آیا خرید بیمه آسانسور، اجباری است؟

آیا خرید بیمه آسانسور اجباری است؟زمان مطالعه ۳ دقیقه

نسخه صوتی مقاله: آیا خرید بیمه آسانسور اجباری است؟

بیمه آسانسور اجباری است؟ قیمت آن چقدر است؟ ، موارد تحت پوشش بیمه چیست؟ و… از جمله مهم‌ترین سؤالاتی هستند که پیرامون بیمه آسانسور مطرح می‌شوند.

آسانسورها شاید در نگاه اول، کاملاً بی‌خطر به نظر برسند. شاید هم صدمات مالی و جانی در آسانسورها را فقط در فیلم‌های هیجانی یا آخرالزمانی دیده باشید! اما باور کنید آسانسورها در واقعیت هم می‌توانند خسارات سنگین و بعضاً جبران‌ناپذیری به اشخاص و اموال وارد کنند و حوادث وحشتناکی مثل پارگی کابل و سقوط آسانسورها و پیامدهای آن در جهان واقعی نیز می‌تواند رخ دهد.

البته احتمال وقوع حوادث جدی در ارتباط با آسانسورها کمتر است اما با توجه به‌ شدت عواقب، خرید بیمه آسانسور، اقدامی لازم و معقول به نظر می‌رسد.

آیا خرید بیمه آسانسور اجباری است؟
خرید بیمه نامه آسانسور برای چه کسانی اجباری است؟

آیا بیمه آسانسور اجباری است؟

وقوع هر اتفاق ناخوشایندی که به آسانسور یک مجتمع یا ساختمان ارتباط پیدا کند، مالک یا مدیر آن را در مقام پاسخگویی قرار می‌دهد و می‌تواند تبعات قانونی سنگینی را متوجه آن‌ها کند. به همین دلیل، علی‌رغم آنکه بیمه مسئولیت آسانسور، الزام قانونی ندارد، اما ضرورت و حساسیت موضوع باعث می‌شود که اکثر افراد نسبت به تهیه و اخذ این بیمه‌نامه اقدام کنند.

بیمه آسانسور چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

همان‌طور که گفتیم آسانسور به‌طور بالقوه می‌تواند آسیب‌ها و خسارات جدی را متوجه افراد و اموال کند. به همین دلیل هزینه کلیه سوانح منجر به فوت، نقص عضو، خدمات درمانی و خسارات مالی از مهم‌ترین مواردی هستند که تحت پوشش بیمه آسانسور قرار می‌گیرند.

محاسبه قیمت بیمه آسانسور

مثل هر بیمه‌نامه دیگر، قیمت بیمه آسانسور هم با توجه به عوامل مختلفی محاسبه و تعیین می‌شود. این عوامل عبارت‌اند از:

  • نوع کاربری: نخستین عامل مؤثر در محاسبه قیمت بیمه آسانسور، نوع کاربری آن است. آیا از آسانسور برای جابجایی نفرات استفاده می‌شود یا برای حمل بار؟ یا شاید هم هر دو!؟
  • ظرفیت و وزن بار مجاز آسانسور
  • سن یا قدمت آسانسور: قیمت بیمه آسانسور با قدمت آن رابطه مستقیم دارد. چون در این حالت، ریسک خرابی آسانسور و احتمال بروز حوادث نیز افزایش می‌یابد.
  • سقف تعهد مالی درخواستی از سوی بیمه‌گذار: در اینجا بیمه‌گذار با توجه به حساسیت شرایط، مناسب‌ترین آپشن پوشش مالی را برای خود انتخاب می‌کند.
  • سایر موارد: ویژگی‌های فیزیکی آسانسور مثل درب دار بودن، تجاری یا مسکونی بودن ساختمان و نیز تعداد طبقات آن، تحت پوشش قرار دادن تعمیرکاران آسانسور و… از دیگر عوامل مهمی هستند که می‌توانند در قیمت بیمه‌نامه آسانسور دخیل باشند.

خرید آنلاین بیمه آسانسور

فروشگاه آنلاین بیمه ماهان، به‌عنوان یک سامانه‌ی مرجع در زمینه‌ی بیمه، ویترینی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه‌ای مثل ایران، رازی، آسیا، معلم، سامان و تعاون است که خرید آسان، بی‌دردسر و مقرون‌به‌صرفه‌ی انواع بیمه‌نامه‌ها از جمله بیمه آسانسور را برای شما خوبان امکان‌پذیر می‌کند.

بیمه آسانسور | همه چیز درباره بیمه آسانسور به زبان ساده!
بیمه آسانسور | همه چیز درباره بیمه آسانسور به زبان ساده!

شما می‌توانید ضمن بررسی و مقایسه‌ی کامل انواع بیمه‌های آسانسور از برندهای مذکور، نسبت به انتخاب مناسب‌ترین گزینه ممکن اقدام کرده و هزینه آن را طی فرایندی ساده به‌صورت نقد یا اقساط بپردازید و در ازای خرید آنلاین بیمه آسانسور، یک جلد کتاب قانون تملک آپارتمان‌ها را از ما هدیه بگیرید.

ارائه‌ی بهترین قیمت بیمه آسانسور، تحویل فیزیکی و رایگان بیمه‌نامه، عضویت در باشگاه مشتریان هواپیمایی ماهان و پین‌های تخفیف برای خریدهای بعدی از دیگر مزایایی هستند که به ازای خرید بیمه آسانسور (و سایر بیمه‌ها) از فروشگاه آنلاین بیمه ماهان، با هدف خلق ارزش مستمر برای شما مشتریان گرامی، از آن‌ها بهره‌مند‌ خواهید شد.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه