بیمه کارگاه قالیشویی

بیمه قالیشویی چیست؟زمان مطالعه ۳ دقیقه

بیمه کارگاه قالیشویی از آن بیمه‌هایی است که همیشه وهمه جا درباره‌اش نخواهید شنید . قالیشویی! با شنیدن این کلمه خاطرات خانه تکانی در روزهای آخر سال در ذهن هر شخصی تداعی می­شود. در گذشته مردم برای شستن قالی­ها، فرش­ها، گلیم­ها و… را در حیاط منازل خود می­شستند اما این روزها با رواج یافتن زندگی در آپارتمان­ها امکان شستشو فرش­ها و قالی­ها مهیا نیست یا حتی شستن یک فرش یا قالی کار هرکسی نیست و برای شستن فرش­ها نیاز به دانستن نکات خاصی است.

بنا بر نیاز مردم در سال ۱۳۵۰، اولین اتحادیه قالیشویی ایران تاسیس شد. امروزه قالیشویی­های بسیاری در سراسر شهرهای ایران قرار دارد که با وجود نیرو متخصص و حرفه­ای و دستگاه­های جدید در مسیر خدمت رسانی به دیگران هستند. از این رو این کارگاه­های قالیشویی بیش از گذشته به بیمه نیاز دارند.

بیمه کارگاه قالیشویی چیست؟

برای هر کارگاه قالیشویی داشتن دو بیمه آتش‌­سوزی و بیمه مسئولیت الزامی و اجباری می‌­باشد.

در واقع بیمه آنش‌­سوزی برای تمام مشاغل از الزامات می‌­باشد و بیمه مسئولیت یکی از بیمه­ه‌ای رایج در میان انواع کارگاه‌­ها، مخصوصا کارگاه قالیشویی است. در ادامه با ماه همراه باشید تا بایکدیگر به بررسی بیمه آتش‌­سوزی ومسئولیت در قالب کارگاه قالیشویی بپردازیم.

بیمه مسئولیت قالیشویی

یکی از مهم­ترین بیمه‌­ها برای صاحبان کارگاه قالیشویی بیمه مسئولیت است. این بیمه در زمان وقوع حادثه برای هر یک از کارکنان در هنگام کار مسئولیت­‌های صاحب کارگاه را در قبال این حوادث پوشش می­دهد. به عنوان مثال اگر یکی از کارگران قالیشویی در هنگام کار فوت کند، کارفرما موظف به پرداخت کامل دیه او ماست. از این رو داشتن بیمه مسئولیت می‌­تواند پشتوانه خوبی برای کارفرما باشد. از پوشش‌­های بیمه مسئولیت در حین کار می­‌توان به، بیمه مسئولیت نقص عضو، بیمه مسئولیت فوت، بیمه مسئولیت هزینه­‌های پزشکی اشاره کرد. البته این تمام پوشش‌­های بیمه مسئولیت نمی­‌باشد و شما ­می­‌توانید با مراجعه به نزد کارشناس بیمه از پوشش­‌های بیشتر یا مورد نیاز خود اطلاع حاصل کنید. بیمه کارگاه قالیشویی بسیار مهم است و نباید آن‌را پشت گوش بیاندازید.

بیمه آتش­سوزی قالیشویی

همانطور که اشاره کردیم، خرید بیمه آتش­ سوزی برای تمام مشاغل الزامی است. شما با تهیه این بیمه­ تحت پوشش موارد خاص‌­تری جز آتش­سوزی قرار می‌­گیرید. البته بیمه آتش­سوزی به تنهایی حوادثی مانند آتش­سوزی، صاعقه و انفجار را پوشش می‌دهد و دیگر پوشش­‌های آن را می­‌توانید با پرداخت مبالغ  بسیار ناچیز تهیه کنید. نرخ این پوشش‌­ها هر سال توسط شرکت­‌های بیمه اعلام می­گردد. با این حال توصیه می­‌کنیم که با تهیه بیمه آتش­‌سوزی برای قالیشویی پوشش‌­های دیگر آن از جمله بیمه سرقت با شکست حرز، ترکیدگی لوله، شخص ثالت را تهیه کنید. بیمه کارگاه قالیشویی با بیمه آتش سوزی کامل می‌شود. در ادامه با همراه باشید تا به بررسی هر یک از این پوشش­ها بپردازیم.

بیمه سرقت با شکست حرز

سرقت با شکست حرز، به معنای ورود و سرقت به وسیله زور و اجبار است. در این صورت به عنوان یک کارگاه قالیشویی اگر مورد سرقت با شکست حرز قرار بگیرید می‌­توانید با مراجعه به شرکت بیمه در مدت ۴۸ ساعت گزارش و مدارک مورد نیاز خود را تحویل دهید تا شرکت بیمه اقدام به پرداخت خسارت وارده کند. لازم به ذکر است که اگر بر اثر غفلت، فرش، قالی و… گم شود، با بررسی کارشناسان اتحادیه و دیگر کارشناسان می‌­توان تا ۹۰ درصد از خسارت فرش را بر اساس فاکتور خرید بازگرداند.

بیمه ترکیدگی لوله

کارگاه‌­های قالیشویی از تاسیسات متعددی تشکیل شده­اند و وجود انواع لوله در آن­ها بسیار عادی است به همین علت به صاحبان این کارگاه­‌ها توصیه می‌­شود تا پوشش اضافی بیمه آتش­سوزی موسوم به بیمه ترکیدگی لوله را نیز تهیه کنند. بر اساس پوشش این بیمه اگر در کارگاه قالیشویی ترکیدگی لوله رخ دهد می‌­توان خسارت­های ناشی از ترکیدگی لوله را تحت پوشش قرار داد. اگر یک کارگاه قالیشویی دچار این حادثه شود می‌­تواند با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز اقدام به دریافت خسارت وارده کند.

از دیگر پوشش­های اضافی بیمه آتش سوزی که می­‌توانید بر اساس نیاز خود آن­ها را تهیه کنید می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکست شدن شیشه­‌ها
  • زلزله
  • سیل
  • ریزش سقف (ناشی از فشار برف)
  • و…

بیمه مسئولیت آتش­ سوزی برای قالیشویی

بیمه مسئولیت آتش سوزی با بیمه آتش سوزی تفاوت بسیاری دارد. در هنگام تهیه بیمه آتش سوزی شما می‌­توانید حوادث و پوشش­های اضافی­ای را تهیه کنید تا در صورت بروز خسارت به مال و اموال شما شرکت بیمه خسارت وارده را پرداخت کند. اما اگر با بروز یک حادثه برای کارگاه شما برای همسایگان و دیگر کارگاه­ها حادثه­ای ایجاد شود پوشش بیمه آن چگونه است؟

برای پاسخ به این سوال شما نیاز به تهیه بیمه مسئولیت آتش سوزی دارید. بر طبق قرارداد این بیمه اگر کارگاه شما باعث بروز حادثه آتش­ سوزی برای شخص ثالث مانند یک کارگاه دیگر شود در صورت داشتن بیمه مسئولیت آتش سوزی خسارت‌­های وارده از سمت شما به شخص ثالث توسط شرکت بیمه طرف قرارداد پرداخت می­‌شود.

به خاطر داشته باشید که پوشش‌­های مختلفی و شروط مختلفی نیز برای پرداخت این خسارت‌­­ها وجود دارد، بعضی ازآن­ها با بروز مشکلات رایج می­‌توانند از فروپاشی کسب و کار شما جلوگیری کنند. در هنگام تهیه هر پوشش بیمه، نیازها و خواسته­‌های خود را مطرح کنید تا شرکت بیمه­‌گر بتواند بهترین خدمات بیمه را به شما ارائه کند.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه