بیمه عکاسان

بیمه عکاسانزمان مطالعه ۳ دقیقه

هر جا که نور باشد، عکاسی متولد خواهد شد. عکاسان از مهم‌ترین اقشار در تمام دنیا هستند. به همین دلیل بیمه عکاسان بسیار مهم است و می‌توان آن‌را از جنبه‌های گوناگونی بررسی کرد. عکاس‌ها برای گرفتن صحنه‌های بی نظیر، مهم و تاریخی، ممکن است بهای گزافی بدهند. گاهی ابزار و وسایل‌شان از دست می‌رود، گاهی صدمه می‌بینند و گاهی هم جان‌شان به خطر می‌افتد. در تمام این شرایط، بیمه می‌تواند به شکل‌های گوناگونی از عکاسان محافظت کند. عکاسانی که با عکس‌هایشان، رویدادهای مهم را ثبت کرده‌اند. بیمه ماهان در این مطلب بیشتر برایتان از بیمه عکاسان و نکات مهم آن خواهد گفت.

خرید بیمه عکاسان

تاریخچه عکاسی در دنیا

پیش از آنکه بخواهیم درباره بیمه عکاسان بگوییم، می‌خواهیم درباره تاریخ عکاسی برایتان بگوییم. عکاسی، حرفه‌ و هنری نبود که به یک باره متولد شود. بلکه دانشمندان و پژوهشگران متعددی برای قرن‌ها روی آن کار کردند. شاید بتوان اولین نشانه‌های تاریخچه عکاسی را مربوط به زمانی دانست که حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح، افرادی چون ارسطو و اقلیدس، برای شناخت نور و شیوه حرکت آن، پژوهش‌هایی را آغاز کردند. آنها برای شناخت بهتر پدیده‌ها، ایده سوراخ سوزنی را پیگیری کردند. چرا که می‌خواستند ثابت کنند، نوری که باعث دیدن اجسام می‌شود، از چشم انسان نمی‌آید! در همان دوران، ساخت و شناخت محفظه‌ای به‌نام اتاق تاریک هم شروع شد.

بعدها دانشمندان دیگری نیز فعالیت‌هایی را انجام دادند. تا اینکه در سال ۱۸۰۲، توماس وجوود و هامفری دیوی، توانستند تصویری را روی نیترات نقره ثبت کنند. بعدها با در نظر گرفتن این تکنولوژی و شیوه ساخت اتاق تاریک، ایده ساخت دوربین عکاسی شکل گرفت.

سال‌های سال طول کشید تا دانشمندان با آزمون و خطاهای بسیار، ساعت‌ها نوردهی و همکاری همزمان با شیمی‌دان‌ها، بتوانند دوربین و بعد هم عکس‌هایی را خلق کنند. شاید از همان روزها تفکر شکل گیری بیمه عکاسان آغاز شده است.

سابقه عکاسی در ایران

سه سال پس از اختراع رسمی دوربین عکاسی در فرانسه، یک دوربین و تمام ادوات آن به محمد شاه قاجار هدیه داده شد. البته متاسفانه تمام عکس‌هایی که با آن دوربین گرفته شده است، از بین رفته. در همان سال‌ها کم کم گردشگران و خارجی‌هایی که در ایران بودند، از مناطق مختلف عکاسی کردند. بعدها ناصرالدین شاه (در قرن نوزدهم) دوربین عکاسی داشت و در کاخ گلستان عکاسخانه‌ای را هم راه اندازی کرد. از آن زمان که دوربین عکاسی وارد ایران شد، بسیاری از رویدادها و افراد مهم سیاسی، توانستند تصاویر خود را ثبت کنند. در راس آنها نیز ناصرالدین شاه است که ۵۰ سال حکومت کرد و در این مدت از بسیاری از زنان و مردان کاخ، عکس گرفت. علاوه بر این، ناصرالدین شاه اولین سلفی ایران را هم از خودش گرفته و پشت عکس هم نوشته، این ما هستیم!

در دوره مظفرالدین شاه، اولین آموزش‌های عکاسی در طبقه دوم مدرسه دارالفنون آغاز شد. مردم دیگر هم در عکاسخانه‌ها، می‌توانستند عکس بگیرند و وقایع مهم زندگی خود را ثبت کنند. نخستین عکس‌های خبری ایران نیز در همین دوره و تقریبا مصادف با مشروطیت، توسط استپبان استپانیان، گرفته شد. با این همه سابقه و تاثیری که عکاسی داشت، بیمه عکاسان هم کم کم متولد می‌شد.

بیمه عکاسان چیست؟

امروزه در ایران؛ عکاسان جز هنرمندان محسوب می‌شوند. بیمه آنها نیز در همین زمینه بررسی شده و می‌توانند از بیمه مناسب خود استفاده کنند. ما پیش از این در مطلب بیمه هنرمندان درباره شرایط و مدارک لازم برای گرفتن بیمه عکاسان گفته بودیم. شما می‌توانید در آن مطلب اطلاعات کامل و جامع مورد نیازتان را به دست بیاورید. اما در ادامه می‌خواهیم برایتان از بیمه‌های دیگری بگوییم که اگر عکاس هستید، می‌تواند برایتان بسیار کاربردی باشد.

بیمه عمر برای عکاسان

هنرمندان؛ به خصوص آنهایی که فیریلنس کار می‌کنند، از آسیب پذیرترین اقشار هستند. اگرچه با بیمه عکاسان که در دسته بیمه هنرمندان است، می‌توانند بیمه شوند، اما مشکلات و نگرانی‌های دیگری خواهند داشت. اگر شما عکاس هستید و می‌خواهید برای آتیه خود یا خانواده‌تان اندوخته‌ای مناسب داشته باشید، بیمه عمر یک پیشنهاد عالی است. اندوخته بیمه عمر یک سرمایه مناسب است که به آن مالیات تعلق نمی‌گیرد. شما می‌توانید در طول دوره پرداخت بیمه عمر، با توجه به اندوخته‌ای که دارید، وام بگیرید. بدون آنکه به ضامن نیاز باشد و یا بخواهید کارمزدهای گزاف بپردازید. شما می‌توانید بیمه عمر را به صورت اقساطی و با پرداخت ماهیانه ۵۰ هزار تومان برای خود و یا فرزندان‌تان برقرار کنید. این بیمه در شرایط سخت و طاقت فرسا از شما مراقبت خواهد کرد و می‌تواند یک راه بدون دغدغه و نگرانی برای عبور از مشکلات باشد. برای خرید بیمه عمر کافی است ۵ دقیقه وقت بگذارید و بعد همه چیز را به بیمه ماهان بسپارید.

بیمه تکمیلی درمان

هزینه‌های درمان، دارو، جراحی، بستری و… در ایران بسیار بالاست. در شرایط بحرانی هزینه یک شب بستری در آی سی یو میلیون‌ها تومان است و بسیاری از داروها با قیمت بالایی وارد می‌شوند. در این شرایط بیمه تکمیلی درمان یک راه بسیار عالی برای محافظت از شما و عزیزان‌تان است. این بیمه که توسط شرکت‌های گوناگون و با تعرفه‌های مختلف ارائه می‌شود، هزینه‌های بسیاری مانند دندان پزشکی، خرید عینک طبی، لایزیک طبی چشم، انواع جراحی‌ها، سونوگرافی، ام آر آی، زایمان، شکستگی‌ها، تزریق‌ها، هزینه ویزیت پزشکان و… را می‌پردازد. ضمنا اگر فردی که بیمه تکمیلی دارد، متوجه شود که به بیماری خاصی مانند سرطان یا ام اس دچار شده نیز، بیمه هزینه‌های درمان آن بیماری‌ها را نیز پرداخت خواهد کرد. بیمه درمان یک بیمه عالی است که در کنار بیمه عکاسان باید به آن فکر کنید. این بیمه واقعا کاربردی و سودمند است.

بیمه آتش سوزی

این بیمه که در کنارش، پوشش بیمه زلزله، بیمه آب گرفتگی و ترکیدن لوله، بیمه بارش برف و باران، بیمه دزدی و… نیز تعریف شده است، برای عکاسان یک بیمه ضروری است. اگر خانه، گالری یا کارگاه خود را با این بیمه ایمن کنید، خیال‌تان از بسیاری جهات آسوده خواهد بود. چرا که این روزها، ابزار و تجهیزات عکاسی بسیار گران است و اگر رویدادی باعث آسیب دیدن‌شان بشود، می‌تواند غیر قابل جبران باشد. در نتیجه با انتخاب بیمه آتس سوزی و خرید فوری آن از بیمه ماهان می‌توانید در برابر بسیاری از مشکلات از تجهیزات و اندوخته خود محافظت کنید.

در این مطلب به بررسی تاریخچه عکاسی، عکاسی در ایران و بیمه مناسب عکاسان پرداختیم. آیا شما عکاس هستید؟ فکر می‌کنید جای چه بیمه‌هایی در بازار بیمه ایران برای شما خالی است؟ ممنون می‌شویم نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت‌ها برای ما بنویسید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه