بیمه حوادث انفرادی

بیمه حوادث انفرادی چیست؟زمان مطالعه ۲ دقیقه

حادثه می‌تواند برای هر فرد با هر شغل، موقعیت و یا سنی اتفاق بیافتد. در این بین بیمه حوادث انفرادی می‌تواند برای بسیاری از افراد کارایی داشته باشد. بیمه‌ای که مدت آن می‌تواند کوتاه یا بلند باشد و یا غرامت‌های گوناگونی را تحت پوشش قرار دهد. با کمک این بیمه، می‌توانید در حوادث گوناگون از خودتان مراقبت کرده و هزینه‌های مختلف را به شدت کاهش دهید. اگر دوست دارید بیشتر درباره این بیمه و جزییات آن بدانید، در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان، همراه ما باشید.

خرید بیمه حوادث انفرادی

به چه بیمه‌ای، بیمه حوادث انفرادی می‌گویند؟

در بیمه اشخاص، بیمه‌ای به نام بیمه حوادث انفرادی دیده شده است. این بیمه دو پوشش اصلی شامل فوت و نقص عضو (یا از کار افتادگی دائم) دارد. از سوی دیگر، این بیمه سه پوشش فرعی شامل غرامت روزانه عمومی، غرامت روزانه بستری و بیمه هزینه‌های پزشکی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. زمان این بیمه توسط خودتان تعیین می‌شود و شما می‌توانید بنابر شرایط سفر کاری یا شغلی که دارید، آن‌را تهیه کنید.

مبلغ این بیمه هم دقیقا به علتی که برای گرفتن آن اقدام کرده‌اید و یا شغلی که دارید، بستگی دارد. مثلا اگر کار شما فکری است، قطعا حق بیمه‌ای که می‌پردازید با یک خلبان؛ آتش نشان و یا کسی که با موائ شیمیایی خطرناک کار می‌کند، متفاوت است. درواقع میزا خطری که با آن سر و کار دارید، مبلغ بیمه‌تان را تغییر می‌دهد.

با داشتن بیمه پایه یا درمانی، بیمه حوادث انفرادی بگیریم؟

بیمه درمانی کاملا با بیمه حوادث انفرادی متفاوت است. بیمه تکمیلی یا درمان که می‌تواند به صورت شخصی یا شرکتی تهیه شود، فقط برای پوشش انواع بیماری‌هاست. مثلا اگر به سونوگرافی، عکس برداری از استخوان، تزریقات، عمل جراحی و… داشته باشید، بیمه درمان عالی است. اما اگر شغل یا فعالیتی که انجام می‌دهید منجر به فوت یا نقص عضو شود، بیمه درمانی نمی‌تواند برایش کاری انجام دهد. در نتیجه بیمه حوادث انفرادی بسیار مهم است. به خصوص برای افرادی که در شرایط و موقعیت‌های سخت و خطرناک قرار دارند.

بیمه حوادث یا بیمه سفر؟

اگر برای سفر ایرانگردی یا داخلی اقدام کرده‌اید، بیمه حوادث می‌تواند برایتان عالی باشد. اما اگر می‌خواهید به سفر خارجی بروید، بیمه سفر را باید بگیرید. چرا که این بیمه پوشش‌های بیشتری مانند گم شدن بارها، هزینه درمان، لغو یا تاخیر پروازها و… را نیز می‌پردازد. با توجه به تمام این‌ها، بیمه سفر خارجی را با بیمه حوادث انفرادی، نباید اشتباه بگیرید.

بیمه حوادث یا بیمه عمر؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اگر بیمه عمر داشته باشیم، گرفتن بیمه حوادث نیز لازم است؟ در اینجا باید بگوییم که در صورت فوت فرد در هر شرایطی، مبلغ اندوخته بیمه عمر او به وی پرداخت خواهد شد. اما بیمه حوادث تنها در صورتی که در اثر حادثه مشخص و طبق قرارداد، برای فرد مشکلی پیش بیاید، قابل پرداخت است. در نتیجه اگر فردی در اثر حادثه‌ای که برای آن بیمه حوادث انفرادی خریده، دچار نقص عضو شده و یا جانش را از دست بدهد، به وی یا خانواده‌اش تا سقف ۵۰ میلیون تومان، غرامت پرداخت خواهد شد.

محدوده سنی بیمه حوادث انفرادی

برای گرفتن این بیمه، معمولا شرکت‌ها محدوده‌های سنی گوناگونی را تعیین می‌کنند. مثلا برخی ۴ تا ۸۰ سال را پوشش می‌دهند و برخی دیگر ۱۲ تا ۷۵ را می‌توانند در نظر بگیرند. البته این قاعده می‌تواند در مواقع لزوم تغییر کرده و رده‌های سنی دیگر را هم شامل شود. در نتیجه روی کمک این بیمه، برای شرایط و افراد گوناگون می‌توانید حساب باز کنید.

چه حوادثی تحت پوشش بیمه حوادث انفرادی هستند؟

تمام حوادث و مشکلاتی که در طی قرار داد بیمه اتفاق می‌افتد، تحت پوشش بیمه است. غرق شدن، مسمومیت، ابتلا به بیماری‌هایی چون سیاه زخم و هاری و حوادثی که طی نجات جان و مال دیگران اتفاق می‌افتد. در نتیجه با کمک بیمه حوادث انفرادی، افراد می‌توانند از خود و دیگران به خوبی مراقبت کنند.

چه چیزهایی شامل بیمه حوادث نیست؟

بیمه حوادث انفرادی مانند دیگر بیمه‌ها استثناهایی هم دارد. مثلا اگر در اثر زلزله، آتش فشان یا انفعالات هسته‌ای برای کسی مشکلی رخ دهد، نمی‌تواند از بیمه حوادث استفاده کند. همچنین مشکلاتی که در اثر مصرف مواد مخدر و روان گردان برای فرد پیش بیاید نیز، جز بیمه حوادث قرار نمی‌گیرد. مشکلاتی که در اثر جنگ، شورش، بلوا، اعتصاب، انقلاب و… نیز در پوشش بیمه حوادث قرار نمی‌گیرد. همچنین بیمه شده نباید در خطر نقش داشته باشد و در آن مباشرتی کند. در این صورت نیز بیمه حوادث تاثیری ندارد.

در این مطلب به بررسی بیمه حوادث انفرادی پرداختیم و آن‌را از زوایای گوناگونی بررسی کردیم. این بیمه می‌تواند یک انتخاب عالی برای سفرهای ایرانگردی، ماموریت‌ها و مشاغلی باشد که بیم خطر و حادثه در آنها وجود دارد. با کمک بیمه حوادث انفرادی می‌توان مطمئن بود که در صورت بروز مشکل یک پشتوانه قوی و مستحکم وجود دارد. این بیمه نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف و حفاظت از اشخاص دارد. چه آنهایی که بیمه تکمیلی درمان یا بیمه عمر دارند و چه آنهایی که این بیمه‌ها را ندارند. بیمه حوادث انتخابی عالی و مطمئن برای تمام این افراد است. آیا شما تجربه داشتن بیمه حوادث انفرادی را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید این بیمه چقدر کارایی دارد و چه بندهایی باید به آن افزوده شود؟

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه