بیمه ماشین آفرودزمان مطالعه ۲ دقیقه

بیمه ماشین آفرود و به خصوص بیمه بدنه ماشین آفرود، بی‌شک الزامی است. چرا که این ماشین‌ها، در معرض حوادث و رخدادهای گوناگونی هستند. نام ماشین آفرود، از ترکیب دو واژه Off و Road می‌باشد، به معنا خارج از جاده. طرفداران این ورزش رانندگان ماشین‌های دو دیفرانسیل می‌باشند. آفرود ورزشی در دل طبیعت با هدف عبور از موانع مختلف می‌باشد این ورزش دارای جذابیت‌های بسیاری می‌باشد اما هر ورزشی در کنار جذابیت‌های خاص خود آسیب دیدگی‌ها و خسارات جانبی مخصوص به خود را نیز دارند و آفرود از این موضوع مستثنی نیست.

آسیب‌های کمتر، با بیمه ماشین آفرود

آسیب دیدگی خودرو، راننده و یا گاهی سرنشینان از اتفاقاتی است که ممکن است در طی طول آفرود رخ دهند و نظر به بالا بودن هزینه‌های تعمیرات و درمان لازم است که رانندگان خودرو‌های آفرود اقدام به تهیه بیمه‌نامه‌های خاصی نمایند با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی آن‌ها بپردازیم. ابتدا به بررسی بیمه بدنه ماشین آفرود خواهیم پرداخت.

بیمه ماشین آفرود ویژه بدنه

خرید بیمه بدنه برای ماشین‌های شهری یک الزام واجب است. حال اگر صاحب ماشینی باشید که قرار باشد در جاده‌های خارج از شهر تردد کند، بی‌شک بیشتر به بیمه بدنه نیاز دارید. بیمه بدنه در مواقع بروز حوادث گوناگونی از جمله، تصادف، برخورد با اجسام، سیل، صاعقه و حتی دزدی کلی و جزیی ماشین، کنارتان خواهد بود.

از سوی دیگر، ریختن رنگ، اسید و یا آسیب دیدن بدنه با اجسام تیز نیز، در پوشش‌های بیمه ماشین آفرود هستند.

با خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه ماهان، می‌توانید مطمئن باشید که ماشین‌‌تان در برابر مشکلات بسیاری، ایمن شده و اگر در طول سفر آفرودی برای آن حادثه‌ای پیش بیاید، می‌توانید با کمک بیمه، از آن گذر کنید.

بیمه دزدی ماشین آفرود

همان‌طور که در خطوط بالا گفتیم، یکی از پوشش‌های بیمه بدنه، بیمه دزدی است. وجود این بیمه کمک می‌کند که در سفرهای خارج از شهر، کمپینگ و محیط‌هایی که امنیت کمتری دارد، با خیالی آسوده، از سفرتان لذت ببرید. با ماشین آفرود، در جاده‌ها برانید و همه چیز را به بیمه بسپارید.

بیمه شخص ثالث خودروی آفرود

بر طبق قانون، کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی و انواع یدک و تریلر متصل به وسایل مزبور و قطارهای راه آهن اعم از اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند مسئول جبران خسارات بدنی و مالی هستند که در اثر حوادث وسایل نقلیه مزبور یا محمولات آن‌ها به اشخاص ثالث وارد شود و موظفند بیمه شخص ثالث را تهیه نمایند. به عبارت ساده‌تر دارندگان تمام وسایل نقلیه باید بیمه شخص ثالث داشته باشند و خودرو‌های آفرود از این قانون مستثنی نیستند.

بیمه شخص ثالث چیست؟

این بیمه یکی از بیمه‌های اجباری خودرو می‌باشد و تمام رانندگان وسایل نقلیه باید آن را تهیه کنند و در هنگام رانندگی این بیمه‌نامه را در نزد خود به همراه دیگر مدارک مورد نیاز نگه‌دارند و به همراه نداشتن آن در صورت درخواست مامور راهنمایی رانندگی جرم محسوب می‌شود و همراه با جریمه و حتی انتقال خودرو به پارکینگ می‌باشد. بیمه شخص ثالث خسارات مالی و جانی وارد شده به اشخاص زیان‌دیده را جبران می‌کند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یکی از شاخه‌های بیمه مسئولیت می‌باشد و دو نوع از خسارات یعنی خسارت مالی و خسارت جانی را پرداخت می‌کند که به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خسارت مالی بیمه شخص ثالث

همانطور که گفتیم بیمه شخص ثالث خسارات مالی را پوشش می‌دهد سقف پوشش خسارت مالی از نه میلیون تومان تا سی میلیون تومان می‌باشد.

خسارت جانی بیمه شخص ثالث

خسارت جانی بیمه شخص ثالث تا سقف سیصد و شصت میلیون تومان یعنی به میزان دیه کامل در ماه‌های حرام می‌باشد لازم به ذکر است که این مبلغ تا سقف دویست و هفتاد میلیون تومان برای خسارت جانی راننده مقصر در نظر گرفته شده است.

دیه و بیمه شخص ثالث

در صورت فوت راننده و یا سرنشینان وسیله نقلیه، شرکت بیمه دیه مورد نظر و تصویب شده در آن سال را با تایید کارشناسان خود به صورت کامل پرداخت خواهد کرد و بیمه شخص ثالث در ماه‌های حرام ( ذی حجه، ذی قعده، رجب، محرم) مشمول افزایش حق بیمه می‌باشد. همچنین بیمه شخص ثالث هزینه‌های عابران پیاده و راننده و سرنشینان داخل خودرو مقصر را نیز پوشش می‌دهد.

قوانین بیمه شخص ثالث

همانطور که می‌دانید این بیمه با هدف کاهش خسارات به رانندگان خودرو‌ها کمک می‌کند. از این رو رعایت قوانین بیمه شخص ثالث جهت جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر آینده اهمیت دارد.

این قوانین به شرح زیر می‌باشد:

  • عدم تردد خودرو بدون بیمه شخص ثالث ممنوع است و در صورت مشاهده، خودرو راننده بدون بیمه شخص ثالث توقیف و فرد جریمه می شود.
  • ·          خودرو فاقد بیمه شخص ثالث خرید و فروش (عدم تعویض پلاک توسط مراجع ذی ربط) نمی شود.
  • در صورت بروز تصادف، راننده مقصر هیچ گونه پوششی از بیمه شخص ثالث دریافت نخواهد کرد.

مدارک لازم جهت صدور بیمه‌نامه شخص ثالث

با مراجعه به دفاتر به بیمه برای دریافت بیمه‌نامه شخص ثالث به همراه داشتن مدارک زیر الزامی می‌باشد:

  • اصل سوابق بیمه نامه قبلی.
  • اصل سند و کارت مشخصات وسیله نقلیه (در بیمه نامه شخص ثالث در صورتیکه وسیله نقلیه جدید در تملک متقاضی بیمه نامه قرار گرفته است ارائه بنچاق الزامی است)
  • اصل کارت ملی دارنده وسیله نقلیه.

مراحل صدور بیمه‌نامه شخص ثالث

  • تکمیل فرم پرسشنامه توسط بیمه گذار، مالک، نماینده قانونی.
  • تحویل فرم پرسشنامه تکمیل شده به همراه سوابق و کارت شناسایی وسیله نقلیه و شماره ملی به بخش صدور.
  • انجام استعلام مبنی بر کنترل سوابق خسارتی (در بیمه شخص ثالث در صورت موجود بودن اصل بیمه استعلام ضرورتی ندارد).

قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث

عوامل متعددی بر قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث تاثیرگذارند این عوامل عبارتند از نرخ پایه که بر اساس ارزش ریالی خودرو تعیین می شود که این ارزش برحسب تعداد سیلندر در خودرو محاسبه می شود کمتر بودن تعداد سیلندر مساوی با کاهش حق بیمه می‌باشد.

عوامل دیگری که بر قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث تاثیرگذارند عبارتند از:

  •   تخفیف عدم خسارت، به این معنی که اگر در طی سال‌هایی متوالی خسارتی دریافت نگردد مشمول حق تخفیف می‌شود.
  • سال تولید خودرو یکی از عوامل موثر بر قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث می‌باشد و قدیمی‌تر بودن خودرو باعث افزایش حق بیمه می‌شود. البته افزایش حق بیمه حداکثر تا ده درصد می‌باشد.
  • کاربری خودرو: خودرو‌ها اعم از تاکسی‌ها، حمل و نقل شهری و بین شهری، خودرو‌های حمل بار و خودرو‌های امدادی و حمل مواد خاص تعرفه خاص خود را دارند.

تخفیف ارائه شده توسط شرکت بیمه.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه