معایب بیمه عمر | بیمه عمر بخریم یا نه؟

معایب بیمه عمر | بیمه عمر بخریم یا نه؟کمتر از یک دقیقه

معایب بیمه عمر

بیمه های عمر و پس انداز از پرفروش ترین بیمه ها در سطح جهان هستند. اهمیت و ضریب نفوذ این نوع از بیمه ها در کشورهای جهان اولی و پیشرفته بر کسی پوشیده نیست. اما نکته جالب توجه این است که بسیاری از کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه نیز از این قافله عقب نمانده اند. برای مثال در هندوستان به طور متوسط در ازای هر نفر، چند بیمه عمر وجود دارد و حتی تکدیان نیز چندین بیمه عمر خریداری می کنند.

 

 

[livicon_evo name=”image.svg” style=”original” size=”۶۰px” stroke_style=”original” stroke_width=”original” try_to_sharpen=”true” rotate=”none” flip_horizontal=”false” flip_vertical=”false” stroke_color=”#۲۲A7F0″ stroke_color_action=”#b3421b” stroke_color_alt=”#F9B32F” stroke_color_alt_action=”#ab69c6″ fill_color=”#۹۱e9ff” fill_color_action=”#ff926b” solid_color=”#۶C7A89″ solid_color_action=”#۴C5A69″ solid_color_bg=”#ffffff” solid_color_bg_action=”#ffffff” colors_on_hover=”none” colors_hover_time=”۰.۳″ colors_when_morph=”none” brightness=”۰.۱″ saturation=”۰.۰۷″ morph_state=”start” morph_image=”none” allow_morph_image_transform=”false” stroke_width_factor_on_hover=”none” stroke_width_on_hover_time=”۰.۳″ keep_stroke_width_on_resize=”false” animated=”true” event_type=”hover” event_on=”self” auto_play=”false” delay=”۰″ duration=”default” repeat=”default” repeat_delay=”default” draw_on_viewport=”false” viewport_shift=”oneHalf” draw_delay=”۰″ draw_time=”۱″ draw_stagger=”۰.۱″ draw_start_point=”middle” draw_color=”same” draw_color_time=”۱″ draw_reversed=”false” draw_ease=”Power1.easeOut” erase_delay=”۰″ erase_time=”۱″ erase_stagger=”۰.۱″ erase_start_point=”middle” erase_reversed=”true” erase_ease=”Power1.easeOut” touch_events=”false”][/livicon_evo]بیمه عمر و سرمایه گذاری در واقع نوعی قرارداد است که بر اساس آن، شرکت بیمه گر تهعد می کند که در ازای دریافت حق بیمه ای مشخص پس از مدت معین، مبلغ پرداختی بیمه شده را به همرا سود آن به صورت یک جا و یا مستمری پرداخت کند. علاوه بر سرمایه گذاری، پوشش های بیمه ای نیز طی مدت قرار داد به فرد تعلق می گیرد. در صورت فوت بیمه شده در دوران قرارداد، غرامت فوت شخص بنا بر فوت طبیعی و یا فوت بر اثر حادثه، به وراث تعیین شده توسط بیمه گر پرداخت می شود. لازم به ذکر است که بیمه عمر از قوانین ارث موجود در کشور تبعیت نمی کند و مشمول مالیات نیز نمی شود.

 

هر نوع پدیده ای در دنیای ما دارای نقاط ضعف و قدرت مخصوص به خود است. برای تصمیم گیری بهتر در هر زمینه ای بهتر است که این مزایا و معایب را در کنار هم مورد بررسی قرار دهیم. با اینکه بیمه ها از کم عیب ترین ملزومات زندگی امروز جوامع بشری هستند اما این به آن معنی نیست که از عیب بری باشند. در واقع کفه مزایا آن ها بسیار سنگین تر از کفه معایب آنهاست. بیشتر انتقاداتی که به بیمه ها  وارد می شود سلیقه ای و دارای پاسخ ها و توجیه های منطقی است.

[livicon_evo name=”coins.svg” style=”original” size=”۶۰px” stroke_style=”original” stroke_width=”original” try_to_sharpen=”true” rotate=”none” flip_horizontal=”false” flip_vertical=”false” stroke_color=”#۲۲A7F0″ stroke_color_action=”#b3421b” stroke_color_alt=”#F9B32F” stroke_color_alt_action=”#ab69c6″ fill_color=”#۹۱e9ff” fill_color_action=”#ff926b” solid_color=”#۶C7A89″ solid_color_action=”#۴C5A69″ solid_color_bg=”#ffffff” solid_color_bg_action=”#ffffff” colors_on_hover=”none” colors_hover_time=”۰.۳″ colors_when_morph=”none” brightness=”۰.۱″ saturation=”۰.۰۷″ morph_state=”start” morph_image=”none” allow_morph_image_transform=”false” stroke_width_factor_on_hover=”none” stroke_width_on_hover_time=”۰.۳″ keep_stroke_width_on_resize=”false” animated=”true” event_type=”hover” event_on=”self” auto_play=”false” delay=”۰″ duration=”default” repeat=”default” repeat_delay=”default” draw_on_viewport=”false” viewport_shift=”oneHalf” draw_delay=”۰″ draw_time=”۱″ draw_stagger=”۰.۱″ draw_start_point=”middle” draw_color=”same” draw_color_time=”۱″ draw_reversed=”false” draw_ease=”Power1.easeOut” erase_delay=”۰″ erase_time=”۱″ erase_stagger=”۰.۱″ erase_start_point=”middle” erase_reversed=”true” erase_ease=”Power1.easeOut” touch_events=”false”][/livicon_evo]بیمه های عمر و سرمایه گذاری هم ازین قاعده مستثنی نیست و باید مزایا و معایب بیمه عمر را در کنار هم بررسی کرد. از مهم ترین کارکردهای بیمه عمر می توان به، سرمایه گذاری مطمئن، پوشش های بیماری خاص، پوشش از کار افتادگی، پوشش نقص عضو، پوشش هزینه های پزشکی در زمان حادثه، سرمایه فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه اشاره کرد. از آن جایی که تمامی شرکت های مجاز بیمه ای زیر نظر بانک مرکزی مشغول به فعالیت هستند، خط مشی و سیاست های کلی آن ها بسیار نزدیک به یکدیگر است و فقط در برخی از بندهای پوشش ها دارای تفاوت های اندکی هستند.

معایب بیمه عمر | بیمه عمر بخریم یا نه؟

همان طور که پیشتر گفتیم، بیمه ها از بی عیب ترین خدمات در دنیای امروز ما هستند ولی اصلی ترین انتقادی که به بیمه های عمر و سرمایه گذاری وارد می شود، این است که میزان سود دهی آنها به میزان بانک یا بورس بالا نیست. پاسخ به این انتقاد بسیار ساده است، بانک و بورس و سایر سرمایه گذاری ها پوشش های درمانی، عمر و… را ارایه نمی دهند. در واقع نباید ماهیت بیمه بودن این نوع از سرمایه گذاری را نادیده گرفت. از دیگر سو در ابتدای بیشتر انواع سرمایه گذاری باید مبلغ قابل توجهی پرداخت کرد ولی در بیمه عمر و سرمایه گذاری، کاملا با توجه به بودجه و سطح درآمد، می توان با فواصل دلخواه (ماهانه، شش ماهه و سالانه) حق بیمه پرداخت کرد.

به طور کلی نمی توان معایبی صریح برای بیمه های عمر عنوان کرد. بهترین روش برای خرید این نوع بیمه ها مقایسه شرکت ها و طرح های مختلف و خرید بر حسب نیاز شخصی است.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه