خرید بیمه بدنه

چرا بیمه بدنه ضروری است؟زمان مطالعه ۲ دقیقه

خرید بیمه بدنه یکی از مهم‌ترین و عاقلانه‌ترین خریدهایی است که می‌توانید برای ماشین‌تان انجام دهید. چرا که بیمه بدنه می‌تواند در شرایط بسیار سخت، همراه‌تان باشد. این بیمه به صورت جداگانه از بیمه شخص ثالث فروخته می‌شود و تمدید آن نیز اجباری نیست. از آنجا که بیمه ماهان ارائه کننده طیف وسیعی از انواع بیمه و از جمله بیمه بدنه می‌باشد، در این مطلب برایتان از لزوم داشتن این بیمه و شیوه دریافت آن خواهیم گفت. چرا که بسیاری از مردم درباره نکات مهم این بیمه نمی‌دانند و تنها در زمان بروز حادثه متوجه اهمیت داشتن بیمه بدنه هستند. در ادامه این مطلب، همراه ما باشید.

لزوم خرید بیمه بدنه

بیمه بدنه چیست؟

برای ماشین‌ها بیمه شخص ثالث ضروری است اما بیمه بدنه را می‌توانید بنابر خواست و نظر خودتان به بیمه خودرو اضافه کرده و یا از آن چشم پوشی کنید. درواقع این بیمه برای زمانی کارایی دارد که در اثر تصادف (که خودتان مقصر بودید)، برخورد با اجسام و اشیا، آسیب دیدن خودرو در زمانی که نمی‌توانید مقصر آن‌را پیدا کنید و… ماشین‌تان آسیب ببیند. این آسیب می‌تواند کلی یا جزیی باشد و یا مشکلاتی را برایتان ایجاد کند. در تمام این شرایط خرید بیمه بدنه یک راه اصولی برای جبران صدمات است. مبلغ این بیمه بر اساس نکات مهمی محاسبه و پرداخت می‌شود که در ادامه بیشتر درباره آنها گفته‌ایم.

عوامل موثر در قیمت بیمه بدنه

اگر برای خرید بیمه بدنه به سایت بیمه ماهان مراجعه کنید، می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه بیمه مورد نظرتان را دریافت کنید. اما این بیمه چطور و بر چه مبنایی محاسبه شده است؟ حالا می‌خواهیم از نکات اثرگذار در این موضوع برایتان بگوییم.

۱- نوسانات بازار

بی شک مانند هر کالای دیگری، بیمه نیز تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد. از سوی دیگر قیمت خودروها و لوازم آنها نیز می‌تواند بر قیمتی که برای بیمه می‌پردازید اثر داشته باشد.

۲- قیمت و نوع خودرو

مانند بیمه شخص ثالث، در این بیمه نیز قیمت و نوع ماشینی که سوار می‌شوید بر قیمت نهایی بیمه بدنه اثر خواهد داشت.

۳- مدل و سال ساخت خودرو

از آنجا که این عامل برای انتخاب قطعات، تعمیرات و… تاثیر دارد، می‌تواند در هزینه بیمه بدنه هم اثر داشته باشد. پس این نکته را در هم در زمان خرید بیمه بدنه به یاد داشته باشید.

۴- پوشش‌های مورد نظر شما

مهم‎ترین عاملی که قیمت بیمه بدنه را افزایش یا کاهش می‌دهد، پوشش‌های مورد انتظار شماست. اینکه می‌خواهید بیمه در برابر چه چیزهایی مسئولیت پرداخت هزینه‌ها تقبل کرده و آنها را بپردازند، بسیار مهم است. اما پوشش‌های این بیمه چیست؟ در ادامه از آنها بخوانید.

پوشش‌های بیمه بدنه

۱- حوادث طبیعی

سیل و زلزله از فراوان‌ترین حوادث طبیعی هستند که در کشور ما رخ می‌دهد. حتما هم پس از وقوع این حوادث، تصویر ماشین‌هایی را دیده‌اید که زیر آوار مانده‌اند و یا روی آب‎های گل آلود سرگردانند. قطعا در این شرایط تنها و تنها، بیمه می‌تواند برایتان کاری کند. آن هم وقتی که نجات دادن جان، بیش از هر چیزی اهمیت دارد. با خرید بیمه بدنه دیگر لازم نیست برای نجات ماشین‌تان، جان‌تان را به خطر بیاندازید.

۲- سرقت لوازم و وسایل خودرو

متاسفانه سرقت وسایل ماشین‌ها بسیار متداول است و دیگر مختص به یک منطقه یا ماشین‌های ختص نمی‌شود. بردن پخش و ضبط، لاستیک‌ها، لاستیک زاپاس و… بسیار ساده است. از سوی دیگر برخی از سارقین با شکستن شیشه ماشین‌ها اقدام به دزدی می‌کنند. در این شرایط، بیمه تمام هزینه‌ها را تقبل کرده و بسیار کمک حالتان خواهد بود.

۳- حوادث برای بدنه خودرو

دیگر کسی نیست که نداند، بسیاری از شهرهای ایران، فضای مناسبی برای پارک ماشین ندارند. بنابراین ممکن است یک روز وقتی از کار باز می‌گردید، متوجه شوید روی ماشین‌تان رنگ یا اسید پاشیده شده است. ممکن است با شی نوک تیزی بخشی از آن را خراشیده باشند و یا اتفاق‌های دیگری برای آن افتاده باشد. در تمام این شرایط، بیمه بدنه پوشش‌های لازم را دارد و خسارت‌های وارد شده را پرداخت خواهد کرد.

۴- پوشش شرایط ویژه

بیمه حتی به شرایط بسیار خااص هم فکر کرده است. به همین دلیل در پوشش‌های بیمه بدنه، بندهایی درباره پوشش هزینه نوسانات قیمت، افت قیمت خودرو تا هزینه‌های مربوط به تست سرعت خودرو یا آزمایش‌های خاص هم دیده می‌شود. با توجه به تمام این نکات، بیمه بدنه یک انتخاب عالی و بسیار با ارزش است.

بیمه بدنه برای خارج از ایران

اگر می‌خواهید با ماشین‌تان به کشورهای دیگر سفر کنید، خوب است بدانید بیمه بدنه باز هم برایتان معتبر است. در نتیجه اگر خطراتی برایتان اتفاق بیافتد، می‎‌توانید مبلغ آن‌را از بیمه بگیرید.

بیمه ماشین‌های گرانقیمت

یک نکته بسیار مهم در قانون بیمه شخص ثالث وجود دارد. از آنجا که اختلاف قیمت برخی از خودروها با هم بسیار زیاد است، (مثلا پراید با بی ام و) اگر یک ماشین ارزان قیمت با یک ماشین گران تصادف کند، ماشین گران‌تر، با توجه به ارزش واقعی خود، ارزش گذاری نخواهد شد و تمام خسارتش را از بیمه شخص ثالث دریافت نخواهد کرد. این قانون که برای کنترل فاصله طبقاتی تعبیه شده است، به دارندگان ماشین‌های گرانقیمت توصیه می‌کند که حتما نسبت به خرید بیمه بدنه اقدام کنند. چرا که راننده مقصری که ماشین ارزانتری دارد، طبق قانون فقط تا یک حد مشخصی از خسارت را از طریق بیمه شخص ثالث و سقفی که برای پرداخت انتخاب کرده، خواهد پرداخت.

تخفیف‌های بیمه بدنه

بله بیمه بدنه هم می‌تواند شامل تخفیف باشد. نخست آنکه اگر یک خودرو صفر کیلومتر خریده‌اید، ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف شامل‌تان می‌شود. از سوی دیگر، برای یک سال عدم خسارت، ۲۵ درصد تخفیف در نظر می‌گیرند. برای دو سال نداشتن خسارت، ۳۵ درصد تخفیف می‌گیرید و اگر سه سال خسارتی نداشته باشید، ۴۵ درصد تخفیف شامل‌تان می‌شود. برای ۴ سال و بیشتر هم، ۶۰ درصد تخفیف خواهید داشت.

در این مطلب به بررسی نکات مهم مربوط به بیمه بدنه و لزوم خرید آن پرداختیم. آیا شما بیمه بدنه دارید؟ فکر می‌کنید چه دلایل مهم دیگری برای خرید این بیمه وجود دارد؟ خوشحال می‌شویم در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه