاد بود که پس از آن، گروهی از افراد پیشرو جامعه، تصمیم گرفتند به تقلید از دریانوردان، بیمه را خلق و از آن استفاده کنند. یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای که در زمان تاسیس شد و هنوز هم فعال است، شرکت بیمه ققنوس بود. نامی پر معنا که با گذشت سال‌ها، آتش سوزی مهیب لندن و تاثیراتی که بر جامعه داشت را بازگو می‌کند. انواع بیمه آتش سوزی به مرور شناخته و به این رشته بیمه اضافه شد. حالا بسیاری از ما می‌دانیم بیمه آتش سوزی چیست اما شاید ندانیم چه پوشش‌های دیگری دارد و یا چگونه می‌توان از آن برای خانه، مجتمع‌ها، انبارها، کارخانه‌ها و… استفاده کرد. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان بیشتر در این باره بخوانید.

انواع بیمه آتش سوزی

انواع بیمه آتش سوزی

با گسترش شهرها، ایجاد خانه‌ها و واحدهای صنعتی، بیمه آتش سوزی به شکل‌های مختلفی ارتقا پیدا کرد. این ارتقا کمک کرد تا افراد بیشتری بتوانند از بیمه آتش سوزی استفاده کرده و ضمنا از دیگر پوشش‌های آن مطلع شوند. چرا که صرفا دانستن اینکه بیمه آتش سوزی چیست نمی‌تواند کافی باشد و باید با درک و دانش بیشتری نسبت به این بیمه، پیش برویم. مثلا اینکه با خرید بیمه آتش سوزی، می‌توانید از بیمه زلزله، آب گرفتگی، سیل و حتی دزدی هم استفاده کنید. حالا در ادامه می‌خواهیم بیشتر درباره انواع بیمه آتش سوزی برایتان بگوییم.

بیمه‌نامه آتش‌سوزی واحدهای مسکونی

هر واحد مسکونی، چه در آن مالک باشید و چه مستاجر، می‌تواند تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار بگیرد. در حالت اول می‌توانید هم ملک و هم اثاثیه را بیمه کنید و در حالت دوم یعنی وقتی که مستاجر هستید، می‌توانید صرفا وسایل و اثاثیه منزل را تحت پوشش قرار دهید. این بیمه به صورت سالیانه صادر می‌شود و پس آن نیز قابل تمدید است. در بندهای آن، بیمه زلزله، بیمه سیل و آب گرفتگی، انفجار و صاعقه، آتشفشان، دزدی با شکستن حرز و… نیز لحاظ شده است. این بیمه بسیار سریع و آسان توسط بیمه ماهان صادر می‌شود و به صورت رایگان به دست‌تان می‌رسد. در نتیجه اگر می‌خواهید با خیالی آسوده در منزلی زندگی کنید و بخش زیادی از نگرانی‌هایتان را به فراموشی بسپارید، حتما ابتدا بدانید که بیمه آتش سوزی چیست و بعد هم برای خرید آنلاین بیمه آتش سوزی ما حساب کنید.

بیمه‌نامه آتش سوزی واحدهای صنعتی

یکی از ترسناک‌ترین صحنه‌هایی که بشریت به خصوص در ۵۰ سال اخیر زیاد دیده است، آتش سوزی در واحدهای صنعتی است. این واحدها به سبب داشتن تجهیزات و مواد اولیه، بسیار مستعد آتش سوزی هستند و گاه با یک بی احتیاطی کوچک، ممکن است صدمات بسیار زیادی ببینند. آتش سوزی در واحدهای صنعتی جنبه‌های اجتماعی هم دارد. چرا که از بین رفتن یک واحد صنعتی می‌تواند باعث مشکلات بسیاری شده و شغل عده‌ای را به خطر بیاندازد. در این حالت مردم زیادی هستند که ناگهان محل درآمدشان را از دست داده‌اند و جایی که در آن کار می‌کردند دیگر وجود ندارد. حال آنکه با خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی می‌توان از این بیمه به گونه‌ای دیگر بهره برد. تمام کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی تمامی کارخانه‌های صنایع غذایی، آشامیدنی، دخانیات، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، کاغذ، مقوا، چاپ و صحافی، شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی، فلزات اساسی و صنایع متفرقه می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

بیمه‌نامه آتش سوزی واحدهای غیرصنعتی

علاوه بر واحدهای صنعتی، بخش‌های اقتصادی فعال دیگری هم هستند که باید بدانند بیمه آتش سوزی چیست و از آن استفاده کنند. در انواع بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی شامل ساختمان‌های تجاری، اداری، رفاهی، آموزشی، خدماتی و انبارها خواهد بود. بیمه آتش سوزی ساختمان، تاسیسات، ارزش دکوراسیون، اثاثه اداری، موجودی کالاها و… را تحت پوشش قرار می‌دهد تا اگر روزی حادثه‌ای در این بخش‌ها اتفاق افتاد، مالکان بتوانند از پوشش‌های آن استفاده کرده و از مشکلات و صدماتی که به آنها وارد شده عبور کنند.

همچنین بخوانید: بیمه آتش سوزی منازل مسکونی را جدی بگیرید !!!

بیمه‌نامه آتش‌سوزی مجتمع مسکونی

امروزه بسیاری از شهر نشین‌ها در مجتمع‌های مسکونی زندگی می‌کنند. این مجتمع‌ها گاهی بیش از ۱۰ طبقه هستند و مالکان و مستاجران ممکن است از شیوه ساخت و مصالح موجود در این خانه‌ها، اطلاعات کافی نداشته باشند. به همین دلیل لازم است که با خرید بیمه آتش سوزی برای مجتمع‌ها، بسیاری از هزینه‌های ترمیم و نوسازی آنها را کاهش داد. در زمان خرید بیمه آتش سوزی و انتخاب انواع بیمه آتش سوزی، آنچه که اهمیت دارد تعداد طبقات، مصالح به کار رفته و البته پوشش‌های بیمه آتش سوزی مورد نظر مالکان است. مثلا اگر خانه‌ای در طبقه دهم یک برج باشد، هزینه بیمه آتش سوزی آن از خانه‌های پایین‌‌تر بیشتر است. چرا که اگر خانه‌های طبقات بالا دچار حریق شوند، امدادرسانی به آنها دشوارتر خواهد بود. با توجه به این نکات خرید بیمه آتش سوزی برای بسیاری از خانه‌ها پیشنهاد می‌شود.

بیمه‌نامه آتش سوزی انبار

انبارها از مهم‌ترین دارایی‌های یک کارخانه یا واحد تولیدی هستند. به همین دلیل اگر مشکلی در انبار رخ دهد می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. اگر بخواهید بدانید بیمه آتش سوزی چیست و برای انبار شما انواع بیمه آتش سوزی چگونه کارایی دارد، باید برایتان بگوییم که تمام پوشش‌هایی که در دیگر بیمه‌های آتش سوزی دیده شده است، در بیمه آتش سوزی انبار هم وجود دارد. با توجه به این نکته می‌توانید انبارتان را در برابر آتش، زلزله، آب گرفتگی و سیل، صاعقه، دزدی، خودسوزی، نشست و ریزیش و… بیمه کنید. بیمه انبارها یک راه مطمئن و عالی برای حفاظت از دارایی‌های شماست و پوشش‌های آن تمام اقلیم‌های ایران را در نظر گرفته است. با خرید بیمه آتش سوزی انبار، از آنچه که به عنوان سرمایه جمع آوری کرده‌اید و می‌خواهید در آینده به سراغش بروید، به خوبی مراقبت خواهید کرد.

بیمه‌نامه آتش سوزی انبار

مبلغ بیمه شده در بیمه آتش سوزی

  • بیمه نامه با سرمایه ثابت: خسارت بر مبنای مبلغ سرمایه مندرج در بیمه نامه پرداخت خواهد شد.
  • بیمه نامه با شرایط توافقی: پس از توافق بیمه گر و بیمه گذار در مورد شرایط و میزان سرمایه، رسیدگی و پرداخت خسارت بر اساس مبلغ توافق شده انجام می‌شود.
  • بیمه با شرایط اظهارنامه‌ای (شناور): این پوشش معمولا برای انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه سرمایه موجود در انبارها متغیر است، در پایان هرماه میزان سرمایه و موجودی انبار را در غالب یک اظهارنامه به بیمه‌گر اطلاع می دهند و هنگام بروز خسارت این اظهارنامه ملاک محاسبه برای پرداخت خسارت خواهد بود.
  • بیمه با شرایط جایگزینی و بازسازی: این نوع از بیمه نامه برای مقابله با افزایش قیمت ناشی از تورم و نوسانات بازار است و شرکت بیمه متعهد به جبران خسارت به نرخ روز و به منظور جایگزینی مورد بیمه خواهد بود؛ به شرطی که بیمه گذار اموال خود را به ارزش واقعی بیمه کرده باشد و اظهارات او کاملا واقعی درج شود.
  • بیمه نامه فرست لاس (First Loss): در شرایطی از بیمه نامه فرست لاس استفاده می‌شود که بیمه گذار اطمینان دارد هر اندازه خسارت شدید باشد امکان از بین رفتن تمام مورد بیمه وجود ندارد؛ مانند زمانی که اموال بیمه شده درسطح جغرافیایی بسیار وسیعی پراکنده باشد و یا ریسک برای اموال بیمه شده متفاوت باشد. (مثل ریسک متفاوت برای موجودی انبارهای عمومی)

چه کسانی به این بیمه نامه نیاز دارند

بی‌شک تمام ما به بیمه آتش سوزی نیاز داریم. چه در خانه کار کنیم و چه در یک کارخانه، چه مالک باشیم و چه مستاجر و چه ثروتمند باشیم و چه نیازمند به پول و سرمایه بیشتر. وجود بیمه آتش سوزی یک راه عالی و مطمئن برای تمام کسانی است که می‌خواهند از دارایی‌های خود محافظت کنند و می‌دانند یک حادثه کوچک چگونه می‌تواند به همه چیز آسیب بزند. با توجه به این نکته خرید بیمه آتش سوزی و شناخت انواع بیمه آتش سوزی بر همگان واجب است. اگر این بیمه را ندارید، شرکت بیمه ماهان با ارائه بهترین و به روزترین نرخ‌های بیمه آتش سوزی کنارتان خواهد بود. هم اکنون می‌توانید برای خرید آنلاین بیمه آتش سوزی اقدام کنید.

همچنین بخوانید: تاریخچه بیمه آتش سوزی

شرایط اختصاصی بیمه نامه آتش سوزی

اگر برای خرید بیمه آتش سوزی در هیچ کدام از دسته‌های بالا قرار نمی‌گیرید و یا نیاز به پوشش‌های اضافی دیگری دارید، می‌توانید با همکاران ما در شرکت [livicon_evo name=”touch.svg” style=”original” size=”۶۰px” stroke_style=”original” stroke_width=”original” try_to_sharpen=”true” rotate=”none” flip_horizontal=”false” flip_vertical=”false” stroke_color=”#۲۲A7F0″ stroke_color_action=”#b3421b” stroke_color_alt=”#F9B32F” stroke_color_alt_action=”#ab69c6″ fill_color=”#۹۱e9ff” fill_color_action=”#ff926b” solid_color=”#۶C7A89″ solid_color_action=”#۴C5A69″ solid_color_bg=”#ffffff” solid_color_bg_action=”#ffffff” colors_on_hover=”none” colors_hover_time=”۰.۳″ colors_when_morph=”none” brightness=”۰.۱″ saturation=”۰.۰۷″ morph_state=”start” morph_image=”none” allow_morph_image_transform=”false” stroke_width_factor_on_hover=”none” stroke_width_on_hover_time=”۰.۳″ keep_stroke_width_on_resize=”false” animated=”true” event_type=”hover” event_on=”self” auto_play=”false” delay=”۰″ duration=”default” repeat=”default” repeat_delay=”default” draw_on_viewport=”false” viewport_shift=”oneHalf” draw_delay=”۰″ draw_time=”۱″ draw_stagger=”۰.۱″ draw_start_point=”middle” draw_color=”same” draw_color_time=”۱″ draw_reversed=”false” draw_ease=”Power1.easeOut” erase_delay=”۰″ erase_time=”۱″ erase_stagger=”۰.۱″ erase_start_point=”middle” erase_reversed=”true” erase_ease=”Power1.easeOut” touch_events=”false”][/livicon_evo] بیمه ماهان که اولین شرکت آنلاین ارائه کننده خدمات بیمه‌ای است، در تماس باشید. ما برای شما بهترین و کامل‌ترین بیمه را انتخاب و آن‌را با بهترین قیمت ارائه خواهیم کرد.

امیدواریم در این مطلب اطلاعات کاملی درباره اینکه بیمه آتش سوزی چیست و انواع بیمه آتش سوزی کدام است به دست آورده باشید. برای ارائه این بیمه و دیگر بیمه‌ها، همراه‌تان هستیم.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه