بیمه دزدی خانه

بدون بیمه خانه را تنها نزار!زمان مطالعه ۲ دقیقه

بیمه دزدی خانه از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که بسیاری از مردم امروز، با آن درگیر هستند. دزدی و سرقت، یکی از قدیمی‌ترین جرم‌های شناخته شده در سرتاسر تاریخ است که سارق یا دزد با انجام عمل سرقت یا دزدی علیه مالکیت اموال افراد انجام می‌دهد. دعاوی دزدی یکی از شکایات تکراری در سرتاسر جهان است. یکی از نکاتی که نمی‌توان منکر آن شد این است که مال و اموال شما همیشه مالکیت‌اش در خطر است و ممکن است با سرقت و دزدی مال و اجناس با ارزش خود را از دست بدهید. دزدی و سرقت انواع گوناگونی دارد مانند: دزدی، کلاهبرداری، سرقت‌های کوچک و بزرگ و … یکی از انواع سرقت که بسیار مشهود است، دزدی با شکست حرز است. در ادامه این مطلب بیمه ماهان با ما همراه باشید تا به بررسی دزدی با شکست حرز و بیمه دزدی با شکست حرز بپردازیم.

دزدی با شکست حرز چیست؟

دزدی‌ها عموما به دو شیوه، دزدی معمولی و دزدی با شکست حرز رخ می‌دهند. دزدی معمولی به سرقتی می‌گویند که در آن فرد سارق بدون عبور از مانع‌ای و ایجاد هرگونه خسارت اقدام به دزدی می‌کند. اما دزدی با شکست حرز به این معنی است که اگر فرد سارق برای سرقت از خانه، مغازه و … از هرگونه مانعی عبور کند مثلا از طریق دیوار یا پنجره خانه وارد منزل شود یا قفل درب را بشکند و یا با زور و تهدید وارد شود سرقت از نوع دزدی با شکست حرز است. بیمه دزدی خانه می‌تواند بسیار کمک کننده و راهگشا باشد.

بیمه دزدی با شکست حرز چیست؟

خیلی از اوقات در هنگام ترک خانه برای رفتن به محل کار، خرید، مهمانی، مسافرت و … به این مسئله ممکن است فکر کنیم که اگر خانه را تنها بگذاریم ممکن است مورد سرقت قرار بگیرد و بسیاری از اموال با ارزش ما را مورد سرقت قرار دهند در این هنگام وجود یک بیمه پوشش دهنده سرقت می‌تواند حس دلگرم کننده‌تری را در هنگام ترک خانه در ما ایجاد کند و استرس این موضوع را برای ما کاهش دهد. یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی؛ بیمه دزدی با شکست حرز است.

شرایط تهیه بیمه دزدی با شکست حرز چیست؟

در ابتدا باید بدانید که بیمه دزدی با شکست حرز با توجه به نوع شرکت‌های بیمه‌گر متفاوت است و شرایط و پوشش‌های متفاوتی را شامل می‌شود. از آن‌جایی که بیمه دزدی با شکست حرز از پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی است در هنگام تهیه این بیمه از قبل باید بدانید که شرکت بیمه‌گر شما تحت چه شرایطی و با کدام پوشش‌ها این بیمه را به شما ارائه می‌کنند زیرا ممکن است که برخی از شرکت‌های بیمه پوشش بیمه دزدی با شکست حرز را ارائه ندهند. از دیگر شرایط عمومی تهیه بیمه دزدی باید ایه این نکته اشاره کرد که رخی از شرکت‌های بیمه برای آنکه قرارداد بیمه دزدی با شکست حرز را با شما منعقد کنند ممکن است با ارسال کارشناس به محل مورد نظر، محل مورد نظر را بررسی کنند و یا ممکن است برخی دیگر از شرکت‌های بیمه‌گر تنها به این شرط اقدام به تنظیم قرارداد بیمه دزدی با شکست حرز می‌کنند که محل مورد نظر شما برای دریاقت بیمه دارای درب ضد سرقت، دزدگیر و دوربین مداربسته باشد. بیمه دزدی خانه با این شرایط به سادگی در دسترس است.

شرایط دریافت خسارت بیمه دزدی با شکست حرز؟

در قدم اول باید بدانید که بیمه دزدی با شکست حرز تنها خساراتی را می‌پردازد که علت شکست حرز وارد شده باشند. ثانیا باید بدانید که این بیمه تنها وسایل و اثاثیه را تحت پوشش قرار می‌دهد و مال و اموال گران‌بها مانند پول و… مورد پوشش بیمه دزدی با شکست حرز قرار نمی‌گیرد.

در ضمن برای دریافت خسارت بیمه دزدی خانه باید بدانید که ارزش مال و اموال باید از قبل مشخص شده باشد و برای دریافت خسارت باید یکی از شروط زیر را داشته باشد:

  • بالا رفتن از دیوار مکانی که اموال بیمه‌گذار در آن قرار دارد.
  • تخریب یا شکستن هر دیوار و مانعی که دسترسی به اموال را آسان‌تر کند.
  • باز کردن قفل در‌ب و درها با وسیله‌ای غیر از کلید یا به وسیله کلید تقلبی.
  • ورود به محل نگه‌داری اموال بیمه شده در هنگام شب.
  • ورود به وسیله زور یا تهدید.

استثنائات و مواردی که از تعهد بیمه دزدی با شکست حرز خارج است، کدام موارد می‌باشد؟

  • دزدی‌هایی که به دلیل سهل‌انگاری شخص بیمه گذار رخ داده باشد از تعهد بیمه دزدی با شکست حرز خارج است.
  • سرقت‌هایی که در زمان، آشوب، اغتشاش، شورش رخ داده باشند از تعهد بیمه دزدی با شکست حرز خارج است.
  • سرقت‌هایی که در هنگام آتش سوزی و یا زلزله رخ داده باشند از تعهد بیمه دزدی با شکست حرز خارج است.
  • سرقت‌هایی که به وسیله افرادی که با فرد بیمه‌گذار زندگی می‌کند رخ دهد، مانند سرقت توسط کارمندان و یا خدمت‌کاران یک خانه.
  • سرقت‌هایی که در آن اموال بیمه نشده نیز سرقت شوند از تعهد بیمه دزدی با شکست حرز خارج است.
  • سرقت‌هایی که در اثر حوادث طبیعی انجام شوند از تعهد بیمه دزدی با شکست حرز خارج است.

وظایف بیمه‌گذار پس دزدی برای دریافت بیمه دزدی با شکست حرز چیست؟

  • برای دریافت بیمه دزدی خانه پس از متوجه شدن از دزدی با شکست حرز، مقامات انتظامی و قضائی را باید مطلع کند.
  • تا حداکثر دو روز پس از دزی با شکست حرز اقدام به ارائه فهرستی از اموال و مسروقه و آسیب دیده کند که تحت پوشش بیمه دزدی با شکست حرز بوده‌اند.
  • پس از آگاه کردن مقامات انتظامی، باید در اسرع وقت و هرچه سریعتر میزان خسارت تقریبی را به صورت تلفنی و شفاهی و … به شرکت بیمه‌گر اطلاع داد و در فرصت‌های بعدی کتبا به بیمه‌گر اعلام شود.
  • اطلاعات در مورد سرقت را نیز در اختیار بیمه‌گر قرار دهد و لیست اموال پیدا شده را ارائه دهد.

در این مطلب به بررسی پوشش بیمه دزدی خانه در بیمه آتش سوزی پرداختیم و آن‌را از زوایای گوناگون بررسی کردیم. آیا شما برای خرید بیمه آتش سوزی و پوشش دزدی اقدام کرده‌اید؟ بیمه ماهان برای خرید این بیمه کنارتان خواهد بود.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه