از کی بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو بخرم؟

ازکی بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو بخرم؟زمان مطالعه ۳ دقیقه

ازکی بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو بخرم؟ این اولین سوالی است که پس از خرید خودرو نیازمند پاسخگویی به آن هستیم. برای خرید یک بیمه معتبر و پاسخگو باید به مواردی توجه داشته باشیم که نیاز مند تجربه و صرف وقت برای تحقیقاتی گسترده است به همین دلیل در ادامه درمورد نحوه و دلایل خرید بیمه صحبت خواهیم کرد.

بیمه شخص ثالث

این نوع بیمه یکی از پرمخاطب‌ترین و پرطرفدارترین نوع بیمه است که اصلی‌ترین دلیل آن را می‌توان، اجباری بودن آن دانست، درواقع هر فردی که از وسیله نقلیه (موتور و ماشین) استفا‌ده می‌کند باید برای خریدن بیمه شخص ثالث اقدام نماید.

از کی بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو بخرم؟
از کی بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو بخرم؟

در این نوع بیمه؛ صاحب خودرو شخص اول، شرکت بیمه شخص ثانی و فرد آسیب‌دیده شخص ثالث محسوب می‌شوند که در آن شخص ثانی (شرکت بیمه) متعهد می‌شود که اگر شخص اول (صاحب خودرو) توسط وسیله‌ی نقلیه‌ی خود با شخص ثالث (فرد آسیب‌دیده) تصادف کند، تمامی خسارت‌های وارده را به شخص آسیب‌دیده پرداخت نماید، البته این نکته را در‌ نظر داشته باشید که شرکت بیمه فقط خسارت‌های جانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و نسبت به خسارت‌های مالی هیچ مسئولیتی ندارد.

به این نکته توجه داشته باشید که داشتن بیمه به معنای بی‌توجه ای به مقررات و رانندگی پرخطر نیست بلکه برای حمایت از راننده در تصادفات است پس لطفا بی‌مهابا رانندگی نکنید و در زمان استفاده از خودرو تمامی قوانین و مقررات را رعایت کنید تا دچار حادثه‌ای نشوید، افرادی که در طی مدت‌زمان اعتبار بیمه از آن استفاده نکنند برای تمدید آن تخفیف خوبی خواهند گرفت.

البته بیمه‌ای وجود دارد که خسارت‌های مالی را هم تحت پوشش قرار دهد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

از کی بیمه شخص ثالث بخرم؟

معمولا تمامی شرکت‌های بیمه این نوع بیمه را به مشتریان خود ارائه می‌دهند اما سعی کنید شرکت‌هایی را انتخاب نمایید که بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در فروشگاه آنلاین ماهان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

ازکی بیمه شخص ثالث بخرم؟

بیمه بدنه خودرو

با افزایش قیمت خودرو و هزینه‌های آن باید استفاده از بیمه بدنه خودرو را امری ضروری دانست، زیرا در صورت رخ دادن حوادث، جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد، بیمه شخص ثالث فقط خسارت‌های جانی را تحت پوشش قرار‌ می‌دهد و نسبت به خسارت مالی هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کند؛ به همین دلیل بیمه بدنه به وجود آمده تا از خسارت‌های مالی نیز حمایت کند و خیال صاحبان خودرو را راحت نماید.

برای مثال شخص اول با شخص ثالث تصادف‌‌ می‌کند، بیمه شخص ثالث تمامی خسارت‌های وارده به فرد آسیب‌دیده را می‌پردازد اما تکلیف خودروی آسیب‌دیده شما چه می‌شود؟ قطعا برای تعمیر‌ آن باید هزینه‌ی زیادی بپردازید و یا تصور کنید که خودروی‌تان مورد سرقت قرار بگیرد، تکلیف سرمایه‌ی ارزشمندتان چه خواهد شد؟ پس زمان را از دست ندهید و به آینده‌ی خود فکر کنید، زیرا هیچ‌کسی از آینده خبر ندارد و نمی‌داند چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ تا دیر نشده خودروی خودتان را بیمه کنید و در صورت لزوم از آن استفاده نمایید.

از مواردی که شامل بیمه بدنه خودرو می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خسارت‌هایی که براثر سقوط خودرو از ارتفاع باشد، بدون در نظر گرفتن مقصر‌ آن حادثه
  • در صورت برخورد وسایل نقلیه با هر نوع جسمی، بدون در نظر گرفتن مقصر‌ آن حادثه.
  • خسارت‌هایی که براثر آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه به خودرو واردشده باشد.
  • اگر خودرو یا وسایل آن مورد سرقت قرار بگیرد.

قطعا استفاده از بیمه بدنه خودرو در کنار بیمه شخص ثالث مزایای فراوانی برای صاحبان خودرو خواهد داشت، پس می‌توانید با پرداخت هزینه اندک خودروی خود را در مقابل با تمامی حوادث بیمه کنید.

از کی‌‌ بیمه بدنه خودرو بخرم؟

این‌ نوع بیمه همانند بیمه شخص ثالث توسط تمامی شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود اما برای این‌که بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در فروشگاه آنلاین بیمه ماهان تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

از کی‌‌ بیمه بدنه خودرو بخرم؟

همچنین فروشگاه آنلاین ماهان برای خدمت‌رسانی بهتر به شما همراهان عزیز، از دو روش برای فروش بیمه استفاده می‌کند:

روش اول: با مراجعه به فروشگاه آنلاین ماهان می‌توانید به‌صورت اینترنتی سفارش خودتان را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کنید.

روش دوم: از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید و سفارشتان‌ رو به‌صورت تلفنی ثبت کنید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه