ازکی بیمه آسانسور بخرم؟ بیمه ماهان

ازکی بیمه آسانسور بخریم؟زمان مطالعه ۲ دقیقه

نسخه صوتی مقاله: ازکی بیمه مسئولیت مدنی آسانسور بخریم؟

آسانسور یکی از اختراعات مهم بشر به شمار می‌رود، از آسانسورهای اولیه یا بالابر ساده برای جابجایی اشیا یا بالا کشیدن آب از چاه استفاده می‌شده، در سال ۱۸۵۷ برای اولین بار از آسانسور به شکل امروزی استفاده‌شده است؛ که در هتل برادوی نیویورک برای جابه‌جایی مسافر مورداستفاده قرار می‌گرفت؛ آسانسور با شکلی شبیه به آسانسورهای امروزی توسط فردی به نام آتودد که ریاضی‌دان مشهوری هم بود طراحی‌شده است.

بیمه آسانسور چیست؟

امروزه باوجود ساخت‌وسازهای فراوان شاهد ساختمان‌های بلندی هستیم که برای رفت‌وآمد در طبقه‌های بالایی نیاز به آسانسور دارند، ممکن است استفاده از آسانسور گاهی اوقات برای افراد حادثه ایجاد کند. شاید تاکنون شنیده باشید که آسانسور لحظه‌ای که درحرکت دچار ضربه‌ای کوچک‌شده و گاهی این ضربه‌ها باعث سقوط آسانسور می‌شود و این اتفاق زیان‌های مالی و جانی فراوانی برای افراد به وجود می‌آورد.

اگر حوادثی بر اثر استفاده از آسانسور به افراد وارد شود؛ مدیر ساختمان، مالک یا شرکت‌های سرویس و نگهداری مسئول این حادثه شناخته می‌شوند، اما اگر ساختمان تحت پوشش بیمه آسانسور باشد؛ این خسارت را بیمه بر عهده می‌گیرد.

ازکی بیمه آسانسور بخریم؟

چه کسی باید آسانسور را بیمه کند؟

برای نصب یک آسانسور در ساختمان باید عملیات فراوانی صورت بگیرد، از مرحله‌ی تولید و طراحی گرفته تا اجرا و نگهداری، به همین دلیل وقتی در ساختمانی آسانسور دچار مشکل می‌شود و حادثه‌ای را ایجاد می‌کند عوامل مختلفی با توجه به سهمی که در ایجاد آسانسور دارند در ضرر و زیان آن‌هم سهیم هستند، از تولیدکنندگان گرفته تا سرویس نگهداری و مدیر ساختمان؛ ازآنجایی‌که تولیدکنندگان و عوامل سازنده آسانسور در ساختمان سکونت ندارند پس مدیر ساختمان است که باید به فکر خانواده خود و افراد ساکن در ساختمان باشد.

مدیر ساختمان باید به نمایندگی از مالکان نسبت به خرید بیمه آسانسور اقدام ‌کند، به این نکته توجه داشته باشید که این بیمه فقط افراد یا بار داخل آسانسور را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و نسبت به آسیب واردشده به بدنه آسانسور هیچ تعهدی ندارد.

چرا باید آسانسور را بیمه کرد؟

زمانی که افراد از آسانسور استفاده می‌کنند امکان دارد برایشان اتفاقاتی بیفتد که منجر به مصدوم شدن یا مرگ فرد یا افراد شود؛ که یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که باعث به وجود آمدن حادثه می‌شود، وجود نقص فنی در آسانسور است. به همین دلیل بیمه آسانسور بسیار اهمیت دارد، شاید این بیمه نتواند از بروز مصدومیت یا فوت جلوگیری کند اما با پرداخت حق کسانی که دچار حادثه شده‌اند، موردحمایت شرکت بیمه قرار می‌گیرند.

بیمه آسانسور چه عواملی را تا چه سقفی پوشش می‌دهند؟

شخصی که برای خرید بیمه آسانسور اقدام می‌کند باید به این نکته توجه کند که بیمه بر اساس مشخصات و ظرفیت آسانسور تنظیم می‌شود؛ اما در آسانسورهای حمل بار علاوه بر پوشش مالی پوشش جانی نیز انجام می‌پذیرد.

بیمه آسانسور پوشش‌های مالی و جانی را تحت پوشش قرار می‌دهند که برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پوشش فوت
  2. پوشش نقص عضو
  3. پوشش هزینه‌های پزشکی
  4. پوشش خسارت مالی در آسانسورهای حمل بار

ضمنا در هر بیمه‌نامه میزان تعهدات بر اساس مشخصات آسانسور و درخواست بیمه‌گزار مشخص می‌شود.

قیمت بیمه آسانسور چطور محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه قیمت بیمه آسانسور موارد زیادی تاثیر دارند که برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ظرفیت آسانسور بیمه‌شده
  2. نوع کاربری آسانسور
  3. تعداد طبقات
  4. سن آسانسور
  5. میزان تعهدات مورد درخواست بیمه‌گزار
مواردی که مبلغ بیمه را افزایش می‌دهند:
  1. ساختمان‌هایی که کاربری اداری و تجاری دارند، قیمت آن‌ها ۱۰ درصد نسبت به ساختمان‌های مسکونی بیشتر است.
  2. گاهی در آسانسورهای بیمه‌شده درب وجود ندارد، در این صورت ۵ درصد به نرخ بیمه اضافه می‌شود.
  3. ۲۰ درصد از خسارت‌های مالی و جانی آسانسور به عهده‌ی شرکت‌های نگهداری آسانسور است که اگر شخص بیمه‌کننده درخواست پوشش این موضوع را هم داشته باشد ۲۰ درصد به مبلغ اضافه می‌شود.

از کی بیمه آسانسور بخریم؟

شرکت‌های بیمه‌ی فراوانی وجود دارد که این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌کنند به همین دلیل انتخاب یک شرکت خوب کمی سخت می‌شود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

راه‌های خرید بیمه آسانسور از فروشگاه آنلاین ماهان:

فروشگاه آنلاین ماهان برای ارائه خدمات بهتر از دو روش برای دریافت سفارش استفاده می‌کند که این دو روش عبارت‌اند از:

  • خرید آنلاین: با استفاده از سایت می‌توانید به‌صورت ۲۴ ساعت ثبت سفارش نمایید و در کمترین زمان ممکن بیمه‌نامه‌ی خود را دریافت کنید.
  • خرید تلفنی: از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب با شماره‌های درج‌شده تماس بگیرید و اقدام به ثبت سفارش کنید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه