7 بیمه پرطرفدار

۷ بیمه پرطرفدار در ایرانزمان مطالعه ۲ دقیقه

۱- بیمه آتش سوزی

جالب است بدانید اولین بیمه‌ای که در ایران صادر شد، بیمه آتش سوزی بود. جالب‌تر آنکه، اولین بیمه‌ای که در جهان امروزی بیمه هم برقرار شد، بیمه آتش سوزی بود. مطابق با آمار منتشر شده، هر روز بیش از ۵۰ حادثه آتش سوزی رخ می‌دهد. بسیاری از بناها، مراکز خرید و حتی بازارها در معرض خطر جدی آتش سوزی هستند. خطری که ممکن است روزی ساختمان‌ها، مردم و سرمایه‌های بسیاری را به کام مرگ بکشاند. بیمه آتش سوزی علاوه بر آتش، خسارات ناشی از انفجار و صاعقه را نیز پوشش می‌دهد. از سوی دیگر؛ این بیمه آتش سوزی ناشی از فوران آتش فشان را پوشش نمی‌دهد و اگر در منطقه‌ی پرخطری هستید، می‌توانید این بیمه را به صورت جداگانه تهیه نمایید. بیمه آتش سوزی یک بیمه مهم و البته جز ۷ بیمه پرطرفدار در ایران است که وجود آن برای بسیاری از خانه‌ها ضروری است.

۲- بیمه شخص ثالث

بیمه اتوموبیل یکی دیگر از مهم‌ترین و بیمه‌های پرطرفدار ایران است. چرا که عدم وجود این بیمه نه فقط یک فقدان بلکه منع قانونی است و همه رانندگان باید برای ماشین خود آن‌را تهیه کنند. فراموش کردن تمدید بیمه شخص ثالث می‌تواند مشکلات زیادی را برایتان به بار بیاورد و اگر آن‌را نداشته باشید، اصلا نباید ماشین را از پارکینگ بیرون بیاورید. تعرفه و قیمت بیمه شخص ثالث با توجه به مدل و نوع ماشین و سال‌هایی که بدون خطا، رانندگی کرده‌اید مشخص می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید، اگر موعد پرداخت بیمه را فراموش کرده و برای تمدید آن دیرتر اقدام کنید، به ازای روزهای گذشته، شرکت بیمه گذار موظف است از شما مبلغی را دریافت کند. این مبلغ به صندوقی ریخته می‌شود تا از آن برای کمک به رانندگانی استفاده شود که در زمان نداشتن بیمه دچار حادثه شده‌اند و باید دیه یا خسارتی را بپردازند

۳- بیمه زلزله

برای کشوری که شهرهایش را روی گسل‌های گوناگون بنا کرده است، بیمه زلزله نه فقط جز ۷ بیمه پرطرفدار در ایران بلکه یک ضرورت است. چرا که بسیاری از ما اصلا نمی‌دانیم خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم امنیت لازم را دارد و یا اینکه در برابر چند ریشتر زلزله می‌تواند دوام بیاورد. به همین سبب داشتن بیمه زلزله می‌تواند در بسیاری از موارد، حالا مشکلات باشد. این بیمه درواقع یکی از زیر مجموعه‌های بیمه آتش سوزی است که در صورت خواست شما، هر دوی آنها ارائه می‌شوند. علاوه بر زلزله و آتش سوزی، مخاطرات طبیعی دیگر همچون تند باد، طوفان، برف و باران سنگین و حتی سرقت با شکست حرز، با همین بیمه قابل پوشش و جبران هستند. برای دریافت بیمه زلزله نوع ملک و چند نکته مرتبط به آن، اهمیت دارد

۴- بیمه درمان

هزینه‌های بالای درمان، بستری، انواع آزمایش‌ها و… از جمله دلایلی است که بسیاری از مردم را به داشتن بیمه درمان سوق داده است. علاوه بر این‌ها، متاسفانه سهم ابتلای ایرانیانیان به چند سرطان، بالاتر از آمار جهانی است. این نکته را هم بایددر نظر بگیریم که به دلیل تحریم‌ها، واردات برخی از داروها با مشکلاتی روبرو شده است. در نتیجه عدم وجود بیمه درمانی می‌تواند بار هزینه زیادی را بر دوش بیمار و خانواده‌اش بگذارد. به همین دلیل بیمه درمان از ۷ بیمه پرطرفدار در ایران است و می‌تواند در تامین هزینه‌ها بسیار کمک کننده باشد. بیمه تکمیلی درمان می‌تواند انفرادی یا گروهی باشد و هزینه‌های بیمارستانی، پاراکلینکی، آزمایشگاهی و حتی زایمان را پوشش می‌دهد. وجود این بیمه ضروری است و هرگز نباید درباره داشتن آن شک کنید.

۵- بیمه عمر

اینکه بیمه عمر یکی از ۷ بیمه پرطرفدار در ایران است اصلا جای تعجب ندارد. چرا که آینده‌نگری از خصلت والدین ایرانی است و بسیاری از آنها برای خود و فرزندان‌شان بیمه عمر می‌خرند. بیمه عمر نه فقط در زمان نبودن سرپرست خانوار بلکه در زمان حیات او نیز کاربرد دارد. با کمک بیمه عمر می‌توانید وام بدون ضامن و با بهره ۴ درصد بگیرید. یک اوراق بها دار با ارزش دارید و فرقی ندارد کجای این کره خاکی زندگی می‌کنید. بیمه عمر تمام این‌ها را پوشش می‌دهد. اگر شما بیمه عمر ندارید و می‌خواهید بیشتر درباره این بیمه بدانید، از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۱۰ نکته مهم درباره بیمه عمر را در وبلاگ بیمه ماهان بخوانید.

۶- بیمه مسافرتی

اگر بیمه مسافرتی ندارید و عازم سفر هستید، همین حالا چمدان‌هایتان را باز کنید و اول برای گرفتن این بیمه اقدام کنید! بسیاری از کشورهای جهان بدون بیمه مسافرتی اجازه ورود گردشگران را به خاک‌شان نخواهند داد. از سوی دیگر اگر اجبار کشور مقصد هم نباشد، عدم وجود بیمه مسافرتی در طول سفرتان به کشورهای دیگر می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بیمه مسافرتی طیف وسیعی از مشکلات را پوشش می‌دهد. مثلا اگر در سفر به خاطر تغییرات آب و هوایی حالتان بد شود، می‌توانید برای درمان از بیمه‌تان کمک بگیرید. از سوی دیگر اگر در مقصد اتفاقی نظیر جنگ، بلایای طبیعی و… اتفاق بیافتد، با کمک بیمه می‌توانید بدون هزینه اضافه زودتر بازگردید. اگر وسایل‌تان دزدیده شود، بیمه به کمک‌تان می‌آید. فراموش نکنید که ذات سفر با تغییر و گاهی بحران همراه است. در نتیجه با کمک بیمه ماهان، بیمه درمان را تهیه کنید و بعد به سفر بروید.

۷- بیمه آسانسور

با افزایش جمعیت، نیاز به وجود ساختمان‌های مرتفع افزایش پیدا کرد. ساختمان‌هایی که برای حمل و نقل ساکنین و بارها، نیاز به آسانسور داشتند. آسانسور همان قدر که وسیله‌ای کاربردی و مهم است، می‌تواند آسیب زننده هم باشد. به همین دلیل بیمه آسانسور با پوشش مشکلاتی نظیر فوت، نقص عضو و خسارات گوناگون، تلاش می‌کند تا خسارات را به حداقل برساند. قیمت بیمه آسانسور بر اساس ۵ پارامتر از جمله نوع کاربری آسانسور، ظرفیت آسانسور، میزان تعهدات درخواستی، طبقات و سن آسانسور در ساختمان تعیین می‌شود. با وجود بیمه آسانسور ارزش خانه افزایش پیدا کرده و از مشکلات بسیاری جلوگیری خواهد شد.

در این مطلب از ۷ بیمه پرطرفدار در ایران گفتیم. شما چند تا از این بیمه‌ها را دارید و یا دوست دارید کدام یک از این بیمه‌ها را داشته باشید؟ بیمه ماهان با ارائه انواع بیمه نامه‌ها کنارتان خواهد بود.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه