خرید بیمه آسانسور معلم

بیمه مسئولیت مدنی آسانسور بیمه معلم – تعرفه ها، شرایط و مدارک موردنیاززمان مطالعه ۲ دقیقه

آسانسور به مرور زمان جای خودش را در زندگی روزمره ما باز کرده است. چه در محل زندگی، چه محل کار ممکن است شما برای رفت و آمد در طبقات از آسانسور استفاده کنید. حتی در محل‌هایی عمومی‌تر مثل پاساژهای چند طبقه، ایستگاه قطار و مکان‌هایی از این قبیل از آسانسور استفاده می‌شود. به همین خاطر خیلی مهم است که از خطراتی که آسانسور و سرنشینان آن را می‌توانند تهدید کنند آگاه باشیم و برایشان آمادگی داشته باشیم. یکی از راه‌های آمادگی این است که بتوان خسارت‌های ناشی از هر نوع سانحه‌ای برای آسانسور و سرنشینانش را جبران کرد و هزینه‌ای که لازم است را پرداخت کرد. بیمه مسئولیت مدنی آسانسور این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد که با بیمه کردن آسانسور در صورت بروز هر حادثه‌ای، بتوانیم خسارات ناشی از آن را پرداخت کنیم.

پرداخت خسارت آسانسور را چه کسی برعهده دارد؟

درست است که در حوادث به وجود آمده برای آسانسور اشخاص بسیاری دخیل هستند، از سازنده گرفته تا نصاب و بازرس و تعمیرکار. ولی در اصل در هر ساختمان و مجموعه‌ای، رسیدگی به آسانسور و نیازهای آن، تعمیر و نگهداری از آن برعهده مدیر یا مالک آن مجموعه یا ساختمان است. به همین خاطر در صورت بروز هرگونه سانحه‌ای، اول از همه مسئولیت بر گردن اوست و پرداخت خسارت ایجاد شده نیز برعهده این شخص است. به همین خاطر به نفع خود مدیر یا مالک ساختمان است که آسانسور را بیمه کند تا در زمان وقوع حوادثی که منجر به آسیب به سرنشینان آسانسور می‌شود، بیمه بتواند این خسارت یا بخشی از آن را جبران کند.

بیمه آسانسور معلم

بیمه مسئولیت مدنی آسانسور بیمه معلم - تعرفه ها، شرایط و مدارک موردنیاز
مقایسه و خرید آنلاین بیمه آسانسور از فروشگاه بیمه ماهان

شاید با شنیدن اسم بیمه معلم فکر کنید خدماتی که این شرکت بیمه ارائه می‌کند فقط مخصوص معلمان است. ولی تصورتان اشتباه است. این بیمه نیز مانند شرکت‌های بیمه دیگر، خدماتش را به طور عمومی در دسترس کسانی قرار می‌دهد که علاقمندند تا با آن‌ها قرارداد ببندند. بیمه مسئولیت آسانسور نیز یکی از این خدماتی است که بیمه معلم به مشتریانش عرضه می‌کند. در این مقاله تلاشمان بر این است که این بیمه، خدماتی که ارائه می‌دهد و نحوه محاسبه هزینه‌ها و میزان خسارت را به شما معرفی کنیم.

حوادثی که توسط بیمه مسئولیت مدنی آسانسور معلم پوشش داده می‌شوند:

چیزی که در اکثر بیمه‌های مسئولیت مدنی آسانسور شرکت‌های بیمه مشترک است، همین حوادثی است که تحت پوشش خود دارند. این حوادث عبارتند از:

  1. فوت
  2. نقص عضو
  3. هزینه‌های درمانی

این بیمه، در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای و با توجه به میزان خسارت وارد شده (که شامل یکی از سه مورد بالا می‌شود) و بررسی‌های انجام شده توسط کارشناس بیمه و مدارک ارائه شده توسط آسیب دیده و حکم دادگاه، غرامتی که باید پرداخت شود، محاسبه می‌شود. این غرامت می‌تواند پرداخت هزینه پزشکی و درمانی برای هر فرد آسیب دیده در آسانسور، در صورتی که دچار نقص عضو نشده باشند، باشد. در صورت نقص عضو و یا فوت هر کدام از سرنشینان آسانسور، هزینه آن را براساس سقف تعهدات مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه یا معادل ارزان‌ترین نوع دیه رایج محاسبه و پرداخت می‌کنند.

استثنائات بیمه مسئولیت مدنی آسانسور معلم:

در صورتی که آسانسور دچار هرگونه حادثه‌ای شود و باعث آسیب رسیدن به سرنشینانش شود، بیمه وظیفه دارد هزینه‌های خسارت وارد شده به این افراد را طبق قراردادی که با بیمه‌گذار بسته است، تمام و کمال پرداخت کند. ولی گاهی هنگام آسیب دیدن آسانسور شرایطی وجود دارد که شرکت بیمه را از پرداخت هرگونه هزینه‌ای مبرا می‌کند. این شرایط از قرار زیرند:

  1. خسارتی که بیمه‌گذار به عمد وارد کرده باشد.
  2. خسارتی که ناشی از انفجار هسته‌ای و تشعشعات رادیواکتیو باشد.
  3. خسارتی که در صورت جنگ، انقلاب، شورش، اعتصاب و عوال دیگری از این دست ایجاد شده باشد.
  4. خسارتی که به علت تخلف از قوانین و نظامات دولتی به وجود آمده باشد.
  5. خسارات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، صاعقه و مسائل مشابه دیگر که بیمه‌گذار در ایجاد آن نقشی ندارد.

حق بیمه مسئولیت مدنی آسانسور معلم

حق بیمه توسط عوامل مختلفی تعیین می‌شود که شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. نوع کاربری آسانسور
  2. ظرفیت آسانسور
  3. تعداد توقفات آسانسور

خرید آنلاین و تلفنی بیمه آسانسور معلم

روش اول: برای مقایسه و خرید آنلاین بیمه نامه آسانسور میتوانید بدون محدودیت زمانی تنها با ورود به فروشگاه آنلاین بیمه ماهان بیمه نامه مورد نظر خود را تهیه کنید.

خرید آنلاین بیمه آسانسور معلم
مقایسه و خرید آنلاین بیمه مسئولیت مدنی آسانسور بیمه معلم از فروشگاه بیمه ماهان

روش دوم: می‌توانید با شماره‌ ۴۵۲۳۹-۰۲۱ تماس بگیرید و بیمه خود را تهیه کنید، البته این نکته را در نظر داشته باشید که از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب می‌توانید از این روش استفاده نمایید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه