بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده شد! طرح جدید بهمن ۹۸کمتر از یک دقیقه

اول بهمن ماه 98 طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسائل نقلیه آغاز شد برای خودروها تا یک ماه و برای موتوسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی تا 3 ماه ادامه دارد.

دیرکرد بیمه شخص ثالث مسئله مهمی است که عواقب و جریمه های سنگینی را در پی دارد.

جریمه های همانطور که بارها گفته شده بیمه شخص ثالث بیمه نامه ای ضروری برای تمام وسایل نقلیه ضروری است و تمامی وسایل نقلیه باید خود را تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار دهند.

بیمه های شخص ثالث خودرو را در برابر حوادث بیمه می کنند و بیمه در زمان بروز سانحه یا تصادف به وسیله نقلیه و فرد آسیب دیده دیه جانی (تا سقف ماه حرام) و مالی و به دارنده بیمه نامه دیه جانی (تا سقف ماه عادی) پرداخت می کند.

بیمه نامه شخص ثالث برای اتومبیل ها، موتورها و سایر وسائط نقلیه موتوری به مدت یک سال صادر می شود و تمام مالکین موظف هستند پیش از تاریخ اتمام بیمه نامه اقدام به تمدید آن نمایند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

اما به دلایلی امکان دارد تا این اتفاق به موقع انجام نگیرد. بعضا به دلیل استفاده نکردن از خودرو، سفر یا مشکلات مالی امکان تمدید به موقع بیمه نامه نیست. نکته مهم اما جریمه ای است که بیمه مرکزی برای عدم تمدید به موقع در نظر گرفته است.

بر اساس قوانین به ازای هر روزی که از تاریخ پایان بیمه نامه بگذرد و بیمه شخص ثالث تمدید نشود به بیمه جریمه تعلق میگیرد.

بنا بر گفته های سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی ایران از حدود بیست و دو میلیون خودرویی که در سطح کشور فعالیت می کنند بیست میلیون دارای بیمه شخص ثالث هستند و این بدان معناست که حدود ۲ میلیون خودروی بدون بیمه ثالث در ایران وجود دارد.

آماری که می گوید حدود ۱۰% از خودروها بیمه ندارند.

عدم تمدید بیمه برای وسایل نقلبه باعث می شود تا پس از گذشت زمان جریمه ریالی سنگینی به مبلغ حق بیمه اضافه شود و از این رو بسیاری به دنبال تمدید بیمه نامه ای که مشمول جریمه باشد نمی روند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بر اساس جدول زیر محاسبه می شود:

جریمه روزانه دیرکرد بیمه شخص ثالث

طرح بخشودگی جریمه بیمه ثالث

از آنجا که بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه لازم است و نداشتن آن باعث جریمه راهنمایی و رانندگی و بیمه ای می شود، بیمه مرکزی در جدیدترین اقدام خود و برای تسهیل شرایط به مناسبت دهه فجر برای آن دسته از بیمه گزارانی که دارای جریمه بیمه شخص ثالث هستند معافیت در نظر گرفته و طرح بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را آغاز کرده است.

در قالب این طرح اتومبیل ها به مدت یک ماه از اول بهمن ماه به مدت یک ماه فرصت دارند تا با تمدید و خرید بیمه شخص ثالث از پرداخت جریمه دیرکرد معاف شوند.

همچنین موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی و سایر وسیله نقلیه موتوری هم میتوانند از این فرصت استفاده کنند که البته این مدت برای این دسته از وسائل نقلیه موتوری ۳ ماه و تا پایان سال ۱۳۹۸ می باشد.

تمدید بیمه معاف از جریمه

بیمه ماهان نیز در راستای این طرح شرایط ویژه ای در نظر گرفته است. در فروشگاه آنلاین بیمه ماهان علاوه بر اجرای طرح بخشش جریمه های بیمه شخص ثالث یک تخفیف ویژه برای تمدید بیمه ثالث در نظر گرفته شده است.

در طرح ویژه بیمه ماهان تمام کسانی که دارای جریمه بیمه شخص ثالث هستند علاوه بر اینکه جریمه های بیمه ثالث آن ها بخشیده می شود میتوانند بیمه شخص ثالث خود را بصورت اقساطی خرید نمایند و علاوه بر این از تخفیف ویژه ۵۵ هزار تومانی استفاده کنند.

 

برای استفاده از این شرایط ویژه کافیست بر روی بیمه ماهان کلیک کنید تا وارد صفحه خرید بیمه شخص ثالث شوید و پس از ورود مشخصات خودرو دارای جریمه بیمه، بیمه نامه شخص ثالث شرکت های مختلف را مقایسه کنید و در ادامه در قسمت پرداخت کد تخفیف BIMHSC6 را وارد کنید تا تخفیف ویژه ۵۵ هزار تومانی برای شما محاسبه شود.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه