بیمه حوادث زائرین کربلا

بیمه حوادث زائرین کربلازمان مطالعه ۲ دقیقه

اشتیاق به زیارت کربلا و ضریح مقدس امام حسین علیه‌السلام، نه‌تنها در ایران بلکه در تمام نقاط جهان بی‌حدومرز است و هرساله در ماه محرم، مجالس عزاداری برای سیدالشهدا و ۷۲ تن از اصحاب باوفایش در سراسر دنیا برگزار می‌شود؛ از این رو هرساله زائران بی‌شماری از سراسر ایران راهی خاک عراق می‌شوند تا در فواصل زمانی مختلف مانند محرم ، اربعین و … با سالار شهیدان بیعت کنند.

خطرات سفر و بیمه حوادث زائرین کربلا

قطعا در سفر احتمال وقوع حوادث غیرمنتظره وجود دارد که همین موضوع می‌تواند باعث به وجود آمدن خاطرات ناخوشایند در سفر شود؛ پس بهتر است قبل از وقوع هرگونه اتفاق ناگوار و غیرقابل‌پیش‌بینی، اقدام به دریافت بیمه حوادث زائرین کربلا کنیم و از این سفر خاطره‌ای خوب و به‌یادماندنی بسازیم؛ درواقع با استفاده از این بیمه می‌توانیم خودمان را در مقابل حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی که ممکن است در طول سفر با آن روبه‌رو شویم، ایمن کنیم.

ثبت‌نام در سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه):

ستاد اربعین شرایطی را فراهم نموده تا به‌محض ثبت‌نام در سامانه سماح علاوه بر دریافت مجوز به عتبات عالیات؛ با پرداخت هزینه‌های تصویب‌شده می‌توانید تحت پوشش قرارگرفته و از خدمات بیمه و درمان در خاک عراق استفاده کنید.

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که برای زائرین پیش می‌آید این است که بیمه زائر از چه زمانی محاسبه می‌شود؟ در جواب می‌توان گفت از زمانی که مهر ورود و خروج اداره گذرنامه ثبت می‌شود، بیمه زائر محاسبه‌شده و به‌محض خروج از خاک ایران و ورود به خاک عراق آغاز می‌شود.

بیمه حوادث زائرین کربلا
بیمه حوادث زائرین کربلا چه پوشش هایی دارد؟

بیمه حوادث زائرین کربلا شامل چه مواردی می‌شود؟

این بیمه شامل غرامت فوت، نقص عضو، ازکارافتادگی دائم و جزئی، فوت ناشی از عملیات تروریستی و درمان را دربر می‌گیرد، اما متاسفانه بعضی از زائران اطلاعات کافی از نحوه ثبت‌نام در این سامانه (سماح) را ندارند و نمی‌دانند که چگونه می‌توانند خود را تحت پوشش این بیمه‌ قرار بدهند.

پرداخت خسارت سیار

بیمه‌شدگان نگران پرداخت هزینه از طرف شرکت بیمه نباشند چون علاوه بر استقرار کارشناسان بیمه در مراکز بهداشتی و درمانی در کشور عراق، گروه‌هایی برای پرداخت خسارت به‌صورت سیار بیمه شخص ثالث برای خودروها در مناطق مرزی و جاده‌ها و گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق مستقرشده‌اند. این بیمه از ۵۰ کیلومتر مانده به خط مرزی شروع می‌شود و در مدت اقامت در شهرهای زیارتی ادامه خواهد داشت و یک روز پس از خارج شدن از خاک عراق و ورود به ایران به پایان می‌رسد.

خدمات بیمه فقط برای ثبت‌نام کنندگان

بیمه مرکزی با در نظر گرفتن ضوابط قانونی برای امسال هم بدون افزایش حق بیمه به کار خود ادامه می‌دهد، زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکنند خدمات بیمه شامل آنان نمی‌شود و این بیمه فقط شامل افرادی می‌شود که در این سامانه ثبت‌نام کنند.

زائران بدون ثبت‌نام در سامانه سماح برای مسافرت به کشور عراق اقدام نکنند زیرا درصورتی‌که حوادثی رخ بدهد، جبران آن می‌توانند بسیار سخت و دشوار باشد به همین خاطر قبل از شروع سفر حتما برای دریافت بیمه حوادث زائرین کربلا اقدام کنید، جالب بدانید که این بیمه شامل افراد ۱ تا ۸۰ سال می‌شود.

شاید برخی افراد به دلیل اینکه تصور می‌کنند که برای دریافت این بیمه باید هزینه‌ی بالایی پرداخت کنند اقدام به دریافت آن نمی‌کنند اما این نکته را در نظر داشته باشید که با پرداخت کمترین هزینه می‌توانید از مزایای بیمه حوادث زائرین کربلا استفاده کنید.

در بیمه‌های گروهی رئیس کاروان قبل از شروع سفر مشخصات همه زائران با حق بیمه را تحویل شرکت بیمه‌شده می‌دهد.

سخن آخر:

پیشنهاد می‌شود حتما قبل از شروع سفر برای دریافت بیمه‌ی خود اقدام کنید زیرا آینده غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و هیچ‌کس از آینده و اتفاق آن خبر ندارد پس با بیمه زائرین کربلا می‌توانید از سفر خود لذت ببرید و درصورتی‌که اتفاقی رخ داد، بدون نگرانی از مزایای بیمه زائرین کربلا بهره‌مند شوید.

چندین روش برای تهیه این بیمه وجود دارد:

مقایسه و خرید آنلاین بیمه مسافرتی معتبر
خرید آنلاین بیمه مسافرتی عراق
  • اگر با استفاده از آژانس‌های مسافرتی سفر می‌کنید، همان شرکت می‌تواند شما را بیمه کند.
  • اگر به‌صورت انفرادی قصد سفر دارید، تمامی شرکت‌های بیمه‌ای، بیمه حوادث زائرین کربلا را ارائه می‌دهند.
  • با ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانید از این بیمه استفاده کنید.
  • درصورتی‌که با کاروان به کربلا سفر می‌کنید، رئیس کاروان برای دریافت بیمه برای زائران اقدام می‌کند.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه