بیمه مسافرتی شینگن

ویزای شینگن و بیمهزمان مطالعه ۲ دقیقه

بیمه مسافرتی شینگن یکی از مهم‌ترین بیمه‌هایی است که باید پیش از ورود به محدوده شینگن تهیه کنید. این بیمه پوشش‌ها، اقدامات و نکات مهمی دارد و می‌تواند در طول سفرتان به محدوده شینگن، بسیار موثر و عالی عمل کند. ویزای شینگن به سبب اهمیت و قابلیت‌هایی که دارد، یک راه عالی برای سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی است. حال با کمک بیمه، می‌توانید بیشتر از سفرتان لذت ببرید و نگرانی‌های کمتری داشته باشید. در این مطلب از بیمه ماهان می‌خواهیم بیشتر درباره ویزای شینگن، نکات مهم و بیمه آن بگوییم. اگر به فکر داشتن این ویزا و یا در شرف گرفتن آن هستید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

بیمه مسافرتی  محدوده شینگن

محدوده شینگن کجاست؟

داستان شینگن از سال ۱۹۸۵ و با پیمانی مابین ۵ کشور اروپایی آغاز شد. در آن زمان بلژیک، لوگزامبورگ، هلند، فرانسه و آلمان غربی، توافق کردند که مرزی میان آنها نباشد. در نتیجه اگر کسی مثلا به بلژیک سفر می‌کرد، می‌توانست بدون گفتن ویزای مجزا، به آلمان و فرانسه و دیگر کشورهای عضو هم برود. کم کم دیگر کشورهای اروپایی هم از این تصمیم استقبال کردند و با پایان یافتن جنگ‌های جهانی، محدوده شینگن وسیع‌تر شد. امروزه ۲۶ کشور اروپایی عضو شینگن هستند و اگر ویزا و بیمه مسافرتی شینگن را بگیرید می‌توانید بدون مشکل به تمام آنها سفر کنید.

انواع ویزای شینگن

پیش از اقدام برای گرفتن بیمه مسافرتی شینگن باید بدانید که خود ویزای شینگن دارای ۴ مدل مختلف است که بنابر نیاز شما فرق‌هایی دارند. در ادامه از این ۴ مدل ویزا برایتان گفته‌ایم.

۱- ویزای شینگن نوع A

اگر برای سفر به یک کشور دیگر، مجبورید که در یک کشور عضو ویزای شینگن توقف کنید، لازم است که این نوع ویزا که به ویزای فرودگاهی معروف است را بگیرید. مثلا اگر می‌خواهید به آمریکا بروید و برای رسیدن به این کشور باید اول در فرانسه از هواپیما پیاده شوید، حتما باید ویزای نوع A را داشته باشید. با داشتن این ویزا اجازه خروج از فرودگاه و ورود به خاک آن کشور را ندارید. اما می‌توانید تا آماده شدن پرواز بعدی‌تان در فرودگاه باشید.

۲- ویزای شینگن نوع B

این نوع ویزای شینگن هم تقریبا شبیه نوع قبلی است. با این تفاوت که شما می‌توانید به مدت ۵ روز در خاک کشوری که ویزایش را گرفته‌اید حضور داشته باشید و حتی از مسیرهای زمینی خودتان را به مقصد بعدی برسانید.

۳- ویزای شینگن نوع C

بسیاری از ویزاهای توریستی و آنهایی که نیاز به بیمه مسافرتی شینگن دارند، در این دسته قرار می‌گیرند. اما این ویزا خود در سه دسته جداگانه قرار می‌گیرد. نوع اول حالتی است که به ویزای یک بار ورود مشهور است. در این شرایط تنها می‌توانید یک بار به یک کشور عضو شینگن وارد شوید. حالت دوم اما دو بار ورود است. با داشتن این ویزا می‌توانید در محدوده زمانی مشخص شده دو کشور عضو شینگن را ببینید. حالت سوم هم ویزای چند بار ورود است. با این ویزا می‌توانید بین ۹۰ روز تا ۶ ماه در محدوده شینگن سفر کنید و یا برای مدت کوتاهی اقامت داشته باشید.

۴- ویزای محدود منطقه‌ای

گاهی در شرایط اظطراری و عمدتا به دلایل بشر دوستانه، ویزایی برای سفر به کشوری خاص در محدوده شینگن صادر می‌شود. این ویزا معمولا برای پناهندگان و کسانی که مشکلات حاد و نگران کننده دارند، صادر می‌شود.

لزوم داشتن بیمه مسافرتی شینگن

حالا به هر دلیل و با هر مدت زمانی که ویزای شینگن می‌گیرید به بیمه مسافرتی شینگن هم نیاز پیدا خواهید کرد. چرا که باید بدانید به عنوان یک مسافر، گردشگر و… هزینه‌های درمان شما ذدر کشور مقصد بسیار بالاست. از سوی دیگر، بیمه مسافرتی مواردی مانند گم شدن چمدان‌ها، لغو و تاخیر پروازها، گم شدن مدارک، نیاز به همراه در موارد اضطراری و… را نیز پوشش می‌دهد. علاوه بر این، بیمه مسافرتی هزینه‌های درمان شما را تقریبا به صفر می‌رساند. آن هم در کشورهایی که شاید حتی زبان‌شان را هم ندانید. لازم به ذکر است که اصلا کشوری که از آن ویزایتان صادر شده، اهمیتی ندارد و شما می‌توانید با داشتن ویزای شینگن، برای گرفتن بیمه آن هم اقدام کنید.

موارد مهم برای بیمه شینگن

اگر برای گرفتن بیمه مسافرتی شینگن اقدام می‌کنید، باید بدانید که عوامل گوناگونی می‌توانند روی قیمت آن اثر بگذارند. نخست آنکه سن شما برای بیمه بسیار مهم است. هر چه سن بیمه گذار بالاتر می‌رود، قیمت بیمه هم بیشتر می‌شود. لازم به ذکر است که برای افراد بیش از ۸۰ سال، بیمه مسافرتی صادر نمی‌شود. از سوی دیگر، بیمه مسافرتی به مدت زمان سفر شما هم بستگی دارد. مثلا اگر یک هفته به فرانسه بروید مبلغ کمتری نسبت به کسی که یک ماه در این کشور است، خواهید پرداخت. از سوی دیگر، طرح‌هایی که انتخاب می‌کنید و یا سقف تعهدات هم بر روی مبلغ بیمه شما موثر خواهد بود. در نتیجه اگر برای گرفتن بیمه مخصوص شینگن نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید آن‌را به بیمه ماهان بسپارید.

چگونه بیمه مسافرتی شینگن بگیرم؟

کافی است وارد صفحه بیمه مسافرتی شوید. مبدا، مقصد، مدت اقامت و سن‌تان را انتخاب کنید. سپس روی کلید جستجو کنید، کلیک کنید و بعد لیستی کامل از بهترین و معتبرترین شرکت‌هایی که بیمه مسافرتی ارائه می‌کنند، ببینید. سپس می‌توانید به صورت آنلاین بیمه مورد نظر خود را در کمتر از ۵ دقیقه بخرید.

در این مطلب تلاش کردیم از لزوم بیمه مسافرتی شینگن و چگونگی دریافت آن بگوییم. آیا شما تجربه گرفتن این بیمه را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید علاوه بر محدوده شینگن، دیگر در چه بخش‌هایی از جهان، باید بیمه مسافرتی بگیرید؟

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه