همکاری شرکت های بیمه با استارت اپ

ممنوعیت همکاری شرکت‌های بیمه با استارت اپ‌های بدون مجوززمان مطالعه ۲ دقیقه

به موجب بخشنامه بیمه مرکزی، همکاری شرکت های بیمه با استارت اپ بدون مجوز ممنوع اعلام شد. در نتیجه این تصمیم، بیمه مرکزی با ارائه زمان کافی به استارت اپ‌هایی که در زمینه بازاریابی برخط فعالیت می‌کنند، فرصت داد تا مجوزهای لازم را اخذ کنند. اما از اول تیرماه همکاری در فروش همه رشته‌های بیمه بین شرکت‌های بیمه و استارت اپ ها ممنوع است. به منظور پیگیری این بخشنامه و انجام اصولی آن، بیمه مرکزی در صورت مشاهده نام شرکت‌های بیمه در سایت و نرم‌افزارهای استارت اپ‌های غیرمجاز، برخورد نظارتی در دستور کار قرار خواهد داد. در ادامه این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان که دارنده پروانه فروش برخط (استارت اپ) از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی است، بیشتر درباره این بخشنامه و جزییات آن بخوانید.

بخشنامه ممنوعیت چه می‌گوید؟

در بخشنامه بیمه مرکزی تاکید شده است، چنانچه شرکت‌های بیمه به‌صورت مستقیم، غیرمستقیم و یا خارج از چارچوب ضوابط و مقررات بیمه‌ای ذکر شده برای بستن قراردادها اقدام کرده باشند باید به سرعت برای ابطال قرارداد دست به کار شوند. سپس آنها باید کل حق بیمه متعلقه را دریافت و نتیجه را به بیمه مرکزی اعلام کنند.
علاوه بر این، در همین بخشنامه آمده است که لحاظ کردن هر گونه تخفیف مازاد بر حد مقرر در تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث (مصوب ۱۳۹۵) در حق بیمه تعهدات اجباری بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده که منجر به کاهش خالص پرداختی بیمه گذار شود، ممنوع شده است.

بر اساس این قانون، شرکت‌های بیمه می‌توانند تا ۲/۵ درصد کمتر از نرخ‌های مصوب را ملاک خود قرار دهند و مقدار پایین‌تر از این، مجاز نمی‌باشد. علاوه بر این، بر اساس قوانین بیمه مرکزی، بیمه می‌تواند، تا ۲.۵ درصد بیش از قیمت مصوب را در ازای ارائه خدمات بهتر، از بیمه گذار دریافت کند.

تخفیف‌های مجاز و غیر مجاز

بخشنامه اخیر بیمه مرکزی به میزان تخفیف‌هایی که توسط شرکت‌های بیمه و استارت اپ‌ها ارائه می‌شود نیز پرداخته است. بیمه مرکزی ارائه هرگونه بن خرید، کارت‌های اعتباری و تخفیف‌ها، به جز آنچه در قانون ذکر شده است را ممنوع می‌داند. تخفیف‌های قانونی، برای مثال، شامل بیمه‌های شخص ثالثی هستند که برای بیمه‌های بدون خسارات و یا نو شماره ارائه می‌شود. به همین دلیل پیگیری عدم همکاری شرکت های بیمه با استارت اپ بدون مجوز بسیار اهمیت دارد.

بیمه ماهان، کارگزار آنلاین بیمه مجاز

اگر با خواندن این مطلب برایتان سوال پیش آمده که بیمه ماهان در کدام دسته قرار می‌گیرد، باید برایتان بگوییم که بیمه ماهان با اخذ تمام مجوزهای بیمه مرکزی، به عنوان یک بیمه گزار خوشنام به ارائه انواع خدمات بیمه‌ای مشغول است. فروشگاه بیمه ماهان به عنوان اولین استارت اپ دارای پروانه فعالیت فروش برخط در تاریخ ۹/۹/ ۱۳۹۹ مجوز کارگزاری آنلاین بیمه را از بیمه مرکزی دریافت کرده و با کد ۱۶۹۵ در حال فعالیت است.

در تمام خریدهای اینترنتی شما، کیفیت، سرعت، ارائه بهترین قیمت و حفظ حریم شخصی‌تان، برای ما بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل تمام درگاه‌های پرداخت کاملا امن و معتبر هستند. علاوه بر این، قیمت‌های ارائه شده با نظارت مستقیم بیمه مرکزی ارائه می‌شود.

امیدواریم در مسیر خرید بیمه آنلاین همواره بتوانید به بهترین و با ارزش‌ترین منابع دسترسی داشته و خدماتی عالی و مناسب را دریافت نمایید. با عدم همکاری شرکت‌های بیمه با استارت اپ‌های بدون مجوز می‌توانید بیمه‌های معتبر و با قیمت واقعی دریافت کنید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

۲ دیدگاه

    • سلام با سپاس از نظر شما
      امیدواریم با نظارت بیمه مرکزی شاهد اتفاق‌هایی خوب باشیم.

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه